اینستاگرام اکنون از تصاویر با فرمت ProRAW اپل پشتیبانی می‌کند

فرمت تصویری ProRAW یکی از مشخصه‌های جدیدی است که شرکت اپل با معرفی جدیدترین سری آی‌فون‌های خود از آن رونمایی کرد. البته به بیان صادقانه این فرمت واقعا جدید نبوده و در عوض بر پایه فرمت تصویری RAW طراحی شده است. در ابتدای امر برخی کاربران در خصوص ویژگی‌های این فرمت کنجکاو بودند و برای آن‌ها روشن نبود که آیا فرمت ProRAW میان دستگاه‌های iOS و مک قابل استفاده است یا خیر. با این‌حال اکنون مشخص شده که این‌طور نیست.

بر اساس توئیت منتشر شده توسط شخصی با نام تیم جانسون؛ یکی از اعضای تیم توسعه‌دهنده اینستاگرام برای سیستم‌عامل iOS به‌نظر می‌رسد که اینستاگرام اکنون از فرمت تصویری ProRAW پشتیبانی می‌کند. این موضوع بدان معناست که کاربرانی که اقدام به عکس‌برداری با فرمت ProRAW می‌کنند؛ اکنون بدون نیاز به تبدیل نمودن عکس‌ها به فرمتی متفاوت نظیر PNG یا JPG می‌توانند تصاویر خود را مستقیما در پلتفرم اینستاگرام آپلود نمایند.

“اینستاگرام از صبح امروز بایستی قادر به اشتراک‌گذاری تصاویر با فرمت ProRAW باشد. تکامل این قابلیت احتمالا مدتی زمان خواهد برد.” – تیم جانسون؛ 18 دسامبر 2020

در حال حاضر مفهوم واژه “پشتیبانی” در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. بر اساس اظهارات آقای جانسون ظاهرا کاربران قادر به ویرایش تصاویر ProRAW در اپلیکیشن اینستاگرام نخواهند بود. در عوض کاربران پیش از بارگذاری تصاویر در اینستاگرام بایستی با استفاده از یک اپلیکیشن متفاوت نظیر ویرایشگر تصویری پیش‌فرض اپل یا اپلیکیشن لایت‌روم به ویرایش آن‌ها بپردازند.

اینستاگرام به منظور پشتیبانی و ویرایش تصاویر فرمت RAW و ProRAW احتمالا در آینده تغییراتی را در ویرایشگر داخلی خود اعمال خواهد کرد. اما در حال حاضر اینستاگرام صرفا از قابلیت بارگذاری تصاویر ProRAW پشتیبانی نموده و امکان نمایش صحیح آن‌ها را فراهم می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH