تنها عکس نیل آرمسترانگ روی ماه به فروش رسید

کامل‌ترین مجموعه تصاویر خصوصی ناسا از فضا به حراج گذاشته شد

تنها عکسی که از نیل آرمسترانگ روی ماه گرفته شده به همراه ۲۴۰۰ عکسی اصلی قدیمی از عصر طلایی اکتشافات فضایی ناسا که بسیاری از آن‌ها تاکنون پخش نشده‌اند، در یک حراجی به فروش گذاشته شده است. این مجموعه کامل‌ترین مجموعه خصوصی تصاویر ناسا است که تاکنون به حراج گذاشته شده.

این مجموعه که نام آن «سفر به دنیایی دیگر: کلکسیون تصاویر ویکتور مارتین – مالبورت» (Voyage To Another World: The Victor Martin-Malburet Photograph Collection) است، عکس‌های معروف مانند عکس نیل آرمسترانگ و تصاویری از ماموریت‌های ناسا را شامل می‌شود که تاکنون منتشر نشده‌اند. با توجه به توضیحات حراجی، در حالی که عکس‌هایی که همه آن‌ها را دیده‌اند، زیاد هستند؛ تصاویر زیادی هم وجود دارد که فقط برای محققان رسمی مرکز Manned Spacecraft در هیوستون قابل دسترسی‌اند.

در بیانیه رسمی این حراجی آمده است: «این تصاویر نادر مانند اولین عکس از طلوع زمین، تنها عکس نیل آرمسترانگ در ماه و پانورامای زیبایی که توسط ۱۲ فضانوردی که روی ماه قدم گذاشته‌اند، گرفته شده است، برای چندین دهه مهجور مانده‌اند.»

تنها عکس نیل آرمسترانگ روی ماه به فروش رسید
تنها عکس نیل آرمسترانگ روی ماه

کلکسیون مذکور طی ۱۲ سال توسط ویکتور مارتین – مالبورت جمع‌آوری شده و به لطف رونوشت ماموریت‌های ناسا یک کاتالوگ هم همراه تصاویر دارد.

حراج Voyage to Another World Part I که از ۶ نوامبر (۱۶ آبان) آغاز شده بود و تا ۱۹ نوامبر (۲۹ آبان) ادامه داشت شامل پروژه‌های عطارد، جمینی و آپولو، از زمان آغاز عصر فضا تا فرود Eagle در آپولو ۱۱، از جمله آپولو ۸، اولین ماموریت انسان‌ها که زمین را ترک کردند و در اعماق فضا کاوش کردند و به مدار ماه رفتند، می‌شود. فروش Voyage to Another World Part II که از ۱۶ آبان آغاز و تا ۳۰ آبان ادامه داشت شامل ماموریت‌های آپولو ۱۱ تا آپولو ۱۷ است، از اولین قدم نیل آرمسترانگ تا آخرین قدم اوژن کرنان در ماه و سفرهای بزرگ اکتشاف با Lunar Rover که اجازه داد تا فضانوردان ۱۰ کیلومتر در سطح ماه سفر کنند، می‌شود.

برخی از عکس‌های این کلکسیون را می‌توانید در زیر مشاهده کنید:

تنها عکس نیل آرمسترانگ روی ماه به فروش رسیدتنها عکس نیل آرمسترانگ روی ماه به فروش رسیدتنها عکس نیل آرمسترانگ روی ماه به فروش رسیدتنها عکس نیل آرمسترانگ روی ماه به فروش رسیدتنها عکس نیل آرمسترانگ روی ماه به فروش رسید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH