چگونه فایل‌های EXE را در گوشی اندروید خود اجرا کنیم؟

اگر یک دستگاه اندرویدی داشته باشید، آنگاه احتمالا تا به حال از خود پرسیده‌اید که آیا امکان اجرای فایل exe در اندروید وجود دارد یا خیر (فایل exe همان فایل اجرایی اپلیکیشن‌های ویندوز است)؟ خبر ناخوشایند این است که شما نمی‌توانید مستقیما فایل‌های exe را بر روی سیستم‌عامل اندروید، دانلود و نصب کنید. خبر خوب نیز این است که می‌توانید یک باز کننده فایل exe و همچنین یک اپلیکیشن اجرا کننده فایل‌های exe در اندروید را جهت انجام این کار، بر روی گوشی اندروید خود نصب کنید.

خب شاید هم از خود بپرسید که اصلا چرا باید یک فایل exe را بر روی گوشی اندروید خود اجرا کنم؟ یکی از دلایل انجام این کار می‌تواند بازی‌های قدیمی ویندوز باشند که هنوز بر روی سیستم‌عامل اندروید، پورت نشده‌اند. اگر یک شبیه‌ساز (emulator) را بر روی دستگاه اندروید خود نصب کنید، آنگاه احتمالا این مشکل نیز رفع خواهد شد.

اپلیکیشن‌های زیادی جهت اجرای فایل exe در دستگاه‌های اندروید وجود دارند. البته باید در نظر داشته باشید که همه فایل‌های exe بر روی دستگاه اندروید شما اجرا نمی‌شوند، حتی با وجود استفاده از این اپلیکیشن‌ها. امیدواریم که پیش از شنیدن این حرف، قصد شما این نبوده باشد که بازی Doom Eternal را بر روی گوشی پرچمدار خود نصب کنید، زیرا چنین چیزی امکان ندارد. اما اگر بخواهید که نسخه 1993 بازی Doom را اجرا کنید، آنگاه یک اجرا کننده فایل exe در دستگاه‌های اندرویدی می‌تواند به شما یاری برساند.

فایل exe خود را با استفاده از Inno Setup Extractor، باز کنید

اجرای فایل exe در اندروید

احتمالا Inno Setup Extractor، آسان‌ترین شیوه جهت باز کردن فایل‌های exe در دستگاه‌های اندرویدی باشد. پس از اینکه فایل exe موردنظر را بر روی دستگاه اندرویدی خود دانلود کردید، آنگاه باید اپلیکیشن Inno Setup Extractor را نیز نصب کنید. در ادامه باید با استفاده از یک فایل اکسپلورر، فایل exe خود را پیدا کرده و سپس آن را با استفاده از اپلیکیشن Inno Setup Extractor، باز کنید. در ادامه فایل exe شما استخراج شده و بنابراین در آینده می‌توانید با اجزای استخراج شده، کار کنید.

این مطلب را نیز بخوانید: معرفی بهترین شبیه‌سازهای اندروید برای کامپیوتر به همراه لینک دانلود

اجرای فایل exe در اندروید با استفاده از اپلیکیشن DOS BOX

اجرای فایل exe در اندروید

اگر در زمینه اجرای اپلیکیشن‌های قدیمی بر روی سیستم‌عامل‌های جدید، تجربه داشته باشید، آنگاه احتمالا نام DOS BOX به گوشتان خورده است. اپلیکیشن‌های DOS BOX می‌توانند از طریق یک شبیه‌ساز، برنامه‌های قدیمی MS DOS را بر روی سیستم‌عاملی همانند ویندوز 10، اجرا کنند. خبر خوب این است که اپلیکیشن‌های DOS BOX برای سیستم‌عامل اندروید نیز وجود دارند.

یکی از آسان‌ترین آن‌ها، AFreeBox است. اگر این اپلیکیشن را بر روی دستگاه اندروید خود نصب کرده باشید، آنگاه با آن می‌توانید که برخی از فایل‌های exe را باز کنید. جهت انجام این کار، کافی است که فایل exe موردنظر خود را در داخل یک پوشه جدید قرار دهید (نام پوشه نیز اهمیت ندارد). در ادامه باید اپلیکیشن AFreeBox را اجرا کرده و سپس در نوار دستور، عبارت “cd\folder name” را تایپ کنید (البته به جای عبارت “folder name”، باید نام پوشه خود را وارد کنید). پس از ورود به پوشه خود، سپس باید نام فایل exe را نیز تایپ کنید. اگر فایل exe شما با اپلیکیشن AFreeBox سازگار باشد، آنگاه باید بر روی دستگاه اندرویدی شما اجرا شود.

راه‌های مختلفی جهت اجرای فایل‌های exe بر روی دستگاه اندرویدی شما وجود دارند. البته بازهم یادآور می‌شویم که از این طریق نمی‌توانید تمامی برنامه‌های ویندوز را بر روی گوشی اندروید خود اجرا کنید. این قضیه حتی در صورت برخورداری از قدرتمندترین سخت‌افزارها نیز، همچنان پابرجا است. به هر حال اگر به چنین چیزی نیاز داشتید، آنگاه امتحان کردن، ضرری نخواهد داشت.

2 در مورد “چگونه فایل‌های EXE را در گوشی اندروید خود اجرا کنیم؟”

  1. سلام خسته نباشید من بعد از همه ی این کار ها با روش دوم با اروری مواجه شدم که میگفت این فایل باید تحت win32 اجرا شود اکنون من باید چه کار بکنم لطفا توضیح دهید

    1
    1

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH