سامسونگ گلکسی M02s با دوربین سه‌گانه و باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی معرفی شد

کمپانی سامسونگ اخیرا از اسمارت‌فون اقتصادی جدید خود رونمایی کرد. این هندست از کلیه امکانات پرفروش‌ترین اسمارت‌فون‌های بازار برخوردار است. گلکسی M02s با یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی، پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه و قیمت‌گذاری حدودا 135 دلاری به بازار عرضه خواهد شد. سایر مشخصات این محصول نیز با توجه به برچسب قیمتی آن کاملا جالب‌توجه به‌نظر می‌رسند.

گلکسی M02s مجهز به یک نمایشگر 6.5 اینچی از نوع Infinity-V با رزولوشن اچ‌دی پلاس و 4 گیگابایت حافظه رم است. پلتفرم سخت‌افزاری گوشی بر پایه یک تراشه اقتصادی کوالکام طراحی شده است. با این‌حال مدل تراشه مورد استفاده کماکان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. کمپانی سامسونگ در جریان رویداد روز 7 ژانویه (18 دی ماه) پیرامون محصول جدید خود جزئیات کاملی را ارائه خواهد داد.

شایعات نشان می‌دهند که گلکسی M02s بر پایه پردازنده اسنپ‌دراگون 450 تولید خواهد شد. همچنین نسخه‌ای از این هندست مجهز به 3 گیگابایت رم و حافظه‌داخلی فلش با ظرفیت 32 یا 64 گیگابایت خواهد بود. دوربین جلویی گوشی احتمالا مجهز به یک سنسور 5 مگاپیکسلی بوده و ماژول دوربین اصلی در قسمت پشتی نیز از سنسورهای 13، 2 و 2 مگاپیکسلی میزبانی خواهد کرد.

فروش هندست‌های سامسونگ برای نخستین بار طی 9 ماه گذشته به کمتر از 300 میلیون دستگاه رسید

بر اساس گزارشات مخابره شده از کره‌جنوبی میزان فروش هندست‌های سامسونگ طی سال 2020 کمتر از 300 میلیون دستگاه بوده است. بدین‌ترتیب برای نخستین بار طی 9 سال گذشته میزان فروش اسمارت‌فون‌های سامسونگ به کمتر از 300 میلیون واحد رسیده است. اگرچه با توجه به شیوع فراگیر ویروس کرونا چنین سناریویی برای کمپانی چندان دور از انتظار نبود. بر اساس پیش‌بینی‌ها در سال 2021 سامسونگ به‌دنبال افزایش عرضه اسمارت‌فون‌های تاشو و تولید هرچه بیش‌تر مدل‌های 5G پایین‌رده تا میان‌رده است.

گزارشات نشان می‌دهند که تا پایان 3 ماهه سوم سال 2020 میزان کل فروش هندست‌های سامسونگی به 189.4 میلیون دستگاه رسیده است. همچنین بر اساس برآوردها مجموع میزان فروش سامسونگ طی سال 2020 برابر با 270 میلیون گوشی بوده است. با این وجود سامسونگ قصد دارد تا در سال 2021 تعداد 307 میلیون دستگاه گوشی را به فروش برساند. از این تعداد سهم اسمارت‌فون‌ها و فیچرفون‌ها به‌ترتیب معادل با 287 و 20 میلیون دستگاه خواهد بود.

بعلاوه برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط سامسونگ الکترونیکس از تولید مجموعا 49.8 میلیون دستگاه مدل پرچم‌دار شامل سری گلکسی S21 و گوشی‌های تاشو در سال 2021 حکایت دارند. در 6 ماهه دوم سال 2021 گوشی تاشو سامسونگ احتمالا جایگزین سری گلکسی نوت کمپانی خواهد شد. با توجه به کلیه راهبردهای اجرا شده توسط سامسونگ انتظار می‌رود که میزان فروش هندست‌های این تولیدکننده کره‌ای در سال 2021 افزایش پیدا کند.

سامسونگ به‌دنبال عرضه تعداد زیادی گوشی 5G پایین‌رده در 6 ماهه نخست سال 2021 است

مشکلات کنونی هواوی فضای فعالیت چشمگیری را پیش روی سامسونگ قرار داده است. بدین‌ترتیب غول کره‌ای با معرفی دستگاه‌های 5G مقرون‌به‌صرفه شانس زیادی برای موفقیت خواهد داشت. بر اساس گزارشات اخیر کمپانی سامسونگ پس از عرضه رسمی اسمارت‌فون‌های سری گلکسی S21 از سری جدید گوشی‌های 5G پایین‌رده خود رونمایی خواهد کرد. گلکسی A51 5G تنها گوشی 5G میان‌رده تا پایین‌رده سامسونگ طی سال 2020 محسوب می‌شود. با این‌حال اکنون تولیدکننده کره‌ای در تدارک عرضه هندست‌هایی نظیر گلکسی A32، گلکسی A52 و گلکسی A72 است. این دستگاه‌های میان‌رده و پایین‌رده برخلاف جدیدترین مدل‌های رده بالای سامسونگ کماکان از جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون برخوردار هستند.

بعلاوه سامسونگ گلکسی A32 اخیرا تائیدیه کمیته ارتباطات فدرال (FCC) را دریافت کرده است. بر اساس گزارشات این دستگاه در سال 2021 رسما به بازار عرضه خواهد شد. با توجه به گمانه‌زنی‌های مطرح شده این محصول با قیمت‌گذاری تقریبی 400 هزار وون (حدودا 364 دلار) در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. اگرچه این اسمار‌ت‌فون ارزان‌ترین مدل 5G سامسونگی محسوب می‌شود؛ اما در واقع قیمت‌گذاری آن چندان ارزان نیست. برای مثال اسمارت‌فون ریلمی V3 5G حدودا 150 دلار قیمت‌گذاری شده است. این رقم به‌عنوان برچسب قیمتی هدفگذاری شده برای اسمارت‌فون‌های 5G کمپانی‌های چینی در سال 2021 تعیین شده است.

برخی منابع خبری نزدیک به صنعت پیش‌بینی می‌کنند که با عرضه سری گلکسی S21 در ماه ژانویه 2021 کمپانی کره‌ای یک گوشی 5G با قیمت‌گذاری ارزان تا متوسط و دوربین چندمنظوره را روانه بازار خواهد کرد. این اقدام با هدف پر کردن شکاف ایجاد شده در بازار بر اثر اعمال ممنوعیت‌های دولت آمریکا علیه هواوی اجرا خواهد شد. موفقیت در این عرصه به افزایش سهم سامسونگ از بازارهای نوظهور کمک خواهد کرد.

از این گذشته به‌نظر می‌رسد که سامسونگ به‌دنبال عرضه یک گوشی 5G با قیمت‌گذاری ارزان‌تر از 350 دلار نیست. چنین سناریویی بدان معناست که دستگاه‌های سامسونگی و مشخصا مدل‌های میان‌رده آن‌ها کماکان بسیار گران‌قیمت قلمداد می‌شوند. افزایش عرضه گوشی‌های 5G چینی با قیمت‌گذاری 150 تا 250 دلاری طی 6 ماهه نخست سال 2021 احتمالا کسب‌وکار سامسونگ را دچار چالش خواهد کرد. سامسونگ به منظور دستیابی به شانس موفقیت بیش‌تر احتمالا بایستی دستگاه 5G آینده خود را با قیمت‌گذاری پایه 250 تا 300 دلاری عرضه نماید. شما در خصوص امکان عرضه اسمارت‌فون‌های 5G سامسونگ با قیمت‌گذاری 250 دلاری چه‌طور فکر می‌کنید؟

2 در مورد “سامسونگ گلکسی M02s با دوربین سه‌گانه و باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی معرفی شد”

  1. سری m سامسونگ عالین
    یه سری ایرادات کوچیک داره که قابل چشم پوشیه
    شدیدا توصیه و ترجیح داده میشه به برندهای چینی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH