اپل با عرضه مدل‌های قدیمی‌تر آی‌فون کسری موجودی آی‌فون 12 را جبران خواهد کرد

سال 2020 دوران چالش‌برانگیزی برای کلیه شرکت‌ها از جمله اپل بوده است. شیوع فراگیر ویروس کرونا موجب شد تا غول کوپرتینویی ناچارا زمان آغاز تولید، معرفی و عرضه گوشی‌های سری آی‌فون 12 خود را به تعویق بیندازد. همچنین این پدیده فرآیند آماده‌سازی هندست‌ها برای فصل تعطیلات پیش رو را تحت تاثیر قرار داد. ‌

اپل کسری موجودی سری آی‌فون 12 خود در ایام تعطیلات را با عرضه مدل‌های قدیمی‌تر جبران خواهد کرد

بر اساس اعلام وبسایت Nikkei، اپل در زمینه تامین قطعات موردنیاز آی‌فون 12 (از جمله تراشه‌های مدیریت انرژی) با مشکلاتی مواجه شده است. چنین وضعیتی می‌تواند موجب کمبود موجودی اسمارت‌فون‌های جدید کمپانی در ایام تعطیلات شود. ظاهرا کمپانی آمریکایی تصمیم گرفته تا این کسری موجودی را با عرضه مدل‌های قدیمی‌تر جبران نماید. در همین راستا اپل سفارش تولید بیش از 20 میلیون دستگاه آی‌فون 11، آی‌فون SE و آی‌فون XR را ارائه نموده است؛ مدل‌هایی که کماکان در میان کاربران محبوب هستند.

موضوع عجیب اینکه رقم 20 میلیونی فوق تقریبا یک‌چهارم میزان فروش پیش‌بینی شده (75 تا 80 میلیون دستگاه) برای آی‌فون 12 تا پایان سال جاری است. تمامی جعبه‌های جدید مربوط به مدل‌های قدیمی آی‌فون بدون آداپتور شارژ و هدفون به بازار عرضه خواهند شد. اما اکنون دوران ماجراجویی مدل‌های آی‌فون 11 پرو و آی‌فون 11 پرو مکس به پایان رسیده و تولید این هندست‌ها متوقف شده است. بنابراین کاربران در صورت تمایل به خریداری یک دستگاه ممتاز بایستی به موجودی باقی‌مانده در برخی خرده فروشی‌ها اکتفا نموده و یا منتظر عرضه محموله‌های جدید و محدود آی‌فون 12 پرو باشند. اپل از هرگونه اظهارنظر در خصوص شرایط حاکم امتناع نموده است؛ موضوعی که به هیچ‌عنوان مایه تعجب نخواهد بود.

پیش‌فروش بیش از 1.47 میلیون دستگاهی آی‌فون 12 مینی و آی‌فون 12 پرو مکس از طریق خرده فروشی JD.com

شرکت اپل در روز 14 اکتبر (23 مهرماه) از گوشی‌های جدید سری آی‌فون 12 خود رسما رونمایی کرد. با این‌حال صرفا مدل‌های آی‌فون 12 و آی‌فون 12 پرو در روز 23 اکتبر (2 آبان ماه) به بازار عرضه شدند. گوشی‌های آی‌فون 12 مینی و آی‌فون 12 پرو مکس در ماه نوامبر روانه بازار خواهند شد. پیش‌سفارش این هندست‌ها از ساعت 9.00 شب روز 6 نوامبر آغاز شده و فروش رسمی آن‌ها نیز از روز 13 نوامبر (23 آبان ماه) رسما کلید خواهد خورد. در حال حاضر مهلت پیش‌سفارش گوشی‌های آی‌فون 12 پرو مکس و آی‌فون 12 مینی از طریق خرده فروشی JD روبه پایان است.

بر اساس گزارشات میزان استقبال کاربران از آی‌فون 12 پرو مکس و آی‌فون 12 مینی بسیار چشمگیر بوده است. با بررسی اطلاعات مربوط به پیش‌سفارش هندست‌ها از طریق وبسایت JD.com می‌توان دریافت که میزان تقاضا برای آی‌فون 12 پرو مکس از مرز 890 هزار دستگاه تجاوز کرده است. همچنین آی‌فون 12 مینی نیز رکورد پیش‌سفارش 580 هزار واحدی را شکسته است. بدین‌ترتیب تعداد کل دستگاه‌های پیش‌خرید شده برای 2 مدل فوق از مرز 1.47 میلیون واحد نیز فراتر رفته است.

کاربران دارای دست‌های کوچک یا لباس‌هایی با جیب‌های کوچک به آسانی قادر به حمل آی‌فون 12 مینی خواهند بود

روز گذشته شرکت اپل فرآیند دریافت پیش‌سفارش برای گوشی‌های آی‌فون 12 مینی و آی‌فون 12 پرو مکس را آغاز کرد و اکنون شاهد انتشار نخستین ویدیوها در زمینه بررسی و توصیف امکانات اسمارت‌فون‌های جدید اپل هستیم. یکی از وبسایت‌های مشهور بررسی‌کننده هندست‌ها در رابطه با مدل 5.4 اینچی آی‌فون 12 مینی خاطرنشان می‌کند: “به بیان صادقانه با در دست گرفتن این گوشی برای نخستین بار حس عجیبی به شما منتقل خواهد شد؛ خصوصا اگر پیش‌تر صاحب یک اسمارت‌فون غول‌پیکر بوده‌اید. انجام برخی امور نظیر تایپ کردن تا حدودی دشوارتر است؛ اما تجربه استفاده از آی‌فون در سایر حوزه‌ها نظیر پیمایش از بالا به پایین نمایشگر برای مشاهده اعلان‌ها یا کنترل سنتر در مقایسه با الگوی سالیان گذشته به‌مراتب آسان‌تر است. اما اکنون برای نخستین بار پس از عرضه آی‌فون 8، اپل اقدام به تولید گوشی پرچم‌داری نموده که تقریبا تمامی کاربران به آسانی و با کمک تنها یک دست قادر به استفاده از آن خواهند بود.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH