انقضاء کارت بانک

آموزش استفاده از کارت بانکی منقضی شده در دوران شیوع ویروس کرونا

در این مطلب روش رفع مشکل تمدید یک ساله تاریخ انقضاء کارت بانک در پرداخت‌ها، کارت به کارت یا خریدهای اینترنتی را به شما آموزش می‌دهیم.

با وجود شیوع ویروس کرونا، تمدید خودکار یک ساله تاریخ انقضاء کارت بانکی، یکی از خدماتی است که بانک‌ها در جهت کاهش رفت و آمد و مراجعه مشتریان خود انجام داده‌اند. البته تمدید خودکار تاریخ انقضاء کارت‌ها با مشکلات متفاوتی همراه شد. این طرح ابتدا در فروردین سال جاری آغاز و در اواخر ماه خرداد با توجه به کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا به اتمام رسید.

در ابتدای تابستان بانک‌ها اعلام کردند که دیگر تاریخ انقضاء کارت‌ها به صورت خودکار تمدید نمی‌شود و با اتمام تاریخ انقضاء کارت بانکی خود باید به شعب بانک مراجعه و نسبت به تمدید انقضاء کارت اقدام کنید. اما به هر شکل تمدید تاریخ انقضاء کارت تا پایان تابستان به صورت حضوری ادامه پیدا کرد.

در آغاز فصل پاییز، با افزایش مجدد شیوع و مرگ و میر بیماری کرونا و آغاز موج سوم شیوع این ویروس، مجددا قوانین رفت و آمد با محدودیت همراه شد و بانک‌ها اعلام کردند که تاریخ انقضاء کارت‌های بانکی به صورت خودکار یک سال تمدید می‌شود. این طرحی است که همچنان ادامه دارد و اگر تاریخ انقضاء کارت بانکی شما طی ماه‌های اخیر سر رسیده باشد، این تاریخ به صورت اتوماتیک، یک سال تمدید خواهد شد.

اما بانک‌ها در زمینه نحوه تمدید خودکار و نحوه استفاده از کارت بانکی برای پرداخت قبوض یا کارت به کارت به صورت اینترنتی، به صورت شفاف اطلاع رسانی نکرده‌اند و بسیاری از کارت‌هایی که تاریخ انقضاء آن‌ها طی ماه‌های اخیر به پایان رسیده است برای عملیات‌های مالی آنلاین از دسترس خارج شده‌‌اند.

روش رفع مشکل تمدید یک ساله تاریخ انقضاء کارت بانک در پرداخت‌های اینترنتی

اگر تاریخ انقضاء کارت شما به اتمام رسیده و برای پرداخت قبوض یا کارت به کارت به صورت آنلاین مشکلی ندارید که هیچ، اما آن دسته از افرادی که برای انجام کارهای بانکی اینترنتی مشکل دارند، باید ویدئو زیر را ببینند و مشکل را برطرف نمایند:

در واقع نکته‌ای که به شما گفته نشده آن است که خود شما در هنگام درج مشخصات کارت بانکی (مانند تاریخ انقضاء و CVV2) در سایت یا اپلیکیشن مورد نظر، باید تاریخ انقضاء را سال آینده درج کنید. به طور مثال برای انجام کارت به کارت، خرید اینترنتی یا پرداخت قبوض، به سراغ یک سایت یا اپلیکیشن آنلاین رفته‌اید، در مرحله وارد کردن مشخصات کارت خود فرضا اگر تاریخ انقضاء کارت شما تاریخ 99/08 باشد (آبان سال 1399)، شما باید این تاریخ را 00/08 درج کنید. یعنی تاریخ را یک سال افزایش دهید و به تاریخ برج 08 سال 1400 تبدیل کنید، با این روش کارت شما به درستی کار خواهد کرد و دیگر شاهد ارور نخواهید بود.

12 در مورد “آموزش استفاده از کارت بانکی منقضی شده در دوران شیوع ویروس کرونا”

  1. من چون تاریخ انقضا کارتم یادم نبود همیشه یه تاریخ اشتباه وارد میکردم و همیشه کار میکرد
    به نظر من تاریخ انقضا روی کارت یه چیز نمایشیه
    فقط توی پرداخت آنلاین باید چند ماه جلوتر تاریخو بنویسی

  2. اقا دمتون گرم…به هزار بدبختی پول قرعه کشی ایران خودرو رو جور کردم بعد وقت اداری متوجه شدم دوسال از انقضا گذشته دقیقا یک ساعت قبل از اتمام وقت پرداخت با مراجعه به سایت و دیدن این مطلب تونستم کارمو راه بندازم…خدا خیرتون بده

  3. متاسفانه انجام نمیشه،تاریخ رو یکسال جلوتر وارد کردم ولی انجام نمیشه

    یوسف هستم،تاریخ رو عوض کردم فقط یکبار تونستم قبض پرداخت کنم ولی دفعات بعد انجام نشد،اپلیکیشن قبول نمیکنه.

    3
    11

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH