آی‌فون 12 اپل در زمینه حفظ اتصال به شبکه موبایل دچار مشکل است!

اکنون مدتی است که گوشی‌های سری آی‌فون 12 اپل به بازار عرضه شده‌اند و به‌نظر می‌رسد که برخی کاربران هنگام استفاده از این هندست‌ها مشکلاتی را تجربه نموده‌اند. بر اساس گزارشات اخیر به‌نظر می‌رسد که کاربران در زمینه اتصال به شبکه موبایل با مشکلاتی مواجه هستند؛ به گونه‌ای که در برخی دستگاه‌های آی‌فون 12 اتصال به شبکه‌های LTE و 5G به‌صورت ناگهانی و غیرمنتظره قطع می‌شود.


بر اساس تست منتشر شده در انجمن پشتیبانی اپل، کاربری با شناسه joxesCA طی یادداشتی اعلام می‌کند: “من گوشی آی‌فون 12 پرو خود را در روز جمعه دریافت کردم. سپس در روز شنبه آن‌را فعال نموده و روز یکشنبه پس از 10 دقیقه رانندگی و رسیدن به مقصد متوجه قطع سیگنال گوشی و نمایش پیام “No Service” روی آن شدم. همچنین در قسمت میانی نمایشگر گوشی و درون یک کادر خاکستری رنگ پیام “Your iPhone is not Activated” نمایش داده شد. فعال‌سازی حالت پرواز و سپس خاموش کردن آن تنها راهکار موجود برای حل این مشکل و برقراری مجدد اتصال بود. حالت اتصال به شبکه در گوشی آی‌فون من روی 5G Auto تنظیم شده بود. من برای تست وضعیت آن‌را در حالت LTE قرار دادم؛ اما نتیجه کماکان مشابه حالت سابق بود.”

کاربران ادعا می‌کنند که تنظیمات شبکه در آی‌فون‌های خود را نیز ریست نموده‌اند؛ اما متوجه شده‌اند که این اقدام به حل مشکل فوق هیچ کمکی نکرده و این معضل کماکان تکرار خواهد شد. همچنین وجود ارتباط میان این مشکل و خدمات مخصوص برخی شرکت‌های مخابراتی نیز امری بعید به‌نظر می‌رسد؛ چرا که مشترکین اپراتورهای مخابراتی AT&T و ورایزن مشکلات مشابهی را گزارش نموده‌اند. با توجه به گمانه‌زنی‌ها به‌نظر می‌رسد که این مشکل هنگام تغییر اتصال آی‌فون 12 از یک دکل مخابراتی به دکل دیگر بروز پیدا می‌کند. این پدیده موجب قطع ناگهانی اتصال گوشی به شبکه موبایل می‌شود.

ظاهرا شرکت مخابراتی ورایزن از این مشکل آگاهی دارد؛ اما در مقطع زمانی فعلی مشخص نیست که آیا این مشکل بایستی توسط اپل برطرف شده یا مسئولیت رفع آن بر عهده شرکت‌های مخابراتی است. لذا برای روشن شدن موضوع ناچارا بایستی منتظر بمانیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH