آنتی‌بادی، ‌عامل ایجاد علائم شدید ویروس کرونا!!

هنگامی که یک فرد مبتلا به ویروس کرونا با علائم بسیار شدیدی می‌شود، این امر به نحوه واکنش سیستم ایمنی بدن او در برابر ویروس کرونا بستگی دارد. اما دانشمندان هنوز نمی‌دانند که چرا برخی از افراد در مقایسه با بقیه مردم که علائم خفیف دارند یا علائمی ندارند، به بیماری با علائم شدیدتری مبتلا می‌شوند. اما در حال حاضر پژوهش جدیدی از دانشگاه ییل انجام شده است که دلیل این موضوع را آنتی‌بادی موجود در بدن بیان می‌کند، پس در ادامه این مقاله با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

این تحقیق که البته هنوز بررسی و منتشر نشده است، نشان می‌دهد که در بیماران با علائم شدید بیماری ویروس کرونا، بدن «آنتی‌بادی» تولید می‌کند. این آنتی‌بادی به جای حمله به ویروس مهاجم، به سیستم ایمنی بدن و اندام‌های خود بیمار حمله می‌کنند.

محققان دریافتند که افراد با کرونای شدید دارای آنتی‌بادی‌هایی هستند که بر روی پروتئین‌های حیاتی که در شناسایی، هشدار و پاکسازی سلول‌های آلوده به ویروس کرونا نقش دارند، قفل می‌شوند. این پروتئین‌ها شامل سیتوکین‌ها و کموکاین‌ها، پیام رسان‌های مهم در سیستم ایمنی بدن هستند، است. این امر با عملکرد طبیعی سیستم ایمنی بدن تداخل ایجاد می‌کند و باعث جلوگیری از دفاع ضد ویروسی می‌شود و منجر به شدت بخشیدن به بیماری فرد می‌شود.

اختلالات خود ایمنی

در مطالعات سال‌های قبلی نشان داده شده است که آنتی‌بادی‌های خودکار در بیماری‌های خود ایمنی مانند آرتریت روماتوئید و لوپوس نقش دارند. مشخص نیست که چرا بعضی از افراد این آنتی‌بادی‌ها را ایجاد می‌کنند، اما احتمالاً ترکیبی از ژنتیک و محیط در آن نقش دارد. عفونت‌های ویروسی همچنین با بروز برخی بیماری‌های خود ایمنی ارتباط دارند.

دانشمندان در اوایل سال جاری گزارش دادند که بیماران بدون سابقه بیماری خودایمنی پس از ابتلا به ویروس کرونا، آنتی‌بادی ایجاد کردند. در این مطالعات مشخص شد که آنتی‌بادی‌ها اهداف مشابهی را که در سایر بیماری‌های خود ایمنی شناخته شده مانند پروتئین‌هایی که به طور معمول در هسته سلول‌ها یافت می‌شوند، تشخیص می‌دهند. در مطالعات بعدی کشف شد که افراد مبتلا به ویروس کرونای شدید همچنین می‌توانند آنتی‌بادی به اینترفرون‌ها، پروتئین‌های ایمنی بدن که نقش اصلی در مبارزه با عفونت‌های ویروسی دارند، ایجاد کنند.

آنتی‌بادی‌ها به اینترفرون‌ها و سایر سلول‌های مهم سیستم ایمنی بدن مانند سلول‌های کشنده طبیعی و سلول‌های T حمله می‌کنند!

دانشمندان ییل که آخرین مطالعه را انجام دادند، از تکنیک جدیدی استفاده کردند که آنتی‌بادی‌هایی را که علیه هزاران پروتئین بدن کار می‌کنند، غربال کنند. آن‌ها در 170 بیمار بستری در بیمارستان به جستجوی آنتی‌بادی پرداختند و آن‌ها را با آنتی‌بادی‌هایی که در افراد مبتلا به بیماری خفیف یا عفونت بدون علامت و همچنین افرادی که به ویروس آلوده نشده بودند، مقایسه کردند.

دانشمندان در خون بیماران بستری آنتی‌بادی‌هایی یافتند که می‌توانند به اینترفرون‌ها حمله کنند و همچنین آنتی‌بادی‌هایی را یافتند که ممکن است با سایر سلول‌های مهم سیستم ایمنی بدن مانند سلول‌های کشنده طبیعی و سلول‌های T تداخل داشته باشند. یافته‌ها نشان داد که آنتی‌بادی‌ها یک ویژگی بسیار شایع در بیماران مبتلا به ویروس کرونای شدید است.

محققان ییل آزمایشات بیشتری را روی موش‌ها انجام دادند که نشان داد وجود این آنتی‌بادی‌ها می‌تواند باعث بدتر شدن بیماری شود و حاکی از آن است که این آنتی‌بادی‌ها ممکن است به میزان خطر ویروس کرونا شدت ببخشند.

این تمام ماجرا نیست!

اگرچه بیماران کرونایی آنتی‌بادی‌های زیادی دارند که پروتئین‌های سیستم ایمنی بدن را هدف قرار می‌دهند، محققان هیچ آنتی‌بادی اختصاصی کووید-19 را پیدا نکردند که بتواند برای تشخیص بیماران شدید کرونایی استفاده شود. آنچه که تعیین می‌کند آیا فردی به کرونای شدیدی مبتلا شده است، به موارد زیادی بستگی دارد و آنتی‌بادی‌ها تمام داستان نیستند.

اما این تحقیق نشان می‌دهد که افراد با آنتی‌بادی‌های موجود ممکن است در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری ویروس کرونای شدید باشند. این افراد ممکن است در هنگام ابتلا به ویروس کرونا در نقص پاسخ ایمنی خود دچار کمبود شوند و یا مستعد ایجاد آنتی‌بادی‌های جدید باشند که ممکن است مانع پاسخ ایمنی آنها به ویروس شود.

محققان بر ارتباط بین بیماری کووید-19 شدید و پاسخ‌های ایمنی سوجهت گیری شده که بافت‌های سالم و پروتئین‌های بدن را هدف قرار می‌دهند، تمرکز می‌کنند. وجود آنتی‌بادی‌ها نشان می‌دهد که برای برخی از بیماران، ویروس کرونا می‌تواند یک بیماری خود ایمنی باشد که توسط ویروس کرونا ایجاد می‌شود. اینکه چه چیزی باعث تولید آنتی‌بادی‌ می‌شود، به دانشمندان کمک می‌کند تا درمان‌های جدیدی برای این بیماری ایجاد کنند.

دانشمندان هنوز نمی‌دانند که این آنتی‌بادی‌ها پس از اتمام عفونت چه مدت دوام می‌آورند. یک سوال مهم و بی‌پاسخ این است که آیا آسیب طولانی‌مدت ناشی از این آنتی‌بادی‌ها ممکن است برخی از علائم شدید و طولانی کووید-19 را توضیح دهد؟

5 در مورد “آنتی‌بادی، ‌عامل ایجاد علائم شدید ویروس کرونا!!”

  1. ای بابا اینو که داااانشمنداننن! ایرانی سال پیش کشف کردن تازه داروشم ساختن فقط بیرون ندادن ریا نشه :))

    4
    8

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH