همکاری نوکیا و ورایزن در زمینه راه‌اندازی شبکه‌های 5G خصوصی برای اهداف تجاری

امروزه بسیاری از کسب‌وکارها برای تعاملات و برقراری ارتباطات خود کماکان به شبکه‌های وای‌فای متکی هستند. با این‌حال مشکل اتصال وای‌فای این است که در شرایطی نظیر مسافت بالا تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد. در این شرایط با جابه‌جایی از یک منطقه به منطقه دیگر احتمالا پوشش شبکه از بین خواهد رفت. در مقابل اتصال سلولی (شبکه داده موبایل) از قدرت سیگنال‌دهی بیش‌تری برخوردار است.

به همین دلیل شنیدن خبر همکاری شرکت‌های نوکیا و ورایزن برای توسعه شبکه‌های 5G خصوصی با اهداف سازمانی چندان مایه تعجب نخواهد بود. بر اساس اعلام شرکت مخابراتی ورایزن “شبکه 5G خصوصی یک شبکه خودگردان است که اجزای تشکیل‌دهنده آن در یک مرکز واحد متشکل از برج‌های کوچک (مایکرو تاورها) و سلول‌های کوچک قرار دارند. این اجزا به شبکه محلی یک موسسه و اپلیکیشن‌های سازمانی متصل می‌شوند. این سامانه از ایده شبکه بی‌سیم خصوصی نوکیا موسوم به Digital Automation Cloud استفاده می‌کند. قابلیت‌های اتوماسیونی این شبکه امکان به‌کارگیری اپلیکیشن از طریق یک رابط تحت وب را فراهم می‌کند.”

موضوع جالب‌توجه در خصوص چنین اطلاعیه‌ای این است که استقرار شبکه‌های 5G موجب مهاجرت کسب‌وکارها از اتصال وای‌فای به فناوری نسل پنجم خواهد شد؛ موضوعی که قبلا نیز به آن اشاره شده بود. همان‌طور که پیش‌تر گفته شد؛ قابلیت پوشش‌دهی بالا یکی از مزایای شبکه داده تلفن‌همراه به‌شمار می‌رود. بعلاوه سرعت بالای پشتیبانی شده در فناوری 5G حقیقتا می‌تواند روش استفاده از اینترنت توسط کسب‌وکارها را متحول نماید. برخی کمپانی‌ها پیش‌تر اعلام کرده‌اند که قصد دارند شبکه‌‌های وای‌فای خود را با نمونه‌های 5G جایگزین کنند. این در حالیست که برخی شرکت‌های دیگر احتمالا با هدف بهبود عملکرد خود و اجرای کارهای غیرممکن در گذشته به‌دنبال بهره‌برداری از فناوری 5G هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH