مک مینی جدید اپل با تراشه M1 رسما معرفی شد

شرکت اپل شب گذشته در رویداد One More Thing نسخه جدید مک مینی خود را معرفی کرد. اپل آخرین بار در سال 2018، از مک مینی رونمایی کرد و حال بعد از دو سال نسخه جدید مک مینی با چیپست M1 بر پایه معماری Arm به همراه مک بوک ایر جدید و مک بوک پرو جدید اپل معرفی شد. اپل با توجه به بازار اقتصادی ملتهب دنیا، مک مینی جدید خود را با قیمت پایه 699 دلار به فروش می‌رساند که 100 دلار از مک مینی قبلی این شرکت ارزان‌تر است.

به لطف تراشه جدید M1 مک مینی جدید، قدرت پردازشی این دستگاه تا 3 برابر و قدرت گرافیکی تا 6 برابر سریع‌تر شده اما در عین حال مصرف Mac Mini جدید اپل تا 60 درصد کاهش پیدا کرده است. قدرتمندترین نسخه مک مینی جدید اپل به 16 گیگابایت رم و 2 ترابایت حافظه اصلی جامد نیز مجهز شده است.

اپل شب گذشته اعلام کرد که مک مینی جدید این شرکت می‌تواند از دو نمایشگر خارجی پشتیبانی کند، همچنین این دستگاه قابلیت پشتیبانی از یک نمایشگر با رزولوشن 6K را نیز دارد. در این مدل از یک درگاه DisplayPort، یک درگاه USB 4.0 و تنها یک درگاه Thunderbolt استفاده شده، این درحالیست که مک مینی قبلی دارای سه درگاه Thunderbolt بود.

اپل اعلام کرده که مک مینی جدید با وجود پردازنده M1 می‌تواند برخی از وظایف خود را سریع‌تر از مک مینی قبلی انجام دهد، این کارها شامل:

  1. کامپایل کد تا 3 برابر سریع‌تر در Xcode
  2. اجرای بازی Shadow of the Tomb Raider با 4 برابر فریم ریت بالاتر
  3. رندر یک تایم‌لاین پیچیده در Final Cut Pro تا 6 برابر سریع‌تر
  4. تا 3 برابر پلاگین واقعی بیشتر در Logic Pro
  5.  افزایش رزولوشن در Pixelmator Pro تا 15 برابر سریع‌تر

چندی پیش تیم کوک، مدیر اجرایی اپل اعلام کرد که این شرکت به سمت تغییر پردازنده‌های خود از اینتل به سمت پردازنده‌های اختصاصی بر پایه معماری Arm حرکت می‌کند. این حقیقتی قابل پنهان نیست که این تغییر به نفع اپل بوده و بازدهی دستگاه‌های macOS ،iOS و iPadOS را به شکلی قابل توجه افزایش داده است، این تغییر شاید یکی‌ از مهم‌ترین تصمیمات مربوط به تولید محصولات اپل در تاریخ این شرکت باشد.

برخی از رسانه‌ها به این موضوع اشاره کردند که دستگاه جدید اولین نسخه از سری جدید محصولات اپل است که با تراشه M1 تولید می‌شوند و در آینده باید منتظر عرضه محصولات بیشتری با این تراشه باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH