معرفی روش‌های ساده جهت ساخت گیف به‌صورت آنلاین

تقریبا بدون توجه به موضوع زمان، می‌توان گفت که گیف‌ها به یکی از راه‌کارهای مجبوب و هیجان‌انگیز جهت بیان احساسات تبدیل شده‌اند. معمولا گیف‌ها بیشتر در زمینه پاسخ‌ها کاربرد دارند. گیف‌ها معمولا یک ویدیوی کوتاه بدون صدا به همراه یک نوشته معروف هستند. در این مطلب قصد داریم تا به آموزش ساخت گیف آنلاین بپردازیم.

گیف‌ها چیزی مابین تصاویر و ویدیوها هستند. زمان بارگذاری و مشاهده آن‌ها نیز کوتاه‌تر از یک ویدیو است. همچنین چنین فایل‌هایی نسبت به تصاویر، از گویایی بیشتری برخوردار هستند. اگر به دنبال ساخت گیف مختص به خود هستید، آنگاه با مطالعه این مطلب می‌توانید 10 ابزار برتر انجام این کار را مشاهده کنید. این ابزارها رایگان بوده و بنابراین می‌توانند شما را از سایرین، متفاوت نشان دهند.

محبوبیت گیف‌ها

ساخت گیف آنلاین

جریان گیف‌ها که اکنون آن را مشاهده می‌کنید، در اصل 30 سال قدمت دارد. پیش‌تر کاربران جهت ایجاد چنین فایل‌هایی، از نرم‌افزارهای پیچیده استفاده می‌کردند. اما اکنون انجام این کار در عرض چند دقیقه امکان‌پذیر بوده و بنابراین در حین میل کردن قهوه و یا چای خود، گیف شما نیز آماده خواهد شد. بر اساس آمارهای گوگل، هر روزه میلیون‌ها بار گیف‌ها مورد جست‌و‌جو قرار می‌گیرند. فرای محبوبیت، سه دلیل عمده در پشت این موضوع قرار دارند:

  • گیف‌ها باعث می‌شوند که مردم بتوانند در حین چت کردن سریع، احساس خود را نیز بهتر بیان کنند.
  • گیف‌ها از طریق فرهنگ عامه‌ای که با خود به همراه دارند، می‌توانند احساس هویت کاربر را نیز منتقل کنند.
  • گیف‌ها بر تصاویر یا ویدیوهای طنزی (meme) که به‌طور مداوم مراجعی جدید را فراهم می‌آورند، تأکید می‌کنند.

معمولا گیف‌هایی که یک احساس واحد را بیان می‌کنند، بیشترین کاربرد را نیز دارند. واکنش شما چه لذت، غم، شک و یا هر چیز دیگری باشد، در هر صورت می‌توانید گیفی را برای آن پیدا کنید. گیف‌ها به‌خوبی می‌توانند احساس شما را به تصویر بکشند. بنابراین در این بین نیز نیاز ندارید که ایموجی‌ها را به‌صورتی ناجور، در میانه متن خود قرار دهید. در عصر بازاریابی دیجیتال امروزی، کیفیت‌های گویا که می‌توانند توسط همین گیف‌ها ارائه شوند، می‌توانند نقشی مهم را در برای مشتریان و کسب‌و‌کارها، ایفا کنند.

این مطلب را نیز بخوانید: آموزش ساخت گیف با استفاده از تلگرام

روش‌های ساخت گیف آنلاین

Filmora

ساخت گیف آنلاین

Wondershare Filmora یکی از نرم‌افزارهای رایج جهت ایجاد گیف و ویدیو است. یکی از موارد جالب در رابطه با این متحرک‌ساز، این است که شما می‌توانید با استفاده از آن یک تصویر، ویدیو و یا گیف ایجاد کرده و سپس بدون واترمارک، آن را دانلود کنید.

جهت ایجاد گیف موردنظر خود، باید تصویر و یا ویدیوی آن را وارد کنید. گزینه‌های تغییر اندازه متن، رنگ، فونت و همچنین محل قرارگیری کپشن نیز وجود دارند. همچنین می‌توانید متن را در داخل و یا خارج از گیف نیز قرار دهید. همچنین فرمتی که قصد دانلود آن را دارید نیز، قابل انتخاب است. در خود وب‌سایت می‌توانید راهنمای جزئی ساخت یک گیف آنلاین را مشاهده کنید.

MakeaGIF.com

ساخت گیف آنلاین

گزینه‌های مختلفی جهت ایجاد گیف در این ابزار وجود دارند که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • تصویر به گیف
  • ویدیو به گیف
  • یوتیوب به گیف
  • فیسبوک به گیف
  • وب‌کم به گیف

این ابزار با گزینه‌های مختلفی که ارائه می‌دهد، یکی از بهترین گزینه‌ها جهت بروز خلاقیت شما است. می‌توانید یک فایل بصری را از هر پلتفرمی تهیه کرده و سپس آن را به یک گیف تبدیل کنید. همچنین کلکسیون گسترده‌ای از گیف‌ها نیز در این نرم‌افزار وجود داشته که شما می‌توانید نسبت به استفاده و یا ویرایش آن‌ها، اقدام کنید. گیف‌های این مجموعه، مواردی همچون حیوانات، مد، غذا، طبیعت، علوم، ورزش و … را شامل می‌شوند. همچنین می‌توانید گیف خود را ایجاد کرده و سپس آن را جهت استفاده دیگران، بر روی این پلتفرم آپلود کنید.

Picasion

ساخت گیف آنلاین

Picasion به شما این امکان را می‌دهد که تصاویر و ویدیوهای موردنظر خود را از پلتفرم‌هایی همانند Picasa ،Flickr و …، وارد کنید. این ابزار از 4 زبان انگلیسی، اسپانیایی، پرتغالی و روسی پشتیبانی می‌کند. چنین مزیتی، این ابزار را از سایرین متمایز می‌کند. در Picasion می‌توانید اندازه تصاویر را تغییر داده و همچنین به ایجاد آواتار و انیمیشن‌های جالب از چهره خود نیز بپردازید. همچنین بدون نیاز به Flash می‌تواند خروجی کارهای خود را بر روی Tumblr ،MySpace ،Hi5، فیسبوک، Orkut و … آپلود کنید. در زیر به گام‌های ساخت گیف آنلاین با استفاده از Picasion می‌پردازیم:

  1. در مرورگر خود به وب‌سایت Picasion بروید.
  2. تصاویر موردنظر خود جهت ایجاد گیف را آپلود کنید.
  3. اندازه، سرعت و ترتیب را تنظیم کرده و سپس بر روی کلید “Create” کلیک کنید.

تمام شد! در ادامه Picasion گیف موردنیاز شما را ایجاد خواهد کرد.

(GIF Maker (Gif-animator.com

ساخت گیف آنلاین

GIF Maker یک ابزار پیشنهادی جهت ایجاد تصاویر گیف است. در ایمیل، اسناد و یا وب‌سایت‌ها نیز می‌توانید از این ابزار استفاده کنید. این وب‌سایت از یک ابزار جادویی جهت ایجاد سریع و آسان انیمیشن‌ها، برخوردار است. این ابزار از فرمت‌های مختلفی از جمله JPEG PNG ،TIFF ،BMP ،PSD ،WMF ،AVI و … پشتیبانی می‌کند.

یک ویرایشگر تصویر داخلی با امکانات کامل ویرایش نیز در این وب‌سایت گنجانده شده است. کاربران تازه‌وارد جهت ساخت گیف آنلاین با استفاده از این نرم‌افزار، مدتی به زمان نیاز دارند. البته در انتها نیز نتایج خوبی را به دست خواهید آورد. رابط کاربری نیز سرراست و بصری است. همچنین افکت‌ها و گزینه‌های شخصی‌سازی مختلفی جهت تعدیل انیمیشن گیف شما، وجود دارند. این نرم‌افزار از یک بهینه‌سازی پیشرفته نیز برخوردار است. همین موضوع باعث می‌شود تا زمان بارگذاری صفحه، سرور و همچنین فضای لازم جهت ذخیره‌سازی، کاهش یابد.

Screen to GIF

Screen to GIF یک نرم‌افزار برای سیستم‌عامل ویندوز بوده که روشی متفاوت را جهت ایجاد گیف‌ها در پیش گرفته است. این ابزار طراحی شده تا به کاربران اجازه دهد که به ضبط فعالیت‌های دوربین‌های وب، بردهای نقاشی دیجیتال و نمایشگر خود بپردازند. در ادامه می‌توان با استفاده از فایل‌های به دست آمده، به ایجاد گیف پرداخت. می‌توانید به وب‌سایت این نرم‌افزار رفته و سپس آن را به‌صورت رایگان دانلود کنید. Screen to GIF برای ویندوز 7 و نسخه‌های بالاتر، در دسترس قرار دارد.

یک ویرایشگر قدرتمند به همراه بسیاری از ابزارهای داخلی، در این نرم‌افزار گنجانده شده‌اند. با استفاده از این ویژگی‌ها می‌توانید فایل‌های ضبط شده و یا گیف‌های موجود در سایر منابع را نیز ویرایش کنید. این نرم‌افزار بیش از 18 زبان را در خود گنجانده است. در هنگام دانلود آن نیز به‌صورت خودکار، زبان کامپیوتر شما مورد استفاده قرار می‌گیرد.

EZ GIF

EZ GIF یکی از ابزارهای ساخت گیف آنلاین بوده که هدف اصلی آن در ابتدا، ایجاد و ویرایش گیف‌های متحرک بود، اما اکنون از امکانات پایه‌ای ویرایش ویدیو نیز پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، تبدیل‌کننده گیف به Mp4، برش دهنده آنلاین ویدیو، برعکس کننده ویدیو و چرخاننده ویدیو نیز در این نرم‌افزار آنلاین، گنجانده شده‌اند.

یک ویرایشگر نیز در این ابزار آنلاین گنجانده شده که با استفاده از آن می‌توانید فایل‌های گیف خود را ویرایش کنید. عملکردی اضافی که در EZ GIF گنجانده شده، قابلیت تبدیل تصاویر است. با استفاده از این ویژگی، کاربران می‌توانند فرمت تصاویر خود را به‌آسانی تغییر دهند. اگر نمی‌خواهید که یک نرم‌افزار سازنده گیف را دانلود کنید، آنگاه EZ GIF می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های پیش‌روی شما باشد.

Kapwing

Kapwing یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسانی است که می‌خواهند با استفاده از یک دسکتاپ، به ایجاد گیف بپردازند. نیازی به دانلود هیچ‌چیز ندارید. این ابزار حتی بر روی یک گوشی هوشمند نیز عملکرد خوبی دارد. این اپلیکیشن به شما این امکان را می‌دهد که به ویرابش تصاویر، ویدیو و گیف‌ها پرداخته و همچنین افکت‌های بصری مختلف، افکت‌های گذار (transition) و عناوین را نیز به گیف‌های خود، اضافه کنید.

می‌توانید کار را با یک بوم خالی و یا آپلود فایل‌ها از کامپیوتر خود، آغاز کنید. با استفاده از Kapwing می‌توانید به برش، تغییر اندازه و تقسیم کردن کلیپ‌های ویدیویی پرداخته و در نهایت یک گیف جذاب ایجاد کنید. پس از اینکه گیف خود را ایجاد کردید، آنگاه می‌توانید مستقیما از طریق خود صفحه، آن را بر روی پلتفرم‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.

Img Play GIF maker (برای آیفون)

هدف اصلی توسعه‌دهندگان Img Play GIF این است که پلتفرمی جالب را برای کاربران گوشی‌های آیفون، فراهم آورند. در این ابزار گزینه تغییر اندازه بوم نیز وجود دارد. با استفاده از این ویژگی می‌توانید گیف خود را بسته به وب‌سایت مقصد، تعدیل کنید.

به‌عنوان مثال، اگر قصد استفاده از گیف خود بر روی اینستاگرام را داشته باشید، آنگاه ابعاد بوم 1:1 مناسب خواهد بود. به‌طور مشابه برای توییتر نیز ابعاد 2:1 ایدئال است. همچنین از این اپلیکیشن می‌توانید جهت ایجاد تصاویر ایستای طنزآمیز نیز بهره ببرید. همچنین پس از اینکه گیف خود را از ویدیو، تصاویر زنده و Burst موردنظر ایجاد کردید، آنگاه می‌توانید آن را نیز شخصی‌سازی کنید. پس از آماده شدن گیف شما نیز می‌توانید آن را مستقیما بر روی توییتر، اینستاگرام، Messenger و یا iMessage به اشتراک بگذارید.

GIF Maker – GIF Editor (برای اندروید)

ساخت گیف آنلاین

GIF Maker – GIF Editor یک اپلیکیشن محبوب در فروشگاه گوگل پلی است. در این ابزار می‌توانید تا 200 تصویر را به‌صورت یکجا اضافه کنید. این نرم‌افزار به‌روانی اجرا شده و برای کسانی که به دنبال ساخت گیف با استفاده از یک دستگاه اندروید هستند، مناسب است.

پیش از ایجاد یک گیف، می‌توانید نسبت به برش، کاهش طول و عرض، ویرایش و یا افزودن عنوان به ویدیوی خود، اقدام کنید. همچنین می‌توانید از بین صدها استیکری که در خود این اپلیکیشن موجود هستند، به انتخاب بپردازید. یک بخش مدیریت نیز در این نرم‌افزار وجود دارد که در آن می‌توانید به گیف‌های ایجاد شده خود، دسترسی پیدا کرده و همچنین آن‌ها را ویرایش کنید. تنها نکته منفی در این بین نیز این است که خریدهای درون-برنامه‌ای در این اپلیکیشن وجود دارند.

PicGIF (مناسب برای مک)

PicGIF یک نرم‌افزار موجود در اپ استور مک است. با استفاده از این ابزار می‌توانید تصاویر و ویدیوهای خود را به گیف‌های خلاقانه تبدیل کنید. همچنین می‌توانید سرعت و اندازه گیف‌های پیش‌تر ساخته شده خود را تغییر داده و یا اینکه به آن‌ها متن اضافه کنید.

ویژگی‌های مناسبی نیز جهت ویرایش رنگ، فونت، اندازه، حاشیه و سایه‌های متون شما، در دسترس قرار دارند. این نرم‌افزار همچنین از متون و استیکرهای روی هم افتاده نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین می‌توانید میزان شفافیت متون و استیکرهای خود را نیز تغییر دهید. به دلیل پشتیبانی گسترده از فرمت‌های تصویری، PicGIF به یک گزینه قابل اتکا تبدیل شده است. پیش از تهیه خروجی، می‌توانید پیش‌نمایش گیف خود را مشاهده کرده و همچنین آن را مستقیما بر روی پلتفرم‌های اجتماعی، به اشتراک بگذارید.

این مطلب را نیز بخوانید: ساخت گیف در فتوشاپ با 2 روش متفاوت (آموزش کامل و تصویری)

نحوه ایجاد گیف به‌عنوان یک برند

برندها جهت اتصال فرهنگی با مشتریان خود، باید به زبان آن‌ها صحبت کنند. اگر به‌عنوان یک برند قصد دارید تا از گیف‌ها در راستای اهداف خود استفاده کنید، آنگاه بهتر است که موارد آورده شده در زیر را به یاد داشته باشید:

  • جالب باشید اما افراط نکنید. برندها جهت جذب مخاطبین حوان‌تر، گرایش زیادی به سمت ایده‌های جالب دارند. لازم نیست که همیشه از گیف‌ها استفاده کنید. یک گیف با زمان‌بندی مناسب که شخصیت برند شما را معرفی ‌کند، بسیار بهتر از گیف‌های زیاد و بدون پشتوانه فکری است.
  • گیف‌های خود را به‌دقت انتخاب کنید.  گیف‌ها دارای ارجاعات فرهنگی و موارد طنز و جالب بوده و گاهی اوقات نیز می‌توانند باعث ایجاد حاشیه‌هایی شوند. مطابق ذائقه و ترجیحات مخاطبین هدف خود، از گیف‌ها استفاده کنید. همچنین در این زمینه باید مسائل حساس اجتماعی در جریان را نیز به خاطر بسپارید.
  • در حین آماده کردن گیف‌های خود، خلاق باشید.  گیف‌ها می‌توانند نقش پررنگی در به خاطر سپردن یک برند داشته باشند. برندهایی که سریعا خود را با موضوعات فراگیر تطابق می‌دهند، در مدت زمانی کوتاهی می‌توانند توسط میلیون‌ها نفر شناخته شوند.
  • با آماده کردن گیف‌های هدفمند، میزان ماندگاری مخاطبین خود را افزایش دهید.  بسیاری از بازاریابان فعال در شبکه‌های اجتماعی، ترجیح می‌دهند که از گیف و محتوای بصری جهت تشویق مخاطبین به ماندگاری ببشتر با برند خود، استفاده کنند. همچنین آن‌ها با این کار سعی می‌کنند که خلاقیت و شخصیت برند خود را نشان داده و همچنین یک عنصر انسانی را نیز در این بین، اضافه کنند.

سخن آخر

در بالا سعی کردیم که راه‌کارهای ساخت گیف آنلاین را به شما معرفی کنیم. اگر به آینده نگاه کنیم، آنگاه می‌بینیم که با سلطه شبکه‌های اجتماعی بر تعاملات دیجیتال ما، گیف‌ها نیز در حال تبدیل شدن به بخشی از زندگی انسان‌ها هستند. شاید در آینده اپلیکیشن‌هایی به وجود آیند که با استفاده از آن‌ها و چهره خود، بتوانیم به ایجاد گیف بپردازیم. شاید هم نسخه هولوگرام گیف‌ها نیز به وجود آید. شیوه تکامل گیف‌ها زیاد مهم نیست، بلکه موضوع مهم این است که این فایل‌های بصری، جزئی اساسی در فرهنگ دیجیتال ما هستند. همانند یک برند نیز باید عملکردی روان را در زمینه استفاده از گیف‌ها داشته باشید، درست همانند مخاطبین خود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH