Classroom،خدمت جدید گوگل به معلمین

2

گوگل به ارائه خدمات ویژه برای دته‌های مختلف افراد مشهور است و Classroom،خدمت جدید گوگل به معلمین است که به‌تازگی به امکانات این شرکت افزوده شده است.

این سیستم به معلمین اجازه می‌دهد تا با استفاده ترکیبی از سیستم‌های جی میل و امکانات گوگل درایو و گوگل داکز، بتوانند از راه دور و بدون نیاز به کاغذ، برای دانش‌ آموزان خود تکلیف تعیین نموده و تکالیف انجام شده آن‌ها را نیز دریافت و تصحیح نمایند.

این سیستم کمک آموزشی به معلم‌ها اجازه می‌دهد تا با کمک این امکانات بتوانند در ساعت‌های غیر اداری و عدم حضور در محیط مدرسه، با دانش‌ آموزان در تعامل بوده و شرایط درسی آن‌ها را بررسی نمایند. همچنین این سیستم به معلم اجازه می‌دهد تا استفاده بهینه از زمان خود ببرد و به سادگی بتواند زمان خود را مدیریت نماید.

از جمله مزایای ویژه کلاس درس گوگل، می‌توان به صرفه‌ جویی بسیار بالا در مصرف کاغذ اشاره نمود. با کمک  این خدمات رایگان عملا ممکن است مصرف کاغذ برای ارائه تکالیف به حجم بسیار پایینی برسد و به این ترتیب به‌صورت مستقیم بر روی جنگل زدایی و کاهش مصرف چوب تاثیر بگذارد.

مدیر پروژه کلاس درس گوگل که زک یسکل نام دارد درباره این سیستم می‌گوید:« من سابقه تدریس ریاضی در دبیرستان را دارم و می‌دانم که معلم‌ها زمان بسیار زیادی از وقت گران‌بهای خود را مشغول کارهایی غیر از تدریس خواهند بود. آن‌ها باید صبح زود از خواب بیدار شوند، به تکالیف دانش آموزان نگاه کرده و آن را تصحیح نمایند. امتحان‌ها را طراحجی کنند و جواب امتحان‌ها را صحیح نموده و نمرات را برای هر دانش آموز معین سازند. حتی معلم‌ها مجبورند با گیر کردن دستگاه‌های کپی هم درگیری باشند. ما زمان زیادی برای این پروژه صرف کردیم. در طول چند سال گذشته به‌صورت تنگاتنگ با چندین معلم و دبیر در سطوح مختلف مراوده داشتیم. از آن‌ها خواستیم تا به ما بگویند که چه کارهایی برای آن‌ها اذیت کننده است و بررسی کردیم که چگونه می‌توانید حجم کاری معلم را کاش دهیم. ما در این برنامه کاری کردیم که معلم، زمان اصلی خود را به کاری که عاشق آن است اختصاص بدهد و بر روی تدریس تمرکز کند.»

گوگل سیستم کلاس درس را در مدارس متعددی مورد آزمایش قرار داده است و به‌صورت مستقیم از معلم‌ها و مدیران مدارس درخواست استفاده از این سامانه را می‌پذیرد. این سامانه قرار است در ماه سپتامبر سال جاری به‌عنوان یک نرم‌افزار ویژه برای آموزش، در میان لیست برنامه‌های گوگل افزوده شود.

1 در مورد “Classroom،خدمت جدید گوگل به معلمین”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH