مهم ترین منبع آموزشی این روزها کجاست

تیم ها و افراد زیادی به دنبال بهترین منابع آموزشی هستند تا بتوانند از آنها برای کسب و کار و آموزش شخصی خودشان استفاده کنند. اما آیا میتوان گفت که بهترین منبع آموزشی چیست؟ در ادامه سعی میکنیم به جواب این سوال بپردازیم.

اصولا آموزش ها بر اساس 3 چیز تولید می شوند. دانش، تجربه و نتایج کسب شده افراد. به همین دلیل هم در هر آموزش موارد متفاوتی گفته می شود که حتی ممکن است بعضی از آنها بر خلاف یکدیگر باشند. دلیل این تفاوت ها هم نوع یادگیری افراد و نوع آموزش هاست.

در این بین کسی که می خواهد از آموزش استفاده کند شما هستید. باید کاربرد آن آموزش را برای خود تعیین کنید و همینطور از مهارت آموزش دهنده مطمئن شوید. برای این هدف هم ما در ادامه درباره تفاوت آموزش ها، آموزش دهندگان و پیدا کردن بهترین آموزش صحبت خواهیم کرد. در انتها هم از ترجمه چند نکته به میان می آوریم.

دوباره تاکید میکنیم که شما باید نیاز خود را شناسایی کرده و با خودتان صادق باشید. شاید تنها داشتن مدرک مهم باشد که می توانید به دانشگاه بروید، در این صورت شاید نتیجه نهایی عالی نباشد اما مدرک معتبری دریافت کرده اید.

انواع آموزش ها

خب همانطور که گفتیم به انواع آموزش ها میپردازیم:

 آموزش بر اساس دانش

یکی از انواع آموزشی که تمام ما تجربه استفاده از آن را داریم آموزش بر اساس دانش کسب شده است. این دانش می تواند از طریق مطالعه و یا آموزش منتقل شود. بله منظور ما همان آموزش در مدرسه و دانشگاه است.

مهمترین فایده و نتیجه این آموزش یادگیری پایه ای هر چیزی است، مانند جمع و تفریق که با یادگیری آنها در نهایت از ضرب تا انتگرال را میفهمیم. هر کسی در هر مرحله ای حتما نیاز به یادگیری و یاد داشتن مفاهیم پایه هر چیزی دارد اما می تواند در ادامه مسیر های متفاوتی را طی کند.

این آموزش ها را در کجا و به چه زبانی می توان پیدا کرد:

این نوع آموزش معمولا در مدارس، دانشگاه ها و تمام مراجع علمی از جمله کتاب ها پیدا می شوند. شما هم میتوانید به تمام زبان های زنده دنیا از جمله فارسی این اطلاعات را دریافت کنید. کافیست رشته خودتان را در دانشگاه ادامه دهید یا در یک کتابفروشی کتاب های تخصصی رشته مد نظرتان را بخرید.

البته این را باید بدانید که حداقل 10 تا 15 سال از دانش روز جهان عقب افتاده اید، علم در ابتدا بصورت تجربه بوده سپس مقاله و در انتها به کتاب و رشته تحصیلی تبدیل می شود.

آموزش بر اساس تجربه

وقتی که شروع به کاری می کنید در مشکلات و پیچیدگی های کار و همینطور کار مداوم با ابزار ها و تکنیک های متفاوت تجربه کسب میکنید. این تجربیات بسیار ارزشمند بوده و برای استفاده از آنها سالها تلاش شده است.

افراد موفق در هر حوزه ای در قالب ها متفاوتی این تجربیات را به اشتراک میگذارند. بعضی از آنها مانند جف بزوس، بیل گیتس و ایلان ماسک در همایش ها و برنامه های متفاوت درباره علت و چگونگی موفقیتشان صحبت کرده اند. به عنوان مثال میتوان به تدتاک ها و یا برنامه های تلویزیونی که آنها شرکت کرده اند اشاره کرد.

همچنین افرادی هستند که در یک رشته خاص مانند بازاریابی دیجیتال و یا مدیریت تجربه کسب کرده اند مانند گری وی که آموزش های متفاوتی تولید هم در این زمینه می کند. بعضی از این آموزش ها در یوتیوب به اشتراک گذاشته می شوند و بعضی دیگر در سایت های آموزشی.

یادگیری این تجربیات ارزشمند به شما کمک میکند که هر کاری را بصورت عملی شروع کنید. همچنین به پیشرفت شما در مسیر موفقیتتان هم سرعت می بخشد. اگر این نوع آموزش با دانش هر علمی همراه شود بسیار اثر بخش تر و مفیدتر از نوع قبل است.

این نوع آموزش معمولا به زبان انگلیسی موجود است ولی به روز و جدید. روزانه میلیون ها ویدیوی آموزشی جدید در یوتیوب و سایت های آموزشی مانند کورسرا، لیندا، لینکدین و … منتشر می شوند.

با ترجمه این فیلم های آموزشی می توانید بدون هیچ دردسری از آنها استفاده کنید.

آموزش بر اساس نتایج

فرض کنید که به آزمایشگاه رفته اید و می خواهید یک واکنش شیمیایی را ببینید. فلز سدیم را در آب می اندازید و شاهد یک انفجار هستید. بعد از چند بار آزمایش شما بر اساس نتایج کارتان می توانید به دیگران هم این واکنش را آموزش دهید. افرادی هستند که در زمینه های مختلف آزمایش های بسیاری را انجام داده اند. حال آنها نتیجه این آزمایش ها را تبدیل به مقاله و یا کورس های آموزشی میکنند برای استفاده دیگران.

این نوع آموزش معمولا به زبان مبدا بوده و ممکن است فارسی، اسپانیایی، ترکی و یا به هر زبان دیگری باشد. حتی در بهترین حالت زیرنویس انگلیسی دارند. مشکلی که این نوع آموزش دارد امکان خطای آن است زیرا در هر آزمایشی بر اساس شرایط ممکن است نتایج متفاوتی حاصل شود، اما این اطلاعات بسیار بروز هستند.

در نهایت باید بگوییم که اگر شما جز آموزش دهندگان نیستید و میخواهید در زمینه یادگیری و یا استفاده از فیلم های آموزشی قدم بردارید، آموزش بر اساس تجربه بهترین نوع است. هم یادگیری بهتر و هم نتیجه بهتری برای شما دارد. بدلیل پیشرو بودن کشورهای غربی در صنایع مختلف، معمولا تجربه های بیشتری نیز برای انتقال در این کشور ها وجود دارد. به همین خاطر هم آموزش هایی که به زبان انگلیسی تولید می شود، اغلب بار علمی و تجربی بسیار بالاتری نسبت به آموزش های فارسی زبان دارند. ولی برای افراد غیر انگلیسی زبان، همواره فهم کامل این آموزش ها کاری سخت و زمان بر بوده است. به همین خاطر شرکت ها و وب سایت های مختلفی در تلاش برای ارائه این آموزش ها به زبان فارسی هستند.

در وبسایت  ویدابیا برای ترجمه فیلم آموزشی، پلتفرمی تولید شده که شما می توانید به 2 طریق آموزش های خود را به زبان فارسی تبدیل کنید. اول به صورت خودکار و استفاده از هوش مصنوعی در جهت ترجمه محتوای ویدیویی میتوانید آموزش های خود را به فارسی ترجمه کنید و  دوم با کمک مترجمین و دوبلور های متخصص  فیلم های آموزشی زبان اصلی را به فارسی برگردانید و از دیدن هر آموزشی به فارسی لذت ببرید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH