در پاسخ به وزارت خزانه‌داری آمریکا: بیت‌کوین هرگز قابل هک شدن نیست!

بازیگران فعال در حوزه رمزنگاری نسبت به اخبار منتشر شده توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا در رابطه با نفوذ هکرها سریعا واکنش نشان دادند. بر اساس گزارش نشریه رویترز گروهی از هکرهای حرفه‌ای با حمایت یک دولت خارجی (بر اساس اعلام 3 فرد آشنا به روند تحقیقات احتمالا دولت روسیه) موفق به نقض قوانین وزارت خزانه‌داری آمریکا، اداره اطلاعات و ارتباطات ملی موسوم به NTIA و وزارت بازرگانی ایالات‌متحده شده است.


این حادثه در فاصله کمتر از 1 ماه پس از اخراج کریس کربس؛ رئیس واحد امنیت سایبری وزارت امنیت داخلی توسط دونالد ترامپ روی داده است. با این‌حال نشریه رویترز اعلام کرده که هکرها ایمیل‌های کارکنان اداره اطلاعات و ارتباطات ملی که برای ما‌ه‌ها در اپلیکیشن آفیس 365 ذخیره شده‌اند را کنترل نموده‌اند. سایر آژانس‌های دولتی نیز احتمالا مورد تهاجم قرار گرفته‌اند؛ اما در این خصوص جزئیات بیش‌تری از جانب منابع خبری منتشر نشده است.

بازیگران فعال در حوزه رمزنگاری در پاسخ به اجرای چنین حمله‌ای علیه یک سازمان قدرتمند دولتی به چندین مورد از مزایای بیت‌کوین اشاره کردند. دان هلد؛ رئیس مرکز تجاری کراکن در حساب‌کاربری توئیتری خود اعلام کرد: “بیت‌کوین هرگز هک نمی‌شود. پمپ پمپلیانو؛ رئیس موسسه Bitcoin bull Anthony نیز با تائید اظهارات آقای هلد اعلام کرد که بیت‌کوین هرگز هک نشده است.”

تیم Blockfolio امنیت سایبری موسسه NTIA را هدف قرار داده است؛ موضوعی که نشان می‌دهد این آژانس برای تامین امنیت فرآیند رمزنگاری خود از الگوریتم‌های قدیمی و منسوخ شده بهره گرفته است.

“بیت‌کوین بدان معناست که الگوریتم SHA256 در مقایسه با وزارت خزانه‌داری آمریکا قابل اعتمادتر است.” – Blockfolio؛ 13 دسامبر 2020

هنوز مشخص نیست که آیا در اثر حمله هکرها منابع مالی نیز در مرض خطر قرار گرفته یا خیر. در زمان نگارش این خبر ظاهرا هکرها صرفا به اطلاعاتی دسترسی یافته‌اند که به‌طور بالقوه از ایمیل‌های سازمان‌های دولتی به سرقت می‌رود.

تیلور مونهان؛ مدیرعامل و موسس وبسایت MyCrypto گفت: “ما با آن‌ها شوخی می‌کنیم.” هک شدن اطلاعات وزارت خزانه‌داری توسط عوامل داخلی احتمالا بدان معناست که دولت ایالات‌متحده در سال 2020 نسبت به کل نقدینگی موجود در کشور اسکناس‌های بیش‌تری را چاپ می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH