هندست‌های مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 888 پلاس در نیمه دوم سال 2021 عرضه خواهند شد

شیائومی Mi 11 نخستین اسمارت‌فون مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 888 محسوب می‌شود و کمپانی شیائومی برای یک دوره زمانی کوتاه به‌عنوان مشتری انحصاری این تراشه نقش‌آفرینی خواهد کرد. با این‌حال این دوره در آینده نزدیک به پایان خواهد رسید. یک شخص خبرچین با شناسه Digital Chat Station ادعا می‌کند که تعداد بیش‌تری از هندست‌های مجهز به این تراشه در شرف عرضه به بازار هستند.

نخستین هندست IQOO 7 نام دارد. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها این اسمارت‌فون در روز 11 ژانویه (22 دی ماه) به‌طور رسمی معرفی خواهد شد. ویوو X60 پرو پلاس در نوبت بعدی قرار دارد. این هندست به‌دنبال مدل‌های ویوو X60 و ویوو X60 پرو روانه بازار خواهد شد. هر 2 گجت مذکور از تراشه اگزینوس 1080 بهره می‌‌گیرند. بر اساس اعلام Digital Chat Station در ماه ژانویه شاهد عرضه 3 هندست مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 888 به بازار چین خواهیم بود. بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده فروش اسمارت‌فون Mi 11 از روز 1 ژانویه (12 دی ماه) آغاز خواهد شد.

اسمارت‌فون بعدی ریلمی Koi (با اسم رمز Race) نام دارد. مدیران کمپانی به‌کارگیری تراشه اسنپ‌دراگون 888 در این هندست را رسما موردتائید قرار داده‌اند. با این‌حال به زمان عرضه این محصول هیچ اشاره‌ای نشده است. Digital Chat Station نام یک گوشی دیگر با نام ردمی K11 (و اسم رمز Haydn) را نیز در فهرست قرار داده است. این دستگاه احتمالا همان ردمی K40 پرو بوده و یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین هندست‌های مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 888 به‌شمار خواهد رفت. با این‌حال عصر فرمان‌روایی تراشه اسنپ‌دراگون 888 دائمی نخواهد بود؛ چرا که ورژن پلاس این تراشه نیز روانه بازار خواهد شد.

بر اساس گمانه‌زنی‌ها تراشه ‌اسنپ‌دراگون 888 پلاس در 6 ماهه دوم سال آینده به بازار عرضه خواهد شد. شخص خبرچین با اشاره به این موضوع خاطرنشان کرد که نسخه معمولی تراشه کوالکام با فرکانس 2.84 گیگاهرتزی فعالیت خواهد کرد. این اقدام با هدف جلوگیری از تلاش‌های کمپانی‌های تولیدکننده اسمارت‌فون برای اورکلاک کردن تراشه اسنپ‌دراگون 888 انجام شده است.

پردازنده گرافیکی و CPU به‌کارگیری شده در تراشه اسنپ‌دراگون 888 پلاس از فرکانس‌های کاری بالاتری برخوردار خواهند بود. به‌عنوان مثال فرکانس CPU و GPU تراشه اسنپ‌دراگون 865 پلاس در مقایسه با ورژن معمولی این چیپست 10 درصد افزایش یافته است. افزایش سرعت کلاک احتمالا کار نسبتا آسانی خواهد بود؛ چرا که فرکانس اسنپ‌دراگون 888 مجددا به فرکانس نسخه معمولی اسنپ‌دراگون 865 (حداقل در بخش CPU) عقب‌گرد نموده است. ارتقاء عملکرد تراشه مدیون به‌کارگیری معماری جدید برای هسته‌های پردازنده است. با این‌حال کوالکام به سرعت فرکانس GPU هیچ اشاره‌ای نکرده است. بنابراین اظهارنظر پیرامون میزان افزایش فرکانس یا پیشرفت معماری پردازنده گرافیکی کاری بسیار دشوار است.

2 در مورد “هندست‌های مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 888 پلاس در نیمه دوم سال 2021 عرضه خواهند شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH