همه آنچه که باید درباره دوربین مداربسته و دوربین داهوا و هایک ویژن بدانید؟

یکی از مهم‌ترین تجهیزاتی که امروزه برای مکان‌های عمومی و اغلب کسب‌وکارها مورد استفاده قرار می‌گیرد دوربین مدار بسته است. افراد با هدف و دلایل مختلف از این وسیله کاربردی استفاده کرده و اقدام به نصب آن در محل کار و منزلشان می‌کنند، همچنین قابل ذکر است که تمامی سازمان‌های دولتی و کسب‌وکارهای خصوصی همگی از دوربین مداربسته در تمامی بخش‌های ساختمان استفاده می‌کنند و از این طریق، گویی یک نگهبان دائم را استخدام کرده‌اند، حال این سوال پیش می‌آید که برای خریداری و نصب دوربین مداربسته باید به کجا مراجعه کنیم؟ و انواع برند معتبر دوربین مدار بسته کدامند؟

ما در این مقاله قصد داریم شرکت مفتاح رایانه افزار را که سالیان متمادی است در زمینه فروش و نصب دوربین‌های مداربسته فعالیت دارد را به شما معرفی کنیم، این شرکت با بهره‌مندی از بهترین پرسنل کارشناس در این زمینه خدمات ویژه در خصوص انتخاب بهترین نوع دوربین متناسب با کسب‌وکارتان و نصب و راه‌اندازی آن را به شما ارائه می‌دهند.در ادامه مفهوم دوربین مدار بسته را مورد بررسی قرار داده و دو برند معروف دوربین داهوا و دوربین هایک ویژن را که شرکت مفتاح رایانه افزار نماینده فروش و نصب آن‌ها در ایران می‌باشد را به شما معرفی خواهیم کرد.

  دوربین مدار بسته چیست؟

هممهنص3انطور که پیشتر نیز گفتیم دوربین‌های مداربسته تجهیزاتی هستند که برای مکان‌های عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به عنوان یک سیستم امنیتی و نظارتی عمل می‌کنند، در حقیقت هدف از نصب و راه‌اندازی این دوربین‌ها ضبط و ثبت تمامی اطلاعات محیطی است که در آن کار گذاشته شده‌اند، دوربین‌های مداربسته تمامی حوادث و اتفاقات را در حافظه خود ذخیره می‌کنند و شما می‌توانید هر زمان که بخواهید به این اطلاعات دسترسی داشته و یا آن را مورد بررسی قرار دهید.

انواع دوربین‌های مدار بسته از نظر نوع کاربرد:

دوربین‌ مدار بسته از نظر شکل ظاهری و همچنین نوع کاربرد و دیگر مشخصه‌های فنی به دو دسته تقسیم می‌شوند: دوربین‌های آنالوگ و دوربین‌های دیجیتال که به آنها دوربین مداربسته IP نیز می‌گویند.

  • دوربین آنالوگ اطلاعات ذخیره شده را به صورت سیگنال‌های ویدیوئی انتقال می‌دهد، اجزای تشکیل دهنده این نوع دوربین‌ها شامل بدنه، لنز، کارت آنالیز و تولید تصویر و کابل ارتباطی می‌شود.
  • دوربین‌های دیجیتال یا IP از نظر ساختار ظاهری مانند دوربین‌های آنالوگ هستند اما مهم‌ترین تفاوت آنها در بخش پردازنده می‌باشد که به جای تولید سیگنال، اطلاعات را با فرمت‌های دیجیتالِ داده‌ای انتقال می‌دهد.

دوربین مداربسته داهوا

دوربین داهوا یکی از مهم‌ترین محصولات شرکت داهوا می باشد که در سال 2015  در چین تاسیس شد و امروزه به عنوان دومین تولید کننده دوربین‌های مداربسته در سراسر دنیا شناخته شده می‌باشد.

 

مهم‌ترین ویژگی دوربین داهوا قابلیت راه‌اندازی و ضبط ویدئو دیجیتال با زمان واقعی 8 کاناله می‌باشد، این نوع دوربین برای مراکز و صنایع و کسب‌وکارهای بزرگ مانند بانک‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، کارخانه‌ها، هتل‌ها، مراکز تفریحی، جاده‌ها، شهرها و… مناسب می‌باشد.

همچنین لازم است بدانید که دوربین داهوا نسبت به کیفیتی که در ضبط تصاویر ارائه می‌هد از قیمت کمی برخوردار است و حتی این امر یکی از مهم‌ترین دلایل فروش گسترده و معروف شدن این برند می‌باشد. مفتاح رایانه افزار بعد از فروش این مدل دوربین، خدمات پس از فروش را نیز به مشتریان خود ارائه می‌دهد و عملیات نصب و راه‌اندازی آن توسط کارشناسان این شرکت معتبر انجام می شود.

مهم‌ترین قابلیت‌های دوربین داهوا به قرار ذیل است:

  • برخورداری از فناوری IVS (الگوریتمی هوشمند و دقیق برای آنالیز محیط)
  • Business Analytics (برخورداری از قابلیت پیشرفته‌ای مانند تشخیص حرارت و شمارشگر افراد، که موجب افزایش امنیت در مکان مورد نظر می‌شود)
  • Auto Tracking (امکان بزرگنمایی و دنبال کردن هدف مورد نظر)
  • برخورداری از تکنولوژی 4K (به این معنا که کیفیت تصویر در مقایسه با سایر دوربین های مداربسته 4 برابر بیشتر می باشد)
  • Starlight Technology (توانایی ضبط و ثبت تصاویر حتی در محیط‌های کم نور)
  • تکنولوژی265+ هوشمند (بهینه‌سازی پهنای باند و یا فضای ذخیره‌سازی بدون آن که کیفیت تصاویر کاهش پیدا کند)

دوربین مداربسته هایک ویژن

برند هایک ‌ویژن برای اولین در سال 2001 در چین تاسیس و راه‌اندازی گردید و در چند سال متوالی موفق شد که در زمینه فروش دوربین‌های مداربسته رتبه اول را در سراسر دنیا از آن خود کند، از مهم‌ترین دلایل موفقیت این برند می‌توان به متنوع بودن محصولات، کیفیت بالا و قیمت مناسب آن اشاره کرد.و همچنین از مهم‌ترین نکات قابل توجه در مورد این برند معتبر، قابلیت پشتیبانی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آن است که توسط این شرکت و یا نمایندگی‌های فروش آن در سراسر دنیا انجام می‌شود. قابل ذکر است که دوربین هایک ‌ویژن دارای 24 ماه گارانتی می باشد.

 

مهم‌ترین ویژگی‌های دوربین هایک ‌ویژن به قرار ذیل است:

  • بهره‌مندی از لنزهای بی‌همتا و فوق‌العاده: شرکت هایک ‌ویژن برای ساخت لنز دوربین‌های مداربسته خود با یکی از معتبرترین شرکت‌های تولید لنز در آلمان به نام اولسن همکاری می‌کند.
  • Exir یا دید در شب: یکی از مهم‌‎ترین ویژگی‌های بارز این برند دید عالی با کیفت بالا در شب است که برای این منظور هایک ویژن با همکاری شرکت المانی Osram موفق شده است تا 30 درصد، کیفیتِ دید در شب دوربین‌ها را ارتقا دهد.
  • تراشه‌های الکترونیکی پیشرفته: که برای این منظور نیز شرکت هایک ‌ویژن با شرکت معروف Ambrella همکاری می‌کند. جالب است بدانید که این شرکت آمریکایی از طریق تولید تراشه‌هایی که برای دوربین‌های GoPro انجام داد توانست شهرت جهانی کسب کند.
  • برخورداری از تکنولوژی هیبریدی: هدف اصلی هایک ‌ویژن از ایجاد این تکنولوژی کاهش هزینه برای مشتریانی است که دارای زیرساخت‌های سیستم آنالوگ هستند، این مشتریان می‌توانند بدون آن که نیاز به تغییر زیرساخت‌های سیستم خود باشند از دوربین‌های دیجیتال استفاده کنند.

برای ارتباط با شرکت مفتاح رایانه افزار می‌توانید نام شرکت مفتاح رایانه را در گوگل جست‌وجو کنید یا با شماره‌ی ۴۲۹۲۲-۰۲۱ تماس بگیرید و از مشاوره‌های کارشناسان فنی مجموعه برخوردار شوید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

1 در مورد “همه آنچه که باید درباره دوربین مداربسته و دوربین داهوا و هایک ویژن بدانید؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH