سرویس گوگل مپس از قابلیت جدید ناوبری دوچرخه رونمایی کرد

بر اساس اعلام شرکت گوگل با شیوع فراگیر بیماری کووید 19 در جهان میزان تقاضا برای راه‌اندازی قابلیت ناوبری دوچرخه در سرویس گوگل مپس به سرعت افزایش یافت. در این مدت میزان درخواست‌های کاربران 69 درصد افزایش یافته و اکنون گوگل با ایجاد چندین قابلیت مفید مرتبط با دوچرخه‌سواری و امکان ناوبری در برخی شهرهای بزرگ به این درخواست‌ها پاسخ داده است.

گوگل به منظور ارائه چنین قابلیت‌هایی از الگوریتم هوش مصنوعی، داده‌‌های منابع اطلاعاتی جمعی و جزئیات گردآوری شده توسط شهرداری‌های محلی بهره گرفته است. اکنون کاربران ساکن برخی شهرها به منظور دریافت راهنمایی در خصوص مسیرهای دوچرخه‌سواری یا خیابان‌ها و مناطق مناسب انجام این‌کار می‌توانند از گوگل مپس استفاده کنند. همچنین اکنون کاربران هنگام دوچرخه‌سواری می‌توانند از برخی مسیرها و ترفندها برای میانبر زدن استفاده کنند.

بعلاوه اکنون گوگل مپس قادر به نمایش ایستگاه‌های اجاره دوچرخه (در صورت وجود) بوده و بدین‌ترتیب امکان ناوبری گام به گام را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این مشخصه عملکردی کاملا مشابه با ناوبری حمل‌ونقل عمومی ارائه خواهد داد؛ با این تفاوت که اکنون دوچرخه نقش وسیله نقلیه را ایفا می‌کند. حتی یکپارچگی عمیق‌تر گوگل مپس با برخی سرویس‌های اجاره دوچرخه در شهرهای مختلف موجب تسهیل فرآیند رزرو دوچرخه توسط کاربران خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH