معرفی فیلم Tenet شاهکار جدید کریستوفر نولان

یازدهمین فیلم کریستوفر نولان با نام Tenet، مهم‌ترین فیلمی بود که در دوران همه‌گیری کرونا اکران شد. Tenet جدیدترین ساخته‌ کریستوفر نولان، یکی از پر‌هزینه‌ترین فیلم‌های او تا به اکنون است و بازخورد بسیار مثبتی دریافت کرده. به نوعی می‌توان Tenet را ترکیبی از صحنه‌های نبرد شدید Dunkirk، آشفتگی زمانی Memento و سکانس‌های اکشن تخیلی Inception دانست. نکته‌ای که اکثرا بعد از دیدن فیلم با آن توافق نظر دارند، این است که Tenet فیلمی نیست که به راحتی درک شود و نیاز به تفکر و دقت و بازبینی دارد. با آی‌تی‌رسان و معرفی این فیلم دیدنی همراه باشید.

Tenet روایتگر داستان ماموریتی برای نجات دنیا از جنگ جهانی سوم است. شخصیت اصلی بعد از جلب اعتماد مدیران، صلاحیت این را کسب می‌کند تا به ماموریتی فرستاده شود که باید در آن جان تمام مردم جهان را نجات دهد.

Tenet از تیم بازیگری خوب و قوی بهره برده. جان دیوید واشنگتون نقش شخصیت اصلی را بازی می‌کند، همچنین رابرت پتینسون و الیزابت دبیکی از دیگر بازیگران این فیلم هستند. این اثر توانسته امتیاز ۷.۷ از IMDb و ۷۱ از Rotten Tomatoes دریافت کند و به عقیده بسیاری از منتقدان یکی از بهترین فیلم‌های نولان به شمار می‌رود.

شکی نیست که نولان از فیلم‌سازان قوی‌ و مطرحی‌ست که سینما را به جلو سوق می‌دهد و با خلاقیت و نوآوری خود سبک و ایده‌های جدیدی وارد صنعت سینما می‌کند. با این حال Tenet هم مانند کار‌های قبلی نولان بی‌اشتباه نبوده و نقص‌‌های دارد. از شخصیت‌سازی نه چندان قوی گرفته تا داستانی که پیچیدگی بیش از حد آن ممکن است برای عده‌ای از تماشاگران طاقت فرسا باشد. با این وجود Tenet یکی از بهترین آثار نولان و از فیلم‌های قوی سال جاری شناخته می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH