آموزش حذف دائمی و موقت حساب فیسبوک

پلتفرم‌های اجتماعی همانند فیسبوک، به‌نوعی هم برای شما مفید بوده و هم اینکه پتانسیل این را دارند که شما را در تمامی طول روز، به خود مشغول کنند. شاید اعلان‌های دستگاه شما بگویند که بیش از حد از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنید. شاید هم دیگر علاقه شما به این پلتفرم، از بین رفته باشد. اگر این‌طور است، پس آنگاه شاید بهتر باشد که به حذف اکانت فیس بوک خود بپردازید. می‌توانید این کار را به‌صورت موقت و یا دائمی انجام دهید.

شاید در نگاه اول، حذف اکانت فیس بوک شما آسان به نظر برسد، اما در حقیقت این فرایند به‌طرز فریب‌کارانه‌ای دشوار خواهد بود. کاربران، منابع کسب درآمد شبکه‌های اجتماعی هستند. بنابراین آخرین چیزی که آن‌ها می‌خواهند، این است که شما دست از اسکرول کردن فیدهای خود کشیده و یا اینکه دیگر محتوایی را به اشتراک نگذارید.

البته لازم نیست که نگران باشید، زیر در این مطلب راهنمای گام‌به‌گام حذف اکانت فیس بوک را در اختیار شما قرار می‌دهیم. بدین ترتیب می‌توانید برای همیشه این پلتفرم را ترک کنید. البته می‌توانید کمی هم به خود استراحت داده و سپس مجددا فعالیت در این شبکه اجتماعی را از سر بگیرید.

شیوه حذف اکانت فیس بوک

شاید شما نیز از آن‌هایی باشید که روزگاری علاقه زیادی به ایجاد یک حساب فیسبوک داشته، اما اکنون از آن بیزار شده‌اند. اگر برای مدت زیادی در این شبکه فعال بوده باشید، آنگاه احتمالا در آنلاین کردن زندگی خود، زیاده‌روی کرده و یا اینکه از مشاهده برخی از محتواها، خسته شده‌اید.

دو راه جهت حذف اکانت فیس بوک شما وجود دارد. اولی، غیرفعال کردن پروفایل (Deactivate) است. این موضوع بدین معنا است که هر وقت که بخواهید، می‌توانید مجددا حساب خود را فعال کنید، اما تا آن زمان، سایر کاربران نمی‌توانند تایم‌لاین فیسبوک شما را مشاهده کرده و اینکه حتی شما را از طریق جست‌و‌جو، پیدا کنند. هر چند که شاید برخی از اطلاعات (همانند پیام‌های مستقیم شما به دیگران)، همچنان قابل مشاهده باشند.

راه‌کار دیگر جهت از بین بردن حساب فیسبوک شما، حذف دائمی آن است. اگر روش دوم را انتخاب کنید، آنگاه فیسبوک پس از چند روز، اقدام شما را انجام می‌دهد. اگر در طول آن چند روز، مجددا از حساب خود استفاده کنید، آنگاه فرایند حذف نیز لغو خواهد شد. به هر حال هیچ کسب‌و‌کاری نمی‌خواهد که مشتریان خود را از دست بدهد!

اگر حساب شما به‌کلی حذف شود، آنگاه دیگر نمی‌توانید آن را مجددا فعال کنید. همچنین حذف اطلاعات شما در این شبکه اجتماعی نیز می‌تواند تا 90 روز به طول بینجامد. البته در این مدت، این اطلاعات از طریق فیسبوک قابل دسترسی نیستند.

این مطلب را نیز بخوانید: نگاهی به تاریخچه شبکه‌های اجتماعی: از قدیمی‌ترین تا بهترین و به‌روزترین را بشناسید!

نحوه غیرفعال کردن حساب فیسبوک

خب، این روش ترس کمتری دارد. جهت غیرفعال کردن موقت حساب خود، باید از طریق یک کامپیوتر به اکانت خود وارد شده و سپس گام‌های زیر را طی کنید.

  1. در گوشه بالا سمت راست، باید بر روی پیکان رو به پایین کلیک کرده تا منوی حسابتان باز شود.
  2. گزینه “Settings” را انتخاب کنید.
  3. در ستون سمت چپ باید “General” را برگزینید.
  4. بر روی “Manage your account” کلیک کنید.
  5. در ادامه باید گزینه “Deactivate your account” را انتخاب کرده و سپس اقدام خود را تأیید کنید.

 

حذف اکانت فیس بوکهر زمان که فکر ‌کنید نمی‌توانید بدون فیسبوک زندگی کنید، آنگاه با ورود مجدد به حساب خود می‌توانید آن را فعال کرده و بنابراین پروفایل خود را مجددا بازگردانید.

نحوه حذف دائمی حساب فیسبوک

در رابطه با روش دوم باید بیشتر دقت کنید، زیرا احتمال دارد که با حذف دائمی حساب فسبوک خود، روابط شما با بستگان دور و یا دوستانتان، تحت‌الشعاع قرار گیرد.

به‌آسانی و با مراجعه به این لینک و انتخاب گزینه “Delete Account”، می‌توانید اقدام به حذف اکانت فیس بوک خود کنید، اما صبر کنید!

بهتر است که پیش از حذف دائمی حساب، داده‌های فیسبوک خود را دانلود کنید. این داده‌ها شامل تصاویر و پست‌های ارسالی شما در گذشته می‌شوند. جهت ذخیره اطلاعات خود، باید گام‌های ساده زیر را طی کنید:

  1. با استفاده از یک کامپیوتر، به حساب فیسبوک خود وارد شوید. در ادامه به آدرس “https://www.facebook.com/help/delete_account” بروید. در این صفحه، فیسبوک شما را در رابطه با حذف حساب، یاری می‌کند.
  2. در گوشه بالا سمت راست باید بر روی پیکان رو به پایین کلیک کرده تا منوی حساب شما باز شود.
  3. در انتهای تنظیمات “General Account” خود، باید بر روی “Download a copy of your Facebook data”، کلیک کنید.
  4. “Start my Archive” را برگزینید.

حذف اکانت فیس بوک

در نهایت پس از ذخیره اطلاعات خود و یا تصمیم بر بی‌اهمیت بودن آن‌ها، می‌توانید بر روی “Delete Account” کلیک کنید تا عملیات حذف اکانت فیس بوک شما به پایان برسد.

شبکه‌های اجتماعی مختلفی بر بستر اینترنت فعالیت دارند، اما حذف دائمی حساب در اکثر آن‌ها، آسان صورت نمی‌پذیرد. اگر در این زمینه با مشکلی مواجه شدید، آنگاه می‌توانید با یک جست‌و‌جوی ساده در اینترنت، به پاسخ موردنظر خود دست یابید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH