فروش جهانی پلی‌استیشن 4 سونی از مرز 113 میلیون دستگاه فراتر رفت

شرکت سونی در جدیدترین گزارش مالی خود اعلام کرد که علیرغم رونمایی از کنسول جدید پلی‌استیشن 5 خود موفق به فروش 1.5 میلیون دستگاه کنسول پلی‌استیشن 4 طی 3 ماهه دوم سال 2020 شده است.

یقینا با بررسی میزان فروش کنسول‌های نسل فعلی می‌توان دریافت که PS4 در عرصه رقابت بلندمدت با کنسول ایکس‌باکس شرکت مایکروسافت بسیار برتر ظاهر شده است. کنسول نسل هشتمی شرکت سونی از زمان عرضه به بازار تا پایان ماه سپتامبر سال 2020 رکورد فروش 113.8 میلیون دستگاهی را تجربه کرده است. چنین دستاوردی یقینا فوق‌العاده به‌نظر می‌رسد؛ اما کماکان با رکورد باورنکردنی فروش 155 میلیون دستگاهی کنسول پلی‌استیشن 2 فاصله زیادی دارد.

شرکت سونی در سال 2012 و همزمان با آغاز عرضه رسمی پلی‌استیشن 4 فروش کنسول PS2 را متوقف کرد. در صورت اتخاذ سیاستی مشابه پیرامون پلی‌استیشن 4 نیز انتظار می‌رود فروش این کنسول تا زمان عرضه PS6 ادامه پیدا کند. چنان‌چه تا زمان توقف تولید PS4 توسط سونی این شرکت موفق به فروش 41 میلیون دستگاه دیگر از کنسول مذکور شود؛ در این‌صورت پلی‌استیشن 4 رکورد فروش پلی‌استیشن 2 را خواهد شکست.

در حال حاضر برخی تحلیل‌گران بر این باورند که فروش پلی‌استیشن 5 حتی از میزان فروش PS4 در دوران حیات این کنسول نیز فراتر خواهد رفت. در صورت تحقق چنین سناریویی کنسول نسل آینده سونی به کسب عنوان پرفروش‌ترین کنسول پلی‌استیشن در تاریخ حتی نزدیک‌تر نیز خواهد شد. PS4 در طول دوران حیات خود عناوین بسیار مطلوبی را کسب کرد. این عناوین به آسانی می‌توانند نام پلی‌استیشن 4 را به‌عنوان یکی از برترین کنسول‌های ویژه بازی‌های ویدیویی در جهان مطرح نمایند.

شرکت سونی در دوران حیات کنسول‌های نسل جدید خود به پیشرفت‌های فوق‌العاده‌ای در زمینه توسعه بازی‌ها درون استودیوهای اول شخص خود دست یافت و در نتیجه شاهد تولید شاهکارهایی نظیر Uncharted 4: A Thief’s End، God of War، The Last of Us Part 2، Dreams و برخی دیگر از بازی‌های انحصاری درخشان بودیم.

البته PS2 احتمالا کماکان محبوب‌ترین کنسول در خانواده پلی‌استیشن به‌شمار می‌رود؛ اما پلی‌استیشن 4 رقیبی قدرتمند برای پدربزرگ خود است و دستاوردهای چشمگیر این کنسول برای شرکت سونی به‌راحتی با پلی‌استیشن 2 قابل مقایسه خواهد بود.

غول ژاپنی با عرضه برخی بازی‌های نسل آینده نظیر Spider-Man Miles Morales و Horizon 2: Forbidden West برای پلی‌استیشن 4 در آینده کماکان به پشتیبانی از این کنسول ادامه خواهد داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH