سامسونگ به‌دنبال عرضه تعداد زیادی گوشی 5G پایین‌رده در 6 ماهه نخست سال 2021 است

مشکلات فعلی کمپانی هواوی فضای فعالیت بسیار گسترده‌ای را در اختیار سامسونگ قرار داده است. چنان‌چه غول کره‌ای بتواند از چندین دستگاه 5G مقرون‌به‌صرفه رونمایی کند؛ در این‌صورت یقینا به یکی از مدعیان بزرگ در این عرصه تبدیل می‌شود. بر اساس گزارشات اخیر کمپانی سامسونگ پس از عرضه رسمی اسمارت‌فون‌های سری گلکسی S21 از مجموعه‌ای از گوشی‌های 5G پایین‌رده رونمایی خواهد کرد. گلکسی A51 5G تنها گوشی 5G میان‌رده تا پایین‌رده سامسونگ طی سال جاری به‌شمار می‌رود. با این‌حال تولیدکننده کره‌ای اکنون در تدارک عرضه محصولاتی نظیر گلکسی A32، گلکسی A52 و گلکسی A72 است. این هندست‌های میان‌رده و پایین‌رده برخلاف جدیدترین مدل‌های پیشرفته کماکان مجهز به جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون خواهند بود.

علاوه بر این سامسونگ گلکسی A32 اخیرا گواهینامه مربوط به کمیته ارتباطات فدرال (FCC) را دریافت نموده است. بر اساس گزارشات این هندست در سال آینده رسما به بازار عرضه خواهد شد. با توجه به برخی گمانه‌زنی‌ها این محصول با برچسب قیمتی حدودا 400 هزار وون (364 دلار) در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. این هندست اگرچه ارزان‌ترین مدل 5G سامسونگ به‌شمار می‌رود؛ اما قیمت‌گذاری آن چندان هم ارزان نیست. محصولاتی مشابه نظیر ریلمی V3 5G با قیمت‌گذاری حدودا 150 دلاری عرضه می‌شود. این رقم به‌عنوان برچسب قیمتی هدفگذاری شده برای اسمارت‌فون‌های 5G کمپانی‌های چینی در سال آینده لحاظ شده است.

سامسونگ گلکسی A32 مجهز به یک نمایشگر 6.5 اینچی همراه با پیکره‌بندی دوربین پشتی سه‌گانه است. همچنین این اسمارت‌فون به‌همراه حسگر اثرانگشت در قسمت جانبی بدنه دستگاه عرضه می‌شود. مدل میان‌رده گلکسی A52 نیز احتمالا از یک نمایشگر 6.5 اینچی، پیکره‌بندی دوربین پشتی چهارگانه و اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر بهره‌برداری خواهد کرد. مدل فوق میان‌رده گلکسی A72 نیز مجهز به یک نمایشگر 6.7 اینچی و 4 یا 5 حسگر دوربین در قسمت پشتی خواهد بود. بر اساس برخی گمانه‌زنی‌ها گلکسی A52 با برچسب قیمتی 500 هزار وون (455 دلار) عرضه خواهد شد؛ در حالی‌که سامسونگ گلکسی A72 با قیمت‌گذاری 600 هزار وون (546 دلار) به فروش خواهد رفت.

برخی منابع خبری نزدیک به صنعت پیش‌بینی می‌کنند که کمپانی سامسونگ با عرضه اسمارت‌فون‌های سری گلکسی S21 در ماه ژانویه سال آینده یک گوشی 5G با قیمت‌گذاری پایین تا متوسط و دوربین چندمنظوره را به بازار عرضه خواهد کرد. کمپانی کره‌ای به منظور پر کردن شکاف ایجاد شده در بازار بر اثر تحریم‌های ایالات‌متحده دست به چنین اقدامی خواهد زد. سامسونگ با موفقیت در این عرصه می‌تواند سهم خود از بازارهای نوظهور را افزایش دهد.

با این وجود به‌نظر می‌رسد که تولیدکننده کره‌ای برای آماده‌سازی یک گوشی 5G با قیمت‌گذاری ارزان‌تر از 350 دلار هیچ برنامه‌ای ندارد. این موضوع بدان معناست که محصولات آینده سامسونگ خصوصا تولیدات میان‌رده این شرکت کماکان بسیار گران هستند. در صورت عرضه تعداد بیش‌تری گوشی 5G چینی به بازار با قیمت‌گذاری 150 تا 250 دلاری طی 6 ماهه نخست سال آینده، سامسونگ به احتمال فراوان دچار مشکل خواهد شد. چنان‌چه دستگاه‌های 5G آینده سامسونگ با قیمت‌گذاری پایه 250 تا 300 دلاری به بازار عرضه شوند؛ در این‌صورت تولیدکننده کره‌ای از شانس بیش‌تری برخوردار خواهد بود. به‌نظر شما آیا سامسونگ قادر به عرضه یک اسمارت‌فون 5G با قیمت‌گذاری 250 دلاری خواهد بود یا خیر.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH