حدود 20 درصد مردم، مخاطب سریال‌های شبکه خانگی هستند!

دکتر سعید عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در جلسه جدید این شورا به موضوع اوقات فراغت و نتایج آخرین نظرسنجی صورت گرفته پیرامون نحوه گذراندن اوقات فراغت مردم پرداخت. دکتر عاملی با اشاره به اهمیت حوزه هنر در تمدن‌سازی، تامین رضایت عمومی و گذران اوقات فراغت مردم گفت: اگر در حوزه هنر موفق عمل کنیم، برنامه‌های فرهنگی بُعد تحمیلی نخواهند داشت بلکه در فضای زندگی عمومی مردم رضایت عمومی ایجاد خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به نتایج دور سوم پیمایش سبک زندگی که توسط پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شده است اعلام کرد: در پیمایش سبک زندگی 15 هزار و 606 نفر از استان‌های مختلف شرکت داشتند. طبق این گزارش 11.5 درصد افراد در طول روز کاری هفته یک ساعت وقت آزاد دارند، همچنین 15.5 درصد افراد دو ساعت زمان آزاد دارند، بر اساس آمارها کسانی که سه ساعت وقت آزاد دارند 17 درصد، افرادی که چهار ساعت وقت آزاد دارند 4.5 درصد و تعداد کسانی که بیش از 4 ساعت وقت آزاد دارند 36.3 درصد است. این نشان می‌دهد در جامعه ما بخش اعظمی از مردم وقت آزاد بالای 4 ساعت دارند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نتایج نحوه گذران اوقات فراغت در این پیمایش گفت: در برخی از آمارها گفته شده که به طور میانگین در جامعه ما پانزده دقیقه زمان به کتاب خواندن اختصاص داده می‌شود. اما بر اساس این پیمایش 45.5 درصد اعلام کردند که ما کتاب می‌خوانیم، 2.7 درصد مردم تا نیم ساعت برای کتاب خواندن وقت صرف می‌کنند، کسانی که تا یک ساعت وقت برای مطالعه دارند 7.8 درصد و 6.7 درصد بیش از 5 ساعت کتاب می‌خوانند. این نشانه تغییر در جامعه ما است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرد: برخی فکر می‌کنند مهم‌ترین مرجع زندگی افراد، تلویزیون‌های ماهواره‌ای است، اما آمارها نشان می‌دهد که مردم ما به طور میانگین روزانه 3 ساعت تلویزیون ملی را تماشا می‌کنند. در نتایج آماری مربوط به هنر، 70 درصد مردم اعلام کردند که به موسیقی گوش می‌دهند، 22 درصد فیلم‌های ایرانی را می‌بینند، 19.8 درصد مخاطب سریال‌های نمایش خانگی هستند، البته این آمار در مورد تلویزیون‌های اینترنتی 50 درصد است، به طور کلی از 80 میلیون جمعیت ایران بیش از 67 میلیون نفر مخاطب اینترنت هستند.

دکتر عاملی با تاکید بر جایگاه وسیع هنر گفت: بخش قابل توجهی از اوقات فراغت مردم به هنر اختصاص داده می‌شود، مهم‌ترین شاخص در تمدن نوین اسلامی، استقرار عدالت است، بعد از عدالت هنر می‌تواند آرامش و آسایش را برای مردم فراهم کند.

2 در مورد “حدود 20 درصد مردم، مخاطب سریال‌های شبکه خانگی هستند!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH