پیام‌رسان‌های داخلی

مرحله دوم حمایت گسترده از پیام‌‌رسان‌های بومی آغاز شد

امیر خوراکیان؛ معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوای مرکز ملی فضای مجازی، از آغاز مرحله دوم حمایت ازپیام‌ رسان‌های بومی خبر داد. خوراکیان گفت: بر اساس مصوبات شورای عالی فضای مجازی، در مرحله اول حمایت از پیام‌رسان‌های ایرانی برخی از اقدامات صورت گرفت که با استقبال خوبی از طرف هموطنان مواجه شد اما در ادامه برخی مشکلات و نقص‌هایی در ارائه خدمات و سرویس‌دهی به وجود آمد، که استقبال را کاهش داد اما پیام‌رسان‌ها پس از رفع مشکلات، دوباره مورد توجه قرار گرفتند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوای مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به خدمات ارائه شده در مرحله دوم پیام‌رسان‌های بومی اعلام کرد: در مرحله دوم حمایت از پیام‌رسان‌ها خدمات بسیاری مانند اختصاص مرکز داده رایگان، درآمد سهمی از محل ترافیک مصرفی، تسهیل اعطای مجوز، اتصال پیام‌رسان‌های داخلی به اپراتورها، ارائه خدمات دولت الکترونیک، تبلیغات مناسب در رسانه‌ها، رفع مشکلات قضایی و حقوقی و در نهایت همکاری در تمدید بازپرداخت تسهیلات مالی به این شرکت‌ها ارائه می‌شود.

خوراکیان با اشاره به سهم درآمد پیام‌رسان‌ها از ترافیک مصرفی گفت: پیش‌تر با همکاری اپراتورها، اتصال صوتی و تصویری از طریق‌پیام‌‌رسان‌ها را ایجاد کردیم. اما حالا با مصوبه شورای عالی فضای مجازی، اپراتورها باید به نسبت میزان ترافیکی که پیام‌رسان‌ها ایجاد می‌کنند، سهمی از درآمد را به آن‌ها پرداخت کنند. این اصل برای ایجاد رقابت سالم، افزایش درآمد مالی و ارتقای کیفیت خدمات پیام‌رسان‌ها تاثیرگذار است.

وی با بیان حمایت چندجانبه از پیام‌رسان‌های داخلی گفت: با کمک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در راستای ایجاد برای خدمات پایه شبکه ملی اطلاعات، مرکز داده شهید سلیمانی به صورت رایگان در اختیار پیام‌رسان‌های داخلی قرار خواهد گرفت، همچنین برنامه داریم تا خدمات دولت الکترونیک را بر روی پیام‌رسان‌های داخلی ارائه دهیم تا کارایی این برنامه‌ها و تامین نیازهای مردم ارتقاء پیدا کند. با همکاری صدا و سیما نیز تیزرهای تبلیغاتی برای معرفی پیام‌رسان‌های داخلی تدارک دیده‌ایم که به زودی منتشر خواهد شد.

2 در مورد “مرحله دوم حمایت گسترده از پیام‌‌رسان‌های بومی آغاز شد”

    1. باسلام.بسیار کار خوبی.باید زودتر از این انجام میگرفت.فضایی اینترنت باید سرسامان بگیرد،که هرکس به دنبال جرم بود و توهین بود و .. بالا و پایین کردن دلار بود و جرم بسیار دیگه، کاملا هویتش مشخص باشد و برای خودش ازادانه هرکاری نکند.
      از همه مهم تر این همه داده مهم و اطلاعات به دست کشورها معاند و دشمن نیافتد که بعدها به ضرر مردم کار کنند.چون این شد،داستان مواد مخدر رایگان انگلیسی ها در دوره صفویه که به مردم میدادن! و بهشون میگفتن! سوخته اش بیارید پول بهتون میدیم!..
      اونا حرکت ماشین ها در جادها و کارها ریز دیگه! مالیات از مردمشون میگرن! انوقت میان برای ما شبکه مجازی و تلویزیون رایگان درست میکنن!!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH