وزیر ارتباطات: فکر نمیکنم برنامه‌ای برای رفع فیلتر تلگرام وجود داشته باشد!

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، در گفتگو با یک برنامه تلویزیونی، به سوالات متداول نسبت به موضوعات حوزه ارتباطات کشور پاسخ داد. جهرمی در ابتدا در مورد احتمال رفع فیلتر تلگرام گفت: پیشنهاد می‌کنم از دادستان کل کشور این سوال را بپرسید، نه در زمان فیلتر کردن تلگرام از ما نظر خواستند و نه در زمان رفع فیلتر از ما نظرخواهی خواهند کرد. این اتفاق به نظر دستگاه قضایی بستگی دارد، تلگرام با حکم قضایی بسته شده و طبیعتا با حکم قضایی هم رفع فیلتر می‌شود. بعید می‌دانم نظر دستگاه قضایی نسبت به انسداد تلگرام تغییر کرده باشد.

آموزش مجازی در بستر شاد رایگان است

وزیر ارتباطات در مورد شبکه شاد گفت: من خودم دو بچه مدرسه‌ای دارم و با موضوعات شبکه شاد درگیر هستم. متاسفانه شرایط تعلیم مجازی خوب نیست، معلمان، مدارس و والدین هم شرایط دشواری دارند. در مورد مشکلات شبکه شاد بهتر است از سازندگان این برنامه سوال کنید. سیاست آموزش و پرورش آن است که آموزش رایگان به شکل متمرکز در شبکه شاد فراهم شود. آموزش مجازی رایگان از طریق شبکه شاد ایجاد شده که هزینه اینترنت آن را دولت به اپراتورها پرداخت می‌کند.

کیفیت نابه‌سامان اینترنت در روستاها

جهرمی در مورد مشکلات ارتباطی اینترنت روستاها اعلام کرد: در حال حاضر بیش از 46 هزار روستای پراکنده در کشور داریم که نمی‌توانند از ظرفیت آموزش مجازی بهره ببرند، البته در مناطق شهری نیز این مشکلات وجود دارد. طبق آمار 95 درصد جمعیت کشور به اینترنت دسترسی دارند، حدود 90 درصد روستا‌ها از طریق اینترنت وای‌فای یا نت موبایل به اینترنت متصل هستند، همچنین 100 درصد شهرها تحت پوشش اینترنت هستند.

وی ادامه داد: عکس‌هایی در سطح اینترنت منتشر می‌شود که نشان می‌دهد کودکان و نوجوانان در سطح روستا‌ها برای اتصال به اینترنت مشکل دارند. ما و همکارانمان در وزارت ارتباطات و اپراتورها، تک تک این کودکان را مانند بچه خودمان می‌دانیم و مشکلات آن‌ها مشکلات ما هم هست. ما در این سال‌ها جلوی مشکلات زیادی ایستادگی کردیم، در طرح توسعه روستایی، مخالف توسعه ارتباطی روستایی بودند و آن را بخشی از برنامه سند 2030 می‌دانستند، اگر آن زمان کوتاه می‌آمدیم، حال جوابی در مقابل مشکلات کلاس آنلاین 39 هزار روستایی که طی این مدت به اینترنت متصل شده‌اند، نداشتیم. ما با تمام وجودمان برای توسعه ارتباطات تلاش خواهیم کرد و قول می‌دهم تا پایان سال تمام روستا‌های بیش از 20 خانوار به شبکه ارتباطی متصل شوند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH