کسب‌وکار اسمارت‌فون‌های اکسپریای سونی بالاخره از وضعیت زیان‌ده خارج شد

پیش‌تر شرکت سونی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان اسمارت‌فون در جهان به‌شمار می‌رفت؛ اما طی سالیان اخیر این برند ژاپنی به حاشیه رانده شده و تولیدات آن به‌صورت محدود در بازارهای ایالات‌متحده و اروپا قابل دسترس است. اکنون داده‌های جدید نشان می‌دهند که دوران کابوس‌وار برای سونی احتمالا به سرآمده است.

فروش اسمارت‌فون‌های اکسپریای سونی طی دوره 3 ماهه گذشته ثابت باقی‌مانده است

شرکت سونی در دوره 3 ماهه منتهی به روز 30 سپتامبر 2020 موفق به فروش 600 هزار دستگاه اسمارت‌فون اکسپریا شد. این رقم در مقایسه با فروش چند میلیون دستگاهی هندست‌های ساخت اپل و سامسونگ احتمالا ناچیز به‌نظر می‌رسد؛ اما در مقایسه با عملکرد کمپانی طی ادوار گذشته مطلوب ارزیابی می‌شود. در 3 ماهه سوم سال 2019 نیز سونی موفق به فروش همین تعداد اسمارت‌فون اکسپریا شد؛ موضوعی که نشان می‌دهد روند کاهش فروش هندست‌های کمپانی بالاخره متوقف شده است. این روند نزولی تقریبا طی نیم دهه گذشته هر ساله به‌طور مداوم مشاهده شده است.

با توجه به شرایط کنونی چنین دستاوردی یقینا یک شاهکار محسوب نمی‌شود. اقتصاد جهانی کماکان در حال ترمیم صدمات ناشی از شیوع فراگیر بیماری کووید 19 بوده و میزان تقاضا برای اسمارت‌فون‌ها هنوز کاملا به سطوح نرمال بازنگشته است.

سونی کماکان انتظار دارد که کسب‌وکار اکسپریا به سودآوری برسد

بعلاوه در این میان خبرهای خوشایند دیگری نیز منتشر شده است. کسب‌وکار اسمارت‌فونی اکسپریا طی دوره 3 ماهه گذشته به درآمد 759.46 میلیون دلاری دست یافت؛ رقمی که در مقایسه با درآمد 746.04 میلیون دلاری کمپانی طی دوره مشابه سال گذشته کمی بیش‌تر است.

سونی در ماه آگوست اعلام کرد که واحد ارتباطات موبایلی این شرکت در مسیر ثبت نخستین عملکرد سالیانه سودآور طی 4 سال گذشته حرکت می‌کند. جدیدترین گزارشات مالی منتشر شده توسط کمپانی نیز از ادامه این روند حکایت دارد.

کمپانی ژاپنی پیرامون پیش‌بینی‌ عملکرد خود طی 3 ماهه جاری جزئیات دقیقی ارائه نکرده است؛ اما با توجه به عرضه هندست جدید اکسپریا 5 II و فصل تعطیلات پیش‌ رو انتظار می‌رود که فروش کمپانی جهش قابل‌توجهی را تجربه نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH