باگ آی‌فون 12 اپل موجب از کار افتادن شارژرهای بی‌سیم با استاندارد Qi می‌شود

گزارشات جدید کاربران آی‌فون 12 از وجود مشکلی عجیب در زمینه شارژ بی‌سیم حکایت دارند. این پدیده موجب بروز مشکل در فرآیند شارژ بی‌سیم باتری هندست‌ها می‌شود. ظاهرا این مشکل صرفا شارژرهای بی‌سیم Qi متفرقه را دچار مشکل کرده و کاربری در توصیف آن می‌نویسد:

“هنگامی که گوشی جدید خود را دریافت کردم؛ دستگاه از طریق هر 3 شارژر Choetech من به آسانی شارژ شد. روز شنبه متوجه شدم که باتری گوشی من در طول مدت شب شارژ نشده است. در آن مقطع زمانی علاقه‌ای به استفاده از استند شارژ مذکور نداشته و کماکان 2 شارژر دیگر قابل استفاده بودند. در اواخر وقت روز شارژر دوم نیز از کار افتاد. همچنین هنگام استفاده از شارژر سوم نیز متوجه از کار افتادن آن شدم. من به بررسی هر 3 شارژر در 2 حالت با کیس و بدون کیس پرداختم و در این وضعیت نیز هیچ تغییری مشاهده نشد. بنابراین اکنون آی‌فون من با کمک هیچ‌کدام از شارژرهای بی‌سیم موجود قابل شارژ نیست.”


یکی دیگر از کاربران ضمن یادداشتی اعلام کرده که تنها وی با چنین مشکلی دست‌به‌گریبان نبوده است و این مشکل در طیف گسترده‌ای از پدها و پایه‌های شارژ مشاهده می‌شود.

“راه‌اندازی مجدد گوشی این مشکل را برای مدتی برطرف خواهد کرد؛ اما تنها پس از مدت 1 تا 2 روز مشکل دوباره به‌صورت سابق بازخواهد گشت. من ابتدا تصور کردم که به‌روزرسانی بتای iOS این مشکل را برطرف خواهد کرد؛ اما چنین تصوری اشتباه بود. ظهور مجدد مشکل کمی بیش‌تر زمان برد؛ اما در ادامه پس از هر نوبت راه‌اندازی مجدد گوشی مشکل مطابق روال عادی مشاهده شد. بر اساس گزارشات صدها کاربر آی‌فون 12 بابت وجود چنین مشکلی گلایه نموده‌اند. کارکنان واحد پشتیبانی اپل نیز اعلام کرده‌اند که مشغول بررسی موضوع هستند.

مخاطب: مشکل شارژ آی‌فون 12 پرو مکس چیست؟ این هندست یک روز به‌صورت بی‌سیم شارژ شده و روز دیگر با این روش قابل شارژ نیست. پس از هارد ریبوت دستگاه مشکل برطرف خواهد شد. در انجمن پشتیبانی اپل 700 نفر از کاربران با چنین مشکلی دست‌به‌گریبان هستند.

اپل: بسیار خوب؛ من نگرانی شما را درک می‌کنم. ما بر روی این موضوع کار می‌کنیم و مشکل طی روزهای آینده برطرف خواهد شد.

مخاطب: آیا اپل از وجود چنین مشکلی آگاه است؟

اپل: بله ما بازخوردهایی را از جانب کاربران دچار مشکل دریافت نموده‌ایم. این مشکل به‌زودی رفع خواهد شد.”

کارشناسان امیدوارند که اپل این مشکل را در آینده‌ای نزدیک برطرف نماید. اما برخی گمانه‌زنی‌ها نشان می‌دهند که چنان‌چه کاربران ناچار به خریداری شارژر بی‌سیم Magsafe اپل شوند؛ در این‌صورت سود فوق‌العاده‌ای به جیب غول کوپرتینویی سرازیر خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH