کوالکام مجوز فروش تراشه به شرکت هواوی را از دولت آمریکا دریافت نموده است

در حال حاضر شرکت هواوی در زمینه تولید تراشه‌های های‌سیلیکون خود ناتوان بوده و این کمپانی به‌دنبال یافتن تامین‌کنندگان دیگری از جمله شرکت مدیاتک است. گزارشی که روز گذشته از کشور چین مخابره شد نشان می‌دهد که کوالکام پیش‌تر مجوز تامین تراشه‌های موردنیاز هواوی را از دولت آمریکا دریافت نموده است. بدین‌ترتیب اکنون غول چینی برای تامین مایحتاج خود به گزینه‌های بیش‌تری دسترسی خواهد داشت.

بر اساس اعلام گزارش، کمپانی کوالکام تنها در صورتی قادر به تامین تراشه‌های موردنیاز هواوی خواهد بود که غول چینی مالکیت برند فرعی آنر خود را واگذار نماید. در حال حاضر شرکت آمریکایی ظرفیت لازم برای افزودن دومین تولیدکننده بزرگ اسمارت‌فون به خانواده مشتریان خود را در اختیار ندارد.

با این‌حال به‌دنبال انتشار گزارش فروش برند آنر به شرکت Digital China طی یک قرارداد 100 میلیارد یوانی (15 میلیارد دلاری) چشم‌انداز پیش‌ رو احتمالا تا حدودی تغییر خواهد کرد. اکنون کوالکام مشکل دیگری را نیز پیش رو دارد. این کمپانی اصالتا آمریکایی بوده و با توجه به جنگ تجاری به‌راه افتاده میان چین و ایالات‌متحده همکاری این شرکت با هواوی مستلزم دریافت مجوزهای ویژه‌ای خواهد بود.

در حال حاضر هیچ‌گونه سند یا مدرک رسمی دال بر دریافت چنین مجوزی از سوی کوالکام در دست نیست. این درحالیست که کمپانی آمریکایی درخواست خود برای دریافت مجوز همکاری با هواوی را پیش‌تر و در ماه سپتامبر به دولت ایالات‌متحده ارائه نموده بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH