کاربران ایرپادز مکس اپل بابت مشکل میعان در کاپ‌های گوشی گلایه دارند

پس از مدت‌ها انتظار و طرح شایعات فراوان سرانجام شرکت اپل از نخستین هدفون بی‌سیم خود با نام ایرپادز مکس رسما رونمایی کرد. این دستگاه برای افرادی که خواهان یک هدست صوتی با کیفیت واقعی شبه استودیویی هستند؛ تجربه صوتی فوق‌العاده‌ای را رقم خواهد زد. فروش این هدفون پیش‌تر آغاز شده و اکنون نتایج مربوط به نخستین ارزیابی‌های آن نیز منتشر شده است. در حال حاضر عملکرد این دستگاه‌ها با حالت ایده‌آل فاصله دارد؛ زیرا ساختار داخلی هدفون‌ها با نوعی مشکل جدی میعان مواجه است.

بر اساس یک گزارش جدید استفاده طولانی‌مدت از هدفون‌ها موجب تجمع آب داخل کاپ‌های گوشی ایرپادز مکس خواهد شد. البته پدیده میعان در دستگاه‌هایی از این دست چندان نامتعارف نیست. اگرچه کاپ‌های گوشی فلزی همراه با بالشتک‌های انعطاف‌پذیر آن‌ها نیز تا حدودی موجب افزایش تجمع آب خواهند شد.

ایرپادز مکس از ابتدای ماه دسامبر در دسترس مشتریان قرار گرفته است. این محصول یکی از هدفون‌های پیشرفته موجود در بازار بوده و در حال حاضر با قیمت‌گذاری 549 دلاری به فروش می‌رسد. این رقم ابدا ارزان نیست؛ بنابراین نارضایتی برخی کاربران از مشکل ساختاری فوق کاملا قابل درک است. این دستگاه به لطف طراحی عالی و کیفیت فوق‌العاده خود بازخوردهای مثبتی را دریافت کرد با این وجود اکنون به‌دلیل وجود نوعی نقص میعانی همه چیز زیر سوال رفته است. کاپ‌های فلزی گوشی یکی از عوامل دور از انتظار برای تجمع ذرات آب پس از استفاده طولانی‌مدت به‌شمار می‌روند.

پس از استفاده طولانی‌مدت از ایرپادز مکس ذرات آب داخل کاپ‌های گوشی جمع می‌شوند

تعداد زیادی از کاربران از این مشکل رنج می‌برند و گزارشات خود پیرامون چنین مشکلی را از طریق شبکه‌های اجتماعی توئیتر، Reddit و سایر پلتفرم‌ها به اشتراک گذاشته‌اند. برخی از کاربران تائید کرده‌اند که اختلال در عملکرد هدفون‌های آن‌ها تا زمان از بین رفتن رطوبت ادامه خواهد یافت. برخی از کاربران تصاویری از هدفون‌های خود همراه با قطرات قابل رویت رطوبت روی آن‌ها را منتشر نموده‌اند. این پدیده احتمالا یک مشکل منحصربه‌فرد برای ایرپادز مکس به‌شمار نمی‌رود. با این‌حال با توجه به جذابیت و برچسب قیمتی ایرپادز مکس به‌عنوان یک محصول پیشرفته وجود چنین مشکلی کاملا جدی به‌نظر می‌رسد.

تاکنون نظریه‌های متعددی در این زمینه مطرح شده است. با این‌حال ایجاد رطوبت در اثر تجمع ذرات عرق از گوش‌ها یک توضیح منطقی محسوب می‌شود. بالشتک‌ها موجب احاطه شدن گوش‌ها، ایجاد گرما و در نتیجه تولید رطوبت داخل کاپ‌های هدفون می‌شوند. نکته جالب‌توجه اینکه شرکت EarHugz نوعی کاور هدفون متفرقه با خاصیت ضدعرق را ارائه نموده است. در این‌حالت کاربران برای خریداری یک محصول متفرقه بایستی هزینه بیش‌تری را پرداخت نمایند و این موضوع از حالت ایده‌آل فاصله دارد. بنابراین مشکلات مربوط به ساخت بایستی توسط اپل حل و فصل شوند. اپل هنوز در این زمینه اظهارنظر نکرده است. بنابراین در حال حاضر صرفا توصیه می‌شود تا برای مدت زمان طولانی و بدون تمیز نمودن ایرپادز مکس از آن استفاده نکنید.

2 در مورد “کاربران ایرپادز مکس اپل بابت مشکل میعان در کاپ‌های گوشی گلایه دارند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH