مروری براخبار جنجالی هفته گذشته: از تاثیر فیلترینگ بر اینترنت کشور تا تولید اولین داروی ضد کرونا

با رسیدن به روز پایانی هفته، قصد داریم تا مروری بر اخبار مهم، جنجالی و پربازدید داخلی طی هفته گذشته داشته باشیم. در هفته گذشته اخبار مربوط به صحبت‌های وزیر ارتباطات مبنی بر تاثیر فیلترینگ بر کاهش سرعت اینترنت در ایران، تعلیق شدن اکانت وزیر نفت در توییتر، عدم دسترسی 30 درصد مردم به اینترنت و تولید اولین داروی ضدویروس کرونا در ایران جزو اخبار پربازدید بود.

در ادامه اخبار پربازدید و جنجالی هفته را مشاهده می‌کنید که با کلیک بر روی هر یک، می‌توانید متن کامل خبر را بخوانید:

اعتراف جالب وزیر ارتباطات؛ فیلترینگ اصلی‌ترین دلیل کیفیت پایین اینترنت در ایران است!

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در مورد کیفیت دسترسی به اینترنت در مناطق مختلف کشور گفت: بر اساس شاخص‌های کیفی عمومی اینترنت کشور، وضعیت کیفیت اینترنت در اکثر مناطق مطلوب است اما شاخص‌های کیفی در چند استان پایین‌تر از حد انتظار ماست.


نزدیک به 30 درصد از مردم کشور به اینترنت دسترسی ندارند!

جبار رحمانی، عضو هیئت علمی مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست آینده دانش و کتاب در پرتو تحولات فضای مجازی که به مناسبت هفته کتاب برگزار شده اعلام کرد: سرانه مطالعه در ایران 12 و نیم دقیقه است، ما با مصرف کنندگان فضای مجازی می‌توانیم به مقدار زیادی دسترسی عمومی به کتاب و دانش را برطرف سازیم ولی چهارچوب‌های کلی حفاظت و کاربردی کردن دانش در فضای مجازی معین نیست. ضمن اینکه طبق آمارهای رسمی 28 درصد مردم ایران به اینترنت دسترسی ندارند و عده زیادی نیز مهارت پایینی در استفاده از اینترنت و فضای مجازی دارند، به این ترتیب نمی‌توان استراتژی کلی را بر پایه و اساس فضای مجازی مشخص نمود.


اولین داروی ایرانی ضدویروس کرونا به زودی وارد بازار می‌شود

با همکاری دانشکده‌های علوم پزشکی دو دانشگاه شهید بهشتی و تربیت مدرس، اولین داروی ایرانی ضد ویروس کرونا تولید و به زودی وارد بازار می‌شود. فاز تحقیقاتی بر روی این دارو از زمان شیوع کرونا در چین آغاز شد و پس از ورود کرونا به ایران وارد فاز آزمایشگاهی شد و حالا پس از همکاری مشترک گروهی 40 نفره متشکل از متخصصین علوم پایه و بالینی، این دارو تاییدیه کمیسیون سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت را دریافت کرد.


راه‌اندازی کانال آموزش بازی‌سازی برای بیش از 40 هزار دانش آموز در شبکه شاد

با همکاری وزارت آموزش و پرورش و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، اولین مدرسه رایگان بازی‌سازی با بیش از 401 هزار نفر دنبال کننده در اپلیکیشن شاد راه اندازی شد. محتواهای آموزشی این کانال آموزشی توسط انستیتو ملی بازی‌سازی تولید شده و به مرور در کانال مدرسه بازی‌سازان فردا در شبکه شاد قرار خواهد گرفت.


اکانت بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران در توییتر تعلیق شد!

صفحه رسمی بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران در توییتر تعلیق شد. روز گذشته توییتر صفحه بیژن زنگنه، وزیر نفت کشور را به دلیل نقض قوانین توییتر در جعل هویت به حالت تعلیق درآورد، توییتر توضیحات خاصی در مورد این اتفاق ارائه نداده است. بر اساس قوانین توییتر حساب‌های کاربری که به شکل گمراه کننده به نام شخص، برند یا سازمانی دیگر ایجاد می‌شوند، تحت قانون جعل هویت توییتر تعلیق خواهند شد.


بیش از 41 درصد شکایات کسب و کارهای آنلاین مربوط به عدم تحویل به موقع کالاهاست

اتحادیه کسب و کار‌های مجازی در جدیدترین گزارش خود، به بررسی آمار کلی شکایات ثبت شده طی سه ماهه تابستان سال جاری در پنل اتحادیه کسب و کارهای مجازی و شکایات ارجاع شده از وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و سایت نماد الکترونیکی پرداخته است.


سخنان وزیر کشور رد شد؛ ردیابی بیماران کرونایی با اپلیکیشن ماسک امکان‌پذیر نیست!

صفحه رسمی اپلیکیشن ماسک در توییتر اعلام کرد که بر خلاف صحبت‌های وزیر کشور، ردیابی شناسایی افراد دارای کرونا توسط این اپلیکیشن ممکن نیست. عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور چندی پیش در مورد برنامه‌های دولت برای کنترل شیوع ویروس کرونا گفت: یکی از مسائل ما ردیابی افراد دارای کروناست، در این شیوه توسط اپلیکیشن ماسک که با همکاری وزارت بهداشت و ارتباطات تولید شده است، افرادی که تست آن‌ها مثبت می‌شود را ردیابی لحظه‌ای خواهیم کرد.


خدمات 90 میلیون تومانی برای شرکت‌ها و استارتاپ‌های نوپا

استارتاپ‌ها می‌توانند در طرح بوم‌واره، از 60 تا 90 میلیون تومان خدمات رایگان از شرکت‌های مختلف دریافت کنند. طرح بوم‌واره از ابتدای خرداد آغاز شد و تاکنون 2 هزار و 633 ثبت نام در این طرح شکل گرفته است، استان تهران با 26 شرکت، رتبه نخست را از نظر ثبت نام در این طرح دارد. استارتاپ‌ها برای دریافت خدمات طرح بوم‌واره می‌توانند به طور رایگان کسب و کار خود را در سامانه نوآفرین وزارت ارتباطات ثبت کنند.

 


حمایت از استارتاپ‌ها در زمینه ساخت و پرتاب ماهواره!

منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از ورود بخش خصوصی در زمینه ‌ساخت ماهواره، پرتاب و ایجاد ایستگاه‌های زمینی خبر داد. منطقی گفت: برنامه حمایت از بخش خصوصی به جهت ورود به حوزه فضایی، از ابتدای سال در دستور کار ما قرار گرفت. ما با تشکیل مجموعه‌ای از شرکت‌های بخش خصوصی، از شرکت‌هایی که در حوزه ساخت ماهواره، پرتابگر و ایستگاه زمینی فعال هستند، حمایت می‌کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH