5 تا از بهترین گجت‌های سبز که وجودشان برای کره زمین خطری ندارد

باز هم با مقاله دیگری درباره تکنولوژی‌های سبز در خدمتتان هستیم. تکنولوژی سبز یا به طور کل Green Electronics یا Green Technology، به فن‌آوری اطلاق می‌شود که علاوه بر ارائه کیفیت بالا، محیط زیست دوست بوده و خطر کمتری برای کره زمین دارد. این فن‌آوری می‌تواند در حوزه‌های گوناگونی مثل خودرو سازی، لوازم منزل، لامپها و غیره استفاده شود و هم میزان مصرف انرژی شما را تا حد امکان پایین آورد و هم خطرات ناشی از استعمال موادی چون سرب، جیوه و انتشار کربن را به کمترین میزان یا به طور کل به صفر رساند.

در مقاله زیر با 5 گجت فوق‌العاده آشنا می‌شوید که به عنوان بهترین محصولات تکنولوژیکی سبز سال 2014 انتخاب شده‌اند.

1.خودرو هایی با سوخت هیدروژنی

toyota

پانزده سال پس از ساخت خودروی هایبرید Prius، شرکت تویوتا برای سال آینده، خودرویی با سوخت هیدروژن را برای اولین بار در ایالت کالیفرنیا (جالب است بدانید که کالیفرنیا از پیشگامان انرژی‌های تجدید پذیر و سبز است)که تمهیداتی برای ایجاد پمپ‌های لازم اندیشیده روانه خیابان‌ها خواهد کرد.

این خودرو 300 مایل در ساعت حرکت کرده و چیزی جز بخار آب از خود بیرون نمی‌دهد، اما منتقدان می‌گویند، این تکنولوژی تنها در صورتی کربن صفر خواهد بود که هیدروژن از منابع تجدیدپذیر تهیه شود.

2. خشک کن کارآمد

tumble-dryer

می‌دانید که ماشین‌های لباسشویی از پر مصرف‌ترین وسایل برقی هستند.

سامسونگ این برند کره‌ای که بخاطر تلویزیون‌های هوشمند و دوربین‌های جذابش شهرت دارد، ماشین لباسشویی با نام DV457 را که از همتایانش انرژی کمتری مصرف می‌کند، به بازار هدیه داده است. این دستگاه را می‌توان از اسمارتفون و از راه دور نیز کنترل کرد. ویژگی که برای کاهش دادن مصرف برق به ویژه در زمان‌های اوج مصرف بسیار به کار می‌آید.

3. خانه‌های هوشمند و کنترل انرژی از طریق برنامه‌های ویژه در اسمارتفونها

thermostat

کنترل انرژی آنهم با لمس تنها یک دکمه از کیلومترها آنطرفتر، یکی از روشهایی است که اخیرا توجه زیادی به آن می‌شود. سنسورها Alarm.com به کاربران اجازه می‌دهد که گرمای خانه، تهویه کننده هوا و وسایل برقی دیگر را از طریق تلفن هوشمند کنترل کنند. از همه مهمتر، با وجود چنین فن‌آوری می‌توانیم خیلی راحتتر با شوک روشن گذاشن چراغها یا یکی از وسایل برقی زمانی که در سفر هستیم و دور از خانه بسر می‌بریم کنار بی‌آییم. این فن‌آوری فیش برق شما را قابل تحمل‌ کرده و کربن کمتری را روانه کره زمین دوست داشتنی‌امان می‌کند.

4. شارژرهای هیدروژنی

dn24827-1_300

با پر شدن اسمارتفونها از برنامه‌های مختلف و تبدیل شدن آنها به یک عضو اساسی در زندگی‌امان، نیاز به شارژ کردن آنها هم بیشتر و بیشتر می‌شود. از این رو سازمان Intelligent Energy واقع در انگلستان، کانسپتی از یک شارژر با نام Upp را که مجهز به یک ظرف حاوی هیدروژن بوده طراحی کرده است. این شارژر می‌تواند پنج شارژ کامل را برای بیشتر اسمارتفونها و به وسیله هیدروژن و هوا فراهم کند و تنها بخار آب ساتع کند. برای شارژ کردن آنهم تنها کافیست ظرف را دوباره از هیدروژن پر کرد.

5. خودورهای اسپرت برقی

car

شاید این خودروها مورد استفاده معدود افرادی در سرتاسر جهان قرار بگیرد، اما تولید یک خودروی اسپرتی که بجای سوختهای فسیلی از برق استفاده می‌کند، گام خوبی در جهت حفظ کره زمین محسوب می‌شود. Spark-Renault SRT نام یک خودروی مسابقه برقی است که در نمایشگاه CES 2014 رونمایی شده است.

چقدر لذت بخش است که بدانیم روزانه به تعداد این دستگاه‌های سبز افزوده می‌شود و آینده فن‌آوری سبز به همان سبزی است که نامش دلالت دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH