مردم خواهان بازگشت قیمت مسکن و خودرو به سایت‌های نیازمندی آنلاین هستند

در ماه‌های ابتدایی سال بود که به دلیل افزایش نرخ ارز و تورم، قیمت مسکن و خودرو به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرد، در همان زمان دولت به جای رفع دلایل اصلی افزایش قیمت‌ها، انتشار قیمت مسکن و خودرو در آگهی سایت‌های اینترنتی را یکی از دلایل به‌هم ریختگی بازار نامید و با پیگیری وزارت صنعت، معدن و تعاون، قیمت مسکن و خودرو در پلتفرم‌های آگهی آنلاین مانند دیوار و شیپور حذف شد.

حال نزدیک 8 ماه از این اتفاق می‌گذرد و نه تنها بازار مسکن و خودرو مدیریت نشد، بلکه قیمت‌ها مجددا افزایش پیدا کرده و ما همچنان در حباب قیمتی که قرار بود از بین رود زندگی می‌کنیم. از طرفی آگهی خرید و فروش مسکن و خودرو از اصلی‌ترین گروه‌های آگهی در سایت‌های ذکر شده محسوب می‌شود که کاربران بسیاری از آن‌ها استفاده می‌کنند. به همین دلیل واضح است که عده زیادی خواهان بازگشت قیمت‌های معاملاتی به سایت‌ها و سرویس‌های خدماتی باشند.

حتی برخی از مسئولین و نمایندگان مجلس نیز طی ماه‌های گذشته به این موضوع اعتراض داشتند و با وجود تاثیرات منفی حذف قیمت‌ها در ابعاد مختلف، این تصمیم را اشتباه دانستند. در همین راستا مرکز افکار سنجی سپنتا بر اساس یک نظرسنجی گسترده مردمی، از تمایل نزدیک به 90 درصد مردم به بازگشت قیمت‌ها خبر داد.

این مرکز در هفته گذشته در یک نظر سنجی گسترده با مشارکت بیش از هزار کاربر، تاثیر حذف قیمت‌ها در تجربه کاربری همچنین سهولت استفاده مردم از پلتفرم‌های خرید و فروش آنلاین را مورد بررسی قرار داد. بر این اساس حدود 88 درصد مردم اعلام کردند که بازگشت قیمت مسکن و خودرو به این پلتفرم‌ها موجب افزایش رضایت آن‌ها به عنوان یک کاربر می‌شود.

کاربران اعلام کردند که حذف قیمت‌ها موجب شده تا زمان بیشتری برای برقراری تماس با فروشنده، اطلاع از قیمت‌ها و به طور کلی انجام یک معامله صرف کنند. حدود 76 درصد کاربران اعتقاد دارند که حذف قیمت مانعی برای شفاف‌سازی بازار و عدم اعتماد به آگهی دهنده می‌شود. بیش از 90 درصد کاربران نیز موافق بازگشت قیمت‌ها به سایت‌های آگهی آنلاین بودند.

از طرفی از مشاوران املاک نیز در این نظرسنجی شرکت داشتند، به نظر مشاورین املاک حذف قیمت‌ها اثر منفی داشته و انجام معامله را دشوار کرده است، بیش از 90 درصد مشاورین اعلام کردند که حذف قیمت‌ها موجب ارتباط سخت و صرف زمان بیشتر برای پاسخ‌دهی به مشتریان شده است. همچنین 75 درصد مشاورین نیز این تصمیم را مانعی برای شفافیت بازار و اعتماد دو طرفه میان آگهی دهنده و مشتری می‌دانند.

 

 

2 در مورد “مردم خواهان بازگشت قیمت مسکن و خودرو به سایت‌های نیازمندی آنلاین هستند”

  1. بازار پز شده ز واسطه و دلال
    ماشین و مسکن باید از دست اینا خارج بشه
    حذف قیمت از این سایتا اولین قدمیه که قوه قضاییه برداشته
    باید همین راهو ادامه بدن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH