دوربین تله‌فوتو آی‌فون 12 پرو مکس اپل کماکان از حالت شبانه پشتیبانی نمی‌کند

امسال شرکت اپل با عرضه گوشی‌های جدید سری آی‌فون 12 خود از حالت شبانه برای دوربین‌های اولتراواید و سلفی رونمایی کرد. پیش از این مشخصه مذکور  صرفا در دوربین‌ اصلی آی‌فون‌ها قابل دسترس بود.

اما اپل اخیرا اعلام کرد که دوربین تله‌فوتو جدید در آی‌فون 12 پرو مکس با قابلیت بزرگنمایی 2.5 برابری خود مطابق با پیش‌بینی بسیاری از کاربران قادر به ثبت تصاویر با استفاده از حالت شبانه خواهد بود. با این‌حال علیرغم سکوت عمدی اپل در این زمینه به‌نظر می‌رسد که چنین ادعایی واقعیت ندارد.

آی‌فون 12 پرو مکس دقیقا همانند گوشی‌های سری آی‌فون 11 پرو و آی‌فون 12 پرو هنگام عکاسی در فضاهای تاریک استفاده از زوم دیجیتالی حداکثر 2.5 برابری از طریق دوربین اصلی را به استفاده از بزرگنمایی 2.5 برابری واقعی ترجیح می‌دهد.

چنین اقدامی بی‌سابقه نیست. در گزارشات مربوط به بررسی آی‌فون 12 پرو اعلام شد که دوربین تله‌فوتو 12 مگاپیکسلی این هندست بعضا در تاریکی شب عمل نموده و این موضوع به میزان نور قابل دسترس در محیط بستگی خواهد داشت. چنان‌چه میزان روشنایی فضا از حد مشخصی کمتر شود؛ گوشی به سراغ استفاده از دوربین اصلی خود و مشخصه زوم دیجیتالی خواهد رفت.

این پدیده از تفاوت موجود میان دوربین اصلی و دوربین زوم آی‌فون ناشی می‌شود. در تمامی موارد اندازه سنسور دوربین اصلی در مقایسه با حسگر مورد استفاده در پشت لنز زوم به‌مراتب بزرگتر است. بنابراین بسیاری از هندست‌ها در شرایط نوری ضعیف‌تر از سنسور بزرگتر بهره می‌گیرند. نخستین گوشی 2 دوربینه اپل موسوم به آی‌فون 7 پلاس نیز هنگام عکاسی شبانه در عوض استفاده از دوربین زوم خود از قابلیت زوم دیجیتالی دوربین اصلی بهره می‌گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH