فیلم OldBoy

معرفی فیلم Oldboy به کارگردانی پارک چان ووک

دائه سو در شب تولد دخترش به طور مرموزی دزدیده شده و به مدت پانزده سال در یک اتاق کوچک و رمزآلود زندانی می‌شود. بعد از پانزده سال بدون هیچ توضیح و دلیلی ناگهان به همراه یک گوشی موبایل، کت و شلوار گرانقیمت و یک کیف پر از پول آزاد می‌شود. اگر علاقمند به سینمای کره جنوبی هستید و صد البته فیلم‌های تاریک و پیچیده، فیلم OldBoy یک انتخاب فوق‌العاده برای شماست.

برای توضیح مقدار خشونت فیلم، کافی‌ست سکانسی را مثال زد که دائه سو پس از این که از لحاظ روحی در هم شکسته، با چکش به یک نبرد خونین در یک راهرو‌ی باریک می‌پردازد. به دنبال فیلم‌های تاریک روانشناسی و پر از تابو شکنی‌ هستید که حتی در دنیای فیلم و سینما هم هنوز قرب خود را از دست نداده‌اند؟ پس حتما از دیدن فیلم Oldboy ساخته سال ۲۰۰۳ به کارگردانی پارک چان ووک لذت خواهید برد. با آی‌تی‌رسان و معرفی این فیلم جذاب و دیدنی همراه باشید.

فیلم Oldboy به زیبایی نشان می‌دهد که آتش انتقام تا چه اندازه می‌تواند در یک انسان سوزنده و بزرگ شود که برای لذت بیشتر از آن، حاضر شود پانزده سال صبر کند و دست به هر گناه یا کار اشتباهی بزند تنها برای این که از حرص و کینه خود مقداری کم کند و آرام بگیرد. به شخصه فکر می‌کنم برای دیدن این فیلم باید روحیه قویی داشته باشید چون این فیلم پر از صحنه‌هایی‌ست که ممکن است حال هر بینده‌ای را بد کند، از سکانس خورده شدن یک هشت‌پا زنده توسط دائه سو گرفته تا صحنه‌های که در نگاه اول شاید اتفاق بد و کثیفی به نظر نیایند ولی درون مایه آنها از نظر روانشناختی هر بیننده‌ای را درهم می‌شکند.

در تمام طول فیلم تا صحنه آخر، شما هم پا به پای دائه سو در جستجویی این پاسخ هستید که چرا دائه ۱۵ سال زندانی شد و چرا بدون هیچ توضیحی ناگهان آزاد شد و هر لحضه جواب‌های مختلفی برای این پرسش در ذهن خود ایجاد می‌کنید ولی مطمئنا هیچکدام از پاسخ‌های شما حتی نزدیک به پاسخ تاریک و دور از ذهنی که کارگردان در آخر آنرا افشا می‌کند، نیستند.

این اثر پارک چان ووک را می‌توان ترکیبی از فیلم‌نامه‌های پیچیده و عمیق آثار دیوید فینچر و اثر خشن و پرهیاهوی تارنتینو دانست. البته هیچکدام از این دو نفر به اندازه پارک چان ووک در این مقوله پافشاری نکردند؛ به طوری می‌توان Oldboy را از این نظر اثری افراطی دانست. Oldboy امتیاز ۸.۴ از IMDb دریافت کرده و در آخر توجه داشته باشید که اگر مشتاق دیدن این فیلم جذاب هستید، باید بدانید که Oldboy یک نسخه آمریکایی با همین نام به کارگردانی اسپایک لی هم دارد که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد ولی به اندازه نسخه کره‌ای آن موفق نبود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH