نمایشگر شیائومی Mi 11 موفق به کسب رتبه +A از دیسپلی‌میت شد

موسسه دیسپلی‌میت نتایج جمع‌بندی تست‌های خود روی نمایشگر اسمارت‌فون شیائومی Mi 11 را منتشر کرد. بر این اساس هندست مذکور مجهز به پنل فوق‌العاده باکیفیت بوده و امتیاز نهایی +A را دریافت نموده است. این امتیاز بالاترین رتبه در سیستم دیسپلی‌میت به‌شمار رفته و نمایشگر شیائومی Mi 11 تقریبا در کلیه حوزه‌های مورد ارزیابی موفق به کسب رتبه بسیارخوب یا بالاتر شده است.

این نمایشگر هنگام فعالیت در حالات sRGB و DCI-P3 از کیفیت کالیبراسیون نزدیک به وضعیت ایده‌آل برخوردار است. نمایشگر مذکور قادر به پوشش‌دهی 100 درصدی طیف‌های رنگی فوق در حالات مربوطه است. حالت Auto Color موجب افزایش میزان غنا و کنتراست رنگ‌ها و شاخص نمودن هرچه بیش‌تر تصاویر خواهد شد. این در حالیست که حالت Saturated پا را یک گام فراتر گذاشته و از قابلیت پوشش‌دهی 139 و 111 درصدی طیف‌های رنگی sRGB و DCI-P3 برخوردار است.

نمودار طیف رنگی برای حالات Auto Color، sRGB و DCI-P3

همچنین نمایشگر Mi 11 از روشنایی بسیار زیادی برخوردار است. میزان روشنایی این نمایشگر در حالت High Brightness به 996 نیت رسیده و دارای شاخص Average Pixel Level معادل با 100 درصد است. مقدار 100 درصد برای شاخص APL بدان معناست که رنگ سفید بر روی کل پنل گوشی نمایش داده می‌شود. با تنظیم APL در سطح 50 درصد حداکثر میزان روشنایی نمایشگر به 1221 نیت خواهد رسید (در این‌حالت نیمی از نمایشگر به رنگ سفید است). در حالات sRGB و DCI-P3 نیز سطح روشنایی به حداکثر 505 نیت می‌رسد. این نمایشگر حتی در زیر تابش شدید نور خورشید نیز از خوانایی بسیار مطلوبی برخوردار است؛ موضوعی که تا حدود زیادی از سطح پایین انعکاسات نوری پنل ناشی می‌شود.

حتی در صورت مشاهده نمایشگر از زوایای غیرمستقیم نیز رنگ‌ها کاملا دقیق باقی خواهند ماند؛ به گونه‌ای که در زاویه 30 درجه نقطه سفید به اندازه بسیار ناچیز 0.5 JNCD انحراف داشت و کانال رنگی قرمز نیز انحراف رنگ 3.8 JNCD را ثبت کرد و امتیاز خوب را به خود اختصاص داد. این رتبه تنها امتیاز کمتر از خیلی‌خوب در کلیه تست‌ها به‌شمار می‌رود. میزان روشنایی نمایشگر در چنین زاویه‌ای تنها 29 درصد کاهش یافت (موسسه دیسپلی‌میت خاطرنشان می‌کند که میزان افت روشنایی در یک پنل LCD معمولی بالغ بر 50 درصد خواهد بود). بدین‌ترتیب شیائومی Mi 11 در زمینه عملکرد نمایشگر موفق به ثبت 13 رکورد در پایگاه داده دیسپلی‌میت شده است.

4 در مورد “نمایشگر شیائومی Mi 11 موفق به کسب رتبه +A از دیسپلی‌میت شد”

  1. تا همه گوشی هارو رتبه بندی نکنه مورد اعتماد نیست، در ضمن نمره A+ بیخودی به همه گوشی هایی که بررسی کرده میده. مثلا A+++++ چرا نمیده.؟!! ?

    1. سامسونگ کیلویی چنده کلا همه رنگ هارو غلط نشون میده از یه طرف تحرک رنگ انقد زیاده که چشم رو اذیت میکنه. نمایشگر سونی و اپل بهترینه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH