ارزش بازار بیت‌کوین با بیش از 336 میلیون دلار از NVIDIA پیشی گرفت!

کمپانی بزرگ NVIDIA در سال 2020 رشد زیادی را تجربه کرد و در کنار آن نیز بیت‌کوین در سال 2020 توانست با رشد قیمت عجیب و غریب خود باعث تعجب همگان شود.

اما در همین روزها که دنیای کریپتوها بازاری سراسر گاوی را تجربه کرده و قیمت برخی از آنها به بالاترین سطح ممکن طی 3 سال اخیر رسیده‌اند، بیت‌کوین توانست با افزایش ارزش بازار خود از یک کمپانی بزرگ آمریکایی پیشی بگیرد.

در حالی که قیمت بیت کوین در تاریخ 18 نوامبر خیلی راحت از 18000 دلار عبور کرد، سقف ارزش بازار آن به بیش از 336 میلیارد دلار افزایش یافت و توانست از NVIDIA (یکی از مشهورترین تولید کنندگان کارت گرافیک در جهان) عبور کند. طبق گزارش Macro Trends کمپانی انویدیا در تاریخ 17 نوامبر ارزشی برابر 330.7 میلیون دلار داشته است و در مقابل بر اساس گزارش CoinMarket Cap ارزش بیت‌کوین برابر 336 میلیارد دلار است.

جالب است بدانید که قیمت بیت‌کوین در سال جاری بیش از 400 درصد افزایش یافته و از حدود 4 هزار دلار در ماه ژانویه به 18 هزار دلار در نوامبر 2020 رسیده است. در مقابل ارزش NVIDIA نیز در سال جاری بیش از 2 برابر شده و از حدود 150 میلیارد دلار به 350 میلیارد دلار رسیده است. ارتباط تنگاتنگ انویدیا و بیت‌کوین به این دلیل است که NVIDIA یکی از بهترین GPU های جهان برای استخراج بیت کوین را تولید و عرضه می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH