اپل در جریان پرونده کاهش سرعت گوشی‌های آی‌فون به پرداخت جریمه سنگین محکوم شد

حدودا 3 سال پیش شرکت اپل به‌ کاهش عمدی سرعت اسمارت‌فون‌های خود از طریق نرم‌افزار متهم شد. کاربران آی‌فون اعلام کردند که عملکرد هندست آن‌ها پس از به‌روزرسانی سیستم‌عامل دستگاه افت کرده است. کمپانی آمریکایی اعلام کرد که با استفاده از چنین روش نامتعارفی طول عمر باتری هندست‌ها را افزایش می‌دهد. اما در پایان سال 2017 غول کوپرتینویی بالاخره اتهامات مطرح شده را پذیرفت و بابت آن‌ها از کاربران عذرخواهی کرد. در ابتدای سال جاری کمپانی ناچارا با پرداخت غرامت حداکثر 500 میلیون دلاری موافقت کرد؛ اما داستان به همین جا ختم نشد.

اپل در نتیجه پرونده حقوقی کاهش سرعت گوشی‌های آی‌فون مبالغ زیادی را پرداخت خواهد کرد

وبسایت Engadget به نقل از نشریه واشنگتن پست گزارش می‌دهد که اپل احتمالا بایستی مبلغ 113 میلیون دلار دیگر را پرداخت نماید. این‌بار کمپانی قصد دارد تا در خصوص این پرونده با مقامات منطقه کلمبیا و 34 ایالت دیگر به توافقی دوستانه دست پیدا کرده و از ارجاع پرونده به دادگاه جلوگیری نماید. کاهش سرعت اسمارت‌فون‌ها یکی از دلایل این دعوی حقوقی محسوب می‌شود.

اپل علاوه بر پرداخت جریمه بایستی نحوه نظارت بر سلامت باتری و مدیریت انرژی را برای مصرف‌کنندگان توضیح دهد. این توضیحات نه‌تنها بایستی در فضای وب منتشر شوند؛ بلکه باید در دستگاه‌های اسمارت‌فونی نیز نمایش داده شود.

مشکلات سری آی‌فون 12

مشکلات اپل به اینجا ختم نمی‌شود. اکنون مشخص شده که ورژن‌های مختلف آی‌فون 12 دچار مشکلاتی در زمینه صفحه‌نمایش هستند. این مشکل توسط مالکان اسمارت‌فون‌های جدید گزارش شد. در ادامه نیز اپل وجود این مشکل را شخصا تائید کرد. عکس‌های منتشر شده توسط کاربران نیز موید وجود چنین مشکلی هستند. در این‌حالت با کاهش سطح روشنایی نمایشگر سایه‌های خاکستری یا سبزرنگ بر روی صفحه‌نمایش ظاهر می‌شود.

در حال حاضر اپل تلاش می‌کند تا برای برون‌رفت از این مشکل و کشف علت تغییر رنگ در صفحه‌نمایش راه‌حلی را پیدا کند. نمایندگان اپل پیش‌تر از مراکز خدمات مجاز خود درخواست کردند تا از پذیرش دستگاه‌های معیوب برای تعمیر خودداری نمایند. فرض بر این است که چنین مشکلی از طریق انتشار به‌روزرسانی نرم‌افزاری قابل حل و فصل است. این فرآیند با انتشار به‌روزرسانی‌ جدید iOS اجرا خواهد شد.

بر اساس اعلام DxOMark ایجاد هاله زردرنگ بزرگترین مشکل نمایشگر آی‌فون 12 به‌شمار می‌رود. DxOMark خاطرنشان کرده که مشکل هاله زردرنگ در کلیه شرایط نوری کماکان ظاهر خواهد شد.

بر اساس گزارش یک رسانه کره‌ای با نام “Asian Economy” مقامات اپل اخیرا اعلام کردند که از این موضوع آگاه بوده و در حال بررسی چندین مورد گزارش است. کارشناسان امیدوارند که اپل مشکلات نمایشگر آی‌فون 12 را در اولین فرصت برطرف نماید. بعلاوه برخی کاربران اعلام کرده‌اند که حساسیت لاک اسکرین آی‌فون 12 مینی آن‌ها دچار مشکل است. در این‌حالت هنگامی‌که کاربران به منظور بازگشایی قفل هندست انگشت خود را از قسمت پایینی نمایشگر به سمت بالا جابه‌جا می‌کنند و یا دکمه‌های فلاش و دوربین در لاک اسکرین را لمس می‌کنند؛ صفحه‌نمایش دستگاه بعضا قادر به پاسخ‌گویی نخواهد بود.

2 در مورد “اپل در جریان پرونده کاهش سرعت گوشی‌های آی‌فون به پرداخت جریمه سنگین محکوم شد”

  1. سلام. به ایمیلتون پیام فرستادم یک هفته میش جوابی نیومده! میخاستم تعرفه تبلیغاتتون رو بدونم.ممنون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH