شیائومی Mi 11 با قابلیت‌های جذاب در راه است

کمپانی شیائومی کماکان به تلاش‌های خود در زمینه تولید اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار ادامه داده و سری جدید پرچم‌داران این شرکت تحت‌عنوان شیائومی Mi 11 به بازار عرضه خواهند شد. بدین‌ترتیب دستگاه‌های پیشرفته کمپانی احتمالا در ماه ژانویه یا فوریه سال آینده در دسترس مشتریان قرار خواهند گرفت. در این میان طرفداران برند شیائومی صرفا بایستی به شایعات و اطلاعات لو رفته در خصوص محصولات جدید سری Mi 11 اکتفا نمایند.

انتشار جزئیات جدید پیرامون مشخصات اسمارت‌فون شیائومی Mi 11

اخیرا یک شخص خبرچین با شناسه Digital Chat Station بار دیگر نام خود را بر سر زبان‌ها انداخته است. بر اساس اظهارات وی عملکرد دوربین اصلی شیائومی Mi 11 به لطف استفاده از یک حسگر فوق‌عریض جدید ارتقاء خواهد یافت. به گفته این شخص خبرچین ماژول دوربین 13 مگاپیکسلی نصب شده روی اسمارت‌فون شیائومی Mi 10 با یک سنسور 48 مگاپیکسلی مجهز به پیکسل‌های 0.8 میکرونی جایگزین خواهد شد. چنین اقدامی احتمالا تصادفی به‌نظر می‌رسد؛ اما شایعات اخیر از اتخاذ تصمیمی مشابه در خصوص گوشی آی‌فون 13 حکایت دارند. ظاهرا اپل نیز به‌دنبال ارتقاء عملکرد سنسور عریض دوربین در آی‌فون‌های آینده خود است. بهبود عملکرد مشخصه تثبیت‌کنندگی نوری تصاویر (OIS) نیز یکی دیگر از تحولات احتمالی به‌شمار می‌رود.

در خصوص ماهیت سایر سنسورهای دوربین مورد استفاده در اسمارت‌فون شیائومی Mi 11 هیچ‌گونه جزئیاتی منتشر نشده است؛ اما به احتمال فراوان دوربین اصلی هندست مجهز به یک سنسور 108 مگاپیکسلی خواهد بود. کمپانی چینی پیش‌تر تصمیم خود مبنی بر عرضه پرچم‌داران جدید با تراشه اسنپ‌دراگون 875 را موردتائید قرار داد. بدین‌ترتیب این هندست‌ها نخستین دستگاه‌های مجهز به پلتفرم جدید شرکت کوالکام در بازار چین به‌شمار خواهند رفت. بهره‌گیری از قابلیت شارژ سریع با توان بالاتر، باتری 4900 میلی‌آمپرساعتی، نمایشگر با نرخ نوسازی بالاتر و احتمالا رزولوشن +QuadHD سایر امکانات ارتقایافته در سری Mi 11 را تشکیل می‌دهند.

شیائومی به منظور هموارسازی مسیر برای معرفی اسمارت‌فون Mi 11 اقدام به حذف مدل Mi 10 پرو از فروشگاه‌های رسمی خود نموده است 

اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار شیائومی Mi 10 و شیائومی Mi 10 پرو در ماه فوریه سال جاری رسما معرفی شدند. این اسمارت‌فون‌ها از الگوی طراحی و مشخصات مشابهی برخوردار بودند؛ با این تفاوت که ورژن پرو با 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه‌داخلی عرضه شد؛ در حالی‌که مدل پایه فاقد چنین امکاناتی بود. سایر تفاوت‌های میان این 2 هندست به توان فناوری شارژ سریع و دوربین اصلی آن‌ها مربوط می‌شد. شیائومی Mi 10 پرو مجهز به یک لنز زوم پریسکوپی شکل با قابلیت بزرگنمایی اپتیکال 5 برابری بود. اکنون به‌نظر می‌رسد که کمپانی در تدارک عرضه مدل‌های جانشین این هندست‌ها تحت‌عنوان سری شیائومی Mi 11 است.

اکنون تقریبا 8 ماه پس از عرضه سری Mi 10 این هندست‌ها از قفسه بزرگ‌ترین فروشگاه‌های آنلاین جهان و حتی فروشگاه رسمی کمپانی حذف شده است. کلیه شواهد نشان می‌دهند که این پدیده با کسری موجودی هیچ رابطه‌ای ندارد؛ بلکه در واقع شیائومی بر اساس یک تصمیم شخصی میزان تولید اسمارت‌فون Mi 10 پرو را کاهش داده است.

به‌نظر می‌رسد که این تصمیم کمپانی با هدف ایجاد فضای تبلیغاتی لازم برای اسمارت‌فون‌های شیائومی Mi 10 Extreme Commemorative Edition یا شیائومی می 10 اولترا اتخاذ شده است؛ اما در واقع این‌طور نیست و کمپانی بر پایه ابتکار شخصی اسمارت‌فون پرچم‌دار خود را از میدان رقابت خارج نموده است.لی جون؛ مدیرعامل شیائومی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که میزان تقاضا برای اسمارت‌فون می 10 اولترا از تمامی برآوردها فراتر رفته و این موفقیت مدیون استقبال گرم طرفداران از هندست مذکور است. فروش اندک موجودی باقی‌مانده از این اسمارت‌فون به تنهایی برای کمپانی کفایت خواهد کرد. به‌نظر می‌رسد که کمپانی چینی مشغول آزادسازی خطوط تولید خود برای اسمارت‌فون‌های سری Mi 11 است. این موضوع موجب کاهش موجودی مدل‌های پرچم‌دار شیائومی در بازار شده است. پرچم‌داران نسل آینده کمپانی احتمالا در اوایل سال آینده عرضه خواهند شد. این هندست‌ها نخستین محصولات ارائه شده توسط تولیدکنندگان چینی اسمارت‌فون مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 875 به‌شمار خواهند رفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH