حضور PS5 و ایکس‌باکس سری S در فهرست بهترین اختراعات سال 2020 نشریه تایمز

تقریبا با اطمینان می‌توان اعلام کرد که سال 2020 دوران خوشایندی برای بشر نبوده است. پیش‌بینی تحولات و رویدادهای سال 2021 امری دشوار به‌شمار می‌رود. بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که آیا تحولات سال آینده مشابه سال 2020 بوده یا شاهد رویدادهای به‌مراتب بهتری خواهیم بود. با این‌حال علیرغم مشکلات ناشی از شیوع جهانی ویروس کرونا هر 2 کمپانی سونی و مایکروسافت موفق به عرضه کنسول‌های بازی جدید خود در اوایل ماه جاری شدند و نشریه تایمز نیز به هر 2 مورد اشاره نموده است.

نشریه تایمز فهرست 100 اختراع برتر سال 2020 را منتشر کرد. کنسول پلی‌استیشن 5 سونی با وجود بزرگترین مزایای خود نظیر حافظه SSD سفارشی و فناوری‌های منحصربه‌فرد در کنترلر DualSense نظیر ماشه تطبیقی و موتور بازخورد لرزشی در این فهرست حاضر شد.

پلی استیشن 5 با ارتفاع بیش از 1 پا و وزن کمتر از 10 پوندی خود یکی از بزرگترین کنسول‌های بازی ویدیویی ساخته شده تا به امروز محسوب می‌شود. سونی به منظور پشتیبانی از عناوین دیدنی و جذابی نظیر Spider-Man: Miles Morales به چنین دستگاهی احتیاج داشته است. به لطف استفاده از حافظه SSD بازی‌ها به‌صورت تقریبا آنی اجرا می‌شوند. پردازنده گرافیکی PS5 تقریبا 10 برابر سریع‌تر از پلی‌استیشن 4 است؛ پدیده‌ای که امکان نمایش جلوه‌های بصری زیبا را فراهم می‌کند. همچنین کنترلر جدید مملو از سنسورهای بازخورد لرزشی است که ابعاد جدیدی را به تجربه گیمینگ کاربران اضافه می‌کنند. هنگام قدم زدن یک کاراکتر بر روی ماسه‌ها، کاربر این موضوع را از طریق کنترلر احساس خواهد کرد. همچنین هنگامی که مرد عنکبوتی روی سقف واگن مترو قرار می‌گیرد؛ لرزش‌های ناشی از حرکت قطار به کاربر منتقل خواهد شد.

با این‌حال کنسول ایکس‌باکس سری S شرکت مایکروسافت نیز در فهرست 100 اختراع برتر سال 2020 قرار گرفته است. عملکرد تقریبا بی سروصدا، توان پردازشی ارتقایافته نسبت به ایکس‌باکس وان و قیمت‌گذاری مقرون‌به‌صرفه از جمله نقاط قوت کلیدی برای این کنسول به‌شمار می‌روند. سرویس Xbox Game Pass نیز یکی از امکانات قابل تحسین مایکروسافت محسوب می‌شود.

Game Pass سلاح مخفی ایکس‌باکس سری S است. این سرویس مبتنی بر حق اشتراک در همان روز عرضه سنتی بازی‌های جدیدی نظیر Halo Infinite از آن‌ها میزبانی خواهد کرد. اکنون این بازی‌ها حتی با وضوحی بالاتر قابل اجرا هستند؛ زیرا ایکس‌باکس سری S با قیمت‌گذاری 299 دلاری قادر به اجرای بازی‌هایی با رزولوشن بالا و سرعت 120 فریم برثانیه است؛ رقمی که در مقایسه با کنسول نسل قبلی یعنی ایکس‌باکس وان 100 درصد افزایش یافته است. بعلاوه ایکس‌باکس سری S به‌دلیل عدم استفاده در درایو نوری به‌صورت تقریبا بی‌ سروصدا کار می‌کند؛ موضوعی که امکان تمرکز بیش‌تر روی بازی را فراهم خواهد کرد.

عدم حضور ایکس‌باکس سری ایکس در این فهرست یکی از نکات جالب‌توجه است. در فهرست مربوط به ایکس‌باکس سری S به نام کنسول سری ایکس هیچ اشاره‌ای نشده است. این موضوع با توجه به همزاد بودن کنسول‌های فوق بسیار عجیب به‌نظر می‌رسد. اما به احتمال فراوان مجله تایمز مایل به قرار دادن 2 محصول مایکروسافت در فهرست خود نبوده است.

کنسول‌های پلی‌استیشن 5، ایکس‌باکس سری S و حتی ایکس‌باکس سری ایکس هم‌اکنون در بازارهای جهانی قابل دسترس هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH