ده ترفند تلگرام

با این ترفندها در تلگرام حرفه‌ای شوید

تلگرام در ۲۰۱۳ راه‌اندازی شد و هدفش ارسال پیام رمزگذاری شده بین دو کاربر بود. توسعه‌دهندگان این پیام‌رسان در هر به‌روزرسانی امکانات و ترفند های جدیدی به تلگرام اضافه می‌کنند و همین باعث شده تا محبوبیت آن روز‌به‌روز بیشتر می‌شود. یکی از دلایل محبوبیت این پیام‌رسان متن‌باز بودن و در دسترس بودن API آن برای توسعه‌دهندگان است.

اگر از کاربران حرفه‌ای تلگرام هستید و به طور مستمر از این پیام‌رسان استفاده می‌کنید پس حتما این ده ترفند تلگرام را امتحان کنید و مطلب امروز را تا آخر بخوانید. در این مطلب بهترین ترفند های تلگرام که همه باید بدانند را آموزش می‌دهیم. ممکن است برخی از آن‌ها را بلد باشید و بعضی‌ها را نه. پس با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

۱۰ ترفند تلگرام

۱. ترفند ویرایش پیام‌های تلگرام

گاهی اوقات پیام‌هایی ارسال می‌کنیم که ایراد تایپی و نوشتاری دارد. برخلاف واتساپ، تلگرام این امکان را به شما می‌دهد تا پیام‌های ارسال شده خود را ویرایش کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که پیام مورد نظر را چند ثانیه نگه دارید و سپس گزینه «Edit» را انتخاب کنید. حالا ایرادات پیام خود را برطرف کنید و دکمه ارسال را بزنید تا این ترفند تلگرام به راحتی انجام شود و خیال‌تان از پیام اشتباه ارسال شده راحت شود.

البته پس از ویرایش، پایین پیام شما نشان کوچک «edited» ظاهر می‌شود تا دریافت‌کننده پیام را مطلع کند که شما پیام خود را ویرایش کرده‌اید.

۲. زمان‌بندی پیام‌ها و ارسال پیام بدون صدا

ده ترفند تلگرام

زمان‌بندی ارسال پیام در تلگرام می‌تواند ترفند مفید و کاربردی باشد. مثلا اگر مخاطب شما در فاصله زمانی متفاوتی از شما باشد یا اگر بخواهید پیام شما در ساعت خاصی ارسال شود، این قابلیت می‌تواند راه‌حل خوبی باشد. برای زمان‌بندی یک پیام اول متن خود را تایپ کنید. سپس قبل از ارسال پیام برای چند ثانیه دکمه ارسال را نگه دارید. در اینجا می‌توانید گزینه «Schedule Message» را انتخاب کنید.

همچنین در تلگرام می‌توانید پیام خود را بدون صدا هم ارسال کنید. برای این کار همان مسیر زمان‌بندی پیام را بروید. وقتی دکمه ارسال را نگه می‌دارید دو گزینه زمان‌بندی و ارسال بی‌صدای پیام باهم ظاهر می‌شوند. در اینجا باید گزینه «Send Without Sound» را انتخاب کنید. این کار باعث می‌شود تا وقتی پیام ارسال شد برای مخاطب شما هیچ اعلانی نرود. این ترفند مثلا زمانی کاربرد دارد که مخاطب در یک جلسه مهم است یا نمی‌خواهید با صدا و نوتیفیکشن مزاحم شخص مورد نظر شوید.

۳. ترفند اضافه کردن کاربران نزدیک در لیست پیام‌ها در تلگرام

تلگرام این امکان را به شما می‌دهد تا کاربرانی که در نزدیکی شما هستند را بدون داشتن شماره تماس و اطلاعات‌شان پیدا کنید. برای استفاده از این ترفند تلگرام تنها کاری که باید بکنید این است که وارد مخاطبان خود شوید. در بالای صفحه گزینه «Find People Nearby» را می‌بینید. روی آن کلیک کنید تا افرادی که نزدیک شما هستند را ببینید. این گزینه زمانی که در یک کنفرانس عمومی هستید و می‌خواهید با افراد حاضر در آن کنفرانس ارتباط بگیرید، کاربردی خواهد بود.

مطمئن شوید که گزینه «Make Myself Visible» را فعال کرده‌اید تا دیگر افراد هم بتوانند شما را پیدا کنند.

۴. پاک شدن خودکار فایل‌ها

ترفند تلگرام

اگر می‌خواهید فیلم یا عکسی برای دوستان خود ارسال کنید ولی دوست ندارید آن فایل برای همیشه باقی بماند این ترفند تلگرام حتما به کارتان خواهد آمد. برای این کار هنگام انتخاب تصاویر یک عکس را انتخاب کنید؛ وقتی عکس بزرگ شد، پایین سمت راست تصویر، آیکون تایمر را مشاهده می‌کنید و می‌توانید با انتخاب آن بین ۱ ثانیه تا ۱ دقیقه کاری کنید که تصویر و فیلم شما خود‌به‌خود از صفحه چت حذف شود.

۵. حذف پیام مخاطب

در تلگرام شما نه تنها خود، بلکه پیام مخاطب‌تان را هم می‌توانید حذف کنید. این کار برای حفظ حریم شخصی افراد انجام شده است. برای این کار پیام طرف مقابل را انتخاب کنید؛ سپس بالا سمت راست صفحه، آیکون حذف را مشاهده می‌کنید. با کلیک روی این آیکون پنجره‌ای باز می‌شود که می‌توانید مشخص کنید که پیام فقط برای شما حذف شود یا می‌خواهید پیام از صفحه چت مخاطب‌تان هم حذف شود.

۶. ترفند تغییر شماره در تلگرام

ده ترفند تلگرام

شما در تلگرام می‌توانید شماره اکانت خود را بدون اینکه اطلاعات حساب قبلی‌تان از دست برود، تغییر دهید. تمام چت‌ها، گروه‌ها، کانال‌ها و هرچیزی که در حساب قبلی داشتید به حساب جدید منتقل می‌شود و برای مخاطبان‌تان اعلانی ارسال می‌شود و می‌گوید که شما شماره‌تان را از «آ» به «ب» تغییر داده‌اید. برای این کار وارد صفحه تنظیمات شوید. پایین شماره تماس‌تان عبارت «Tap to change phone number» را می‌بینید. روی آن کلیک کنید. مراحل گفته شده را طی کنید و شماره خود را وارد کنید و شماره جدید را تایید کنید. حالا تمام اطلاعات شما به شماره جدیدی که وارد کرده‌اید، منتقل شده است.

۷. استفاده از چند حساب در تلگرام

اگر نمی‌خواهید شماره تماس‌تان را تغییر دهید، می‌توانید از دو یا حتی چند اکانت در تلگرام استفاده کنید. بیشتر افراد حساب‌های شخصی و کاری جداگانه دارند و این ترفند تلگرام این اجازه را به شما می‌دهد تا به راحتی بین اکانت کاری و شخصی خود جابجا شوید. برای این کار کافی است منوی کشویی تلگرام را باز کنید؛ وقتی فلشی را که در تصویر مشخص است، لمس می‌کنید قسمتی باز می‌شود که در آن می‌توانید حساب (حساب‌های) جدید به تلگرام خود اضافه کنید. برای جابجایی بین حساب کافی است تا حساب مورد نظر خودتان را لمس کرده تا سریعا وارد آن شوید.

۸. جستجوی کانال و گروه

ده ترفند تلگرام

به نظر من یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های تلگرام، عمومی کردن گروه‌ها و کانال‌ها برای صدها هزار کاربر است. برای این کار می‌توانید در قسمت جستجو کلمه مورد نظر خود را جستجو کنید تا سریعا به جواب برسید. پس از جستجو، در بخشی به نام «Global Search» آن کانال‌ها و گروه‌هایی که از آن کلمه در نام خود استفاده می‌کنند می‌بینید و می‌توانید به هرکدام که خواستید، بپیوندید.

۹. دسته‌بندی چت‌ها

یکی از چیزهایی که همیشه کاربران تلگرام از آن شاکی بودند، تعداد زیاد چت‌ها، کانال‌ها و گروه‌هایی بود که در صفحه اصلی نرم‌افزار وجود داشت و استفاده از نرم‌افزار را سخت کرده بود و کاربران را مجبور به استفاده از نسخه‌های غیر رسمی تلگرام می‌کرد که قابلیت فولدربندی چت‌ها را داشتند. توسعه‌دهندگان تلگرام هم این قضیه را فهمیدند و قابلیت دسته‌بندی چت‌ها را به صورت رسمی برای اپلیکیشن خود توسعه دادند. شما می‌توانید در قسمت دسته‌بندی به هر شکلی که می‌خواهید چت‌های خود را گروه‌بندی کنید. خود تلگرام پیشنهادهایی مانند «خوانده نشده» و «خصوصی» را در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید علاوه بر آن‌ها دسته‌بندی‌های دلخواه با نام دلخواه برای خود ایجاد کنید؛ مثلا خانواده، دوستان و غیره. برای دسترسی به این قابلیت منوی کشویی اپلیکیشن را باز کرده و وارد تنظیمات شوید. در صفحه جدید روی گزینه «Folders» کلیک کنید. در اینجا می‌توانید پیشنهادات تلگرام را مشاهده کنید یا با لمس گزینه «Create New Folder» دسته‌بندی مد نظر خود را ایجاد کنید.

۱۰. ترفند برچسب زمانی فیلم در تلگرام

ده ترفند تلگرام

در تلگرام هم مانند یوتیوب می‌توانید در ویدئوهایی که برای مخاطب خود ارسال می‌کنید، برچسب زمانی اضافه کنید. این ترفند تلگرام زمانی کاربرد دارد که می‌خواهید بخش خاصی از ویدئو که در زمانی از آن رخ می‌دهد را به مخاطب خود نشان دهید. برای این کار کافی است زمانی که در حال ارسال ویدئو هستید، در بخش کپشن به این شکل بنویسید:

ثانیه:دقیقه:ساعت

به عنوان مثال می‌توانید بنویسید: اتفاق اول در 0:30 رخ می‌دهد و اتفاق دوم در 2:32 می‌افتد. در این حالت مخاطب شما (و حتی خودتان) وقتی روی 0:30 یا 2:32 کلیک کنید، فیلم از همان زمان شروع می‌شود.

نظر شما در این باره چیست؟ اگر ترفند جالب دیگری از تلگرام می‌دانید، خوش‌حال می‌شویم که آن را با ما و سایر دوستان‌تان در آی‌تی‌رسان به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH