تصاویر جدید گلکسی زد فولد 3 سامسونگ منتشر شد

پیش‌تر و در ماه اکتبر شاهد انتشار تصاویری از اسمارت‌فون گلکسی زد فولد 3 سامسونگ بودیم. طراحی این هندست به لطف استفاده از لولای دوگانه دارای نمایشگری با 3 قسمت مختلف بود. همچنین این تصاویر از به‌کارگیری یک صفحه‌کلید از نوع QWERTY با قابلیت کشویی حکایت داشتند. هر 2 مشخصه فوق موجب بهبود عملکرد هندست نسبت به مدل‌های گلکسی زد فولد و گلکسی زد فولد 2 می‌شوند. امروز 2 شخص خبرچین با اسامی مستعار Pigtou و xleaks تصاویر جدیدی از گلکسی زد فولد 3 را با مخاطبان به اشتراک گذاشتند. این تصاویر شامل یک دستگاه تاشونده دوگانه و یک گجت تاشونده سه‌گانه هستند. این تصاویر بر اساس پتنت‌های ثبت شده توسط سامسونگ در اوایل سال جاری طراحی شده‌اند.

تصاویر 2 مدل مختلف گلکسی زد فولد را نمایش می‌دهند

نسخه‌ای از گلکسی زد فولد 3 با قابلیت تاشوندگی دوگانه تا حدودی مشابه با گلکسی زد فولد 2 است. این مدل دارای یک نمایشگر بزرگ در بخش میانی و 2 نمایشگر کوچکتر در سمت راست و چپ است. نمایشگر سمت راست از قابلیت 2 جانبه برخوردار است. تفاوت بزرگ میان 2 هندست فوق این است که این نمایشگر در عوض تا شدن از وسط از 2 طرف خم می‌شود. بدین‌ترتیب دستگاه فوق در عوض به‌کارگیری یک لولا در مرکز از 2 لولا در 2 طرف بدنه خود بهره می‌گیرد. بنابراین دستگاه حتی در وضعیت جمع شده نیز از ظاهری مشابه یک تبلت برخوردار است. البته در این‌حالت نمایشگر دستگاه اندازه کوچکتری داشته و  4 لنز دوربین آن نیز مقابل دیدگان کاربران قرار می‌گیرند. حتی در صورت باز شدن لولاها نیز تبلتی با نمایشگر بزرگتر در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

تصویری از گلکسی زد فولد 3 با طراحی تاشونده دوگانه

سامسونگ گلکسی زد فولد 3 با طراحی تاشونده سه‌گانه نیز مجهز به لولاهایی در هر 2 طرف است. اما این لولاها در 2 جهت مخالف یکدیگر حرکت می‌کنند. این الگوی طراحی نه‌تنها موجب ایجاد نمایشگرهای بزرگتر حین استفاده از دستگاه می‌شود؛ بلکه امکان شکل‌گیری یک نمایشگر خارجی بزرگتر را نیز فراهم می‌کند.  سامسونگ به‌دلیل استفاده از یک نمایشگر خارجی 4.6 اینچی با حواشی بزرگ در نخستین نسل از اسمارت‌فون گلکسی فولد مورد انتقاد قرار گرفت. طراحی نمایشگر خارجی در گلکسی زد فولد 2 تا حدودی بهبود یافت و اکنون به‌نظر می‌رسد که گلکسی زد فولد 3 از نمایشگر خارجی با اندازه بزرگتر بهره‌برداری خواهد کرد. چنان‌چه گلکسی زد فولد 3 با طراحی تاشونده سه‌گانه مجهز به یک صفحه‌کلید کشویی باشد؛ در این‌صورت کاربران می‌توانند از آن همانند یک لپ‌تاپ استفاده می‌کنند؛ قابلیتی که یقینا بسیار مفید خواهد بود.

تصویر سامسونگ گلکسی زد فولد 3 با طراحی تاشونده سه‌گانه

همچنین بایستی خاطرنشان کرد که Pigtou با افزودن حفره کروی‌شکل مخصوص دوربین سلفی به کاور جلویی مدل تاشونده دوگانه و همچنین اضافه نمودن اسپیکرهایی به قسمت تحتانی نمایشگرهای تا شده در این مدل، تغییراتی را در پتنت ثبت شده توسط سامسونگ ایجاد کرده است. به بیان صادقانه افزودن این موارد به دستگاه واقعی توسط سامسونگ سناریویی کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد.

ظاهرا امسال شرکت سامسونگ گوشی‌های تاشو خود را با مدل‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری در دسترس مشتریان قرار خواهد داد. در چنین وضعیتی تعادل یک اصل مهم به‌شمار می‌رود. تولید یک گوشی تاشو با قیمت‌گذاری ارزان‌تر در وهله نخست احتمالا مستلزم حذف برخی امکانات و قطعات از چنین دستگاهی است. با این‌حال این فرآیند بایستی به گونه‌ای اجرا شود که به تجربه کاربری آسیب نزده و گوشی را در معرض خسارات فیزیکی قرار ندهد.

پس از سال‌ها انتشار گزارش پیرامون دستگاه‌های تاشو سامسونگ اکنون هیچ تردیدی وجود ندارد که این دستگا‌ه‌ها به‌تدریج و به شکل گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند (اگرچه قیمت‌گذاری بالای این گجت‌ها کماکان مانع از به‌کارگیری فراگیر آن‌ها شده است). کاهش قیمت بهترین راهکار برای افزایش طیف خریداران این هندست‌ها است. اکنون این موضوع بیش از هر زمان دیگری حائز اهمیت است. با توجه به ادامه روند شیوع بیماری کووید 19 و تبعات زیان‌بار آن برای اقتصاد جهانی اکنون تهیه یک هندست 2000 دلاری بیش از هر زمان دیگری دشوار شده است.

عرضه ورژن‌های ارزان‌قیمت‌تر گوشی‌های تاشو این گجت‌ها را در دسترس تعداد بیش‌تری از مصرف‌کنندگان قرار خواهد داد. کاربران دستگاه‌های تاشو به‌صورت آنی می‌توانند گوشی خود مجهز به نمایشگری با اندازه معمولی را به یک تبلت تبدیل نمایند. دستگاه تاشو در وضعیت بسته از اندازه‌ای جمع‌وجور برخوردار بوده و در جیب لباس جای می‌گیرد. کاربران به منظور تبدیل نمودن این دستگاه به یک گوشی با نمایشگر بزرگ بایستی آن‌را باز نمایند.

یقینا جالب خواهد بود که ببینیم تولیدکنندگان گوشی‌های تاشو طی چند سال آینده به کدام سمت‌وسو حرکت خواهند کرد. بعلاوه یک موضوع مهم را نیز نبایستی فراموش کرد: شرکت اپل هنوز هندست تاشو خود را به بازار عرضه نکرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH