معرفی فیلم American Psycho با نقش‌آفرینی کریستین بیل

American Psycho فیلمی پیچیده، اکشن و روانشناختی‌ست که به کارگردانی Mary Harron در سال ۲۰۰۰ منتشر شد. American Psycho براساس کتابی با همین اسم به قلم Bret Easton Ellis ساخته شده است. این فیلم از نقش‌آفرینی بازیگران بسیار خوبی مثل Christian Bale ،Willem Dafoe و Jared Leto بهره می‌برد. به طور کلی می‌توان American Psycho را یک کمدی تاریک آمریکایی دانست. با آی‌تی‌رسان و معرفی این فیلم هیجان‌انگیز همراه باشید.

American Psycho روایتگر روزمرگی‌های یک کارمند جوان آمریکای‌ به نام پاتریک است که از اختلالات روحی مختلف مثل خود‌شیفتگی، وسواس و بیماری دوقطبی رنج می‌برد. پاتریک روز‌ها در محل کارش یک کارمند منضبط، اجتماعی و حتی شوخ طبع است ولی در حقیقت فارق از این شخصیت، پاتریک یک روی دیگر هم دارد. پاتربک یک شخصیت خشن، بی‌رحم و بیماری هم دارد که هر کسی قادر به دیدن آن نیست. رقابت‌های پاتریک با همکارانش و حس خودشیفتگی پاتریک باعث تحریک حس حسادت جنون‌آمیز او نسبت به یکی از همکارانش می‌شود‌. پاتریک در ادامه انقدر در کنترل عواطف و احساسات خود ضعیف می‌شود که اقدام به قتل همکار خود می‌کند و داستان از اینجا اوج می‌گیرد.

داستان روند پیچیده‌ای دارد و شما باید تشخیص دهید‌ که قتل‌ها واقعا اتفاق افتاده‌اند و یا فقط توهم ذهن بیمار پاتریک هستند. کریستین بیل در American Psycho به خوبی پاتریک را به عنوان یک فرد روانپریش و وسواسی بازی می‌کند که توجه منتقدین بسیاری را جلب می‌کند. از دیگر بازیگرانی که نقش‌آفرینی زیبایی در این فیلم داشتند، می‌توان ویلیام دفو را نام برد. او به گونه‌ای نفش کاراگاه پرونده را بازی می‌کند که شما تمام مدت در این شک و تردید باشید که آیا او هویت واقعی قاتل را فهمیده و یا چیزی از جنون پاتریک نمی‌داند.

American Psycho شامل صحنه‌هایست که خشونت زیادی را به تصویر می‌کشند، مثل استفاده از ساطور و اره‌ برای کشتن انسان‌ها. پاتریک در این فیلم سعی دارد بی‌علاقگی و سردی خود نسبت به انسان‌های اطرافش را با مادیگرایی و توجه و علاقه به اجسام و ممالک لوکس جبران کند. او انقدر غرق در این مادیگرایی می‌شود که همکارش را فقط به خاطر این که خانه‌ بهتر، شهرت بیشتر و موفقیت شغلی بیشتری نسبت به او دارد، به قتل می‌رساند. ولی با وجود اینکه اختلالات روانی پاتریک از او یک قاتل سریالی بی‌رحم ساخته، گاهی آن روی انسان دوست او مانع اعمال خشونت از طرف وی می‌شود.

برای دوستداران کمدی‌های تاریک جنایی، American Psycho یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن است. این فیلم‌‌ ۱۰۲ دقیقه‌ای توانسته امتیاز ۷.۶ از IMDb و امتیاز ۶۹ را از Rotten tomatoes دریافت کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH