4 نفر دیگر واکسن کرونا ایرانی را تزریق کردند / توضیح مراحل تزریق واکسن به داوطلبان

دکتر حامد حسینی، مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران و مسئول تیم نظارت بر آزمایشات انسانی واکسن کرونا ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) از تزریق واکسن کرونای ایرانی به 4 نفر دیگر خبر داد. طبق اعلام دکتر حسینی، تائیدیه اجرای مرحله دوم آزمایش بالینی واکسن کرونای ایرانی از سوی کمیته پایش صادر شده و تزریق واکسن به 4 نفر دیگر انجام می‌شود.

4 نفر جدید واکسن زدند، سه نفر قبلی به منزل رفتند

مسئول تیم نظارت بر آزمایشات انسانی واکسن کرونا اعلام کرد: با دریافت تائیدیه سه نفر ابتدایی از قرنطینه خارج می‌شوند و به 4 نفر جدید واکسن تزریق خواهد شد، همچنین شنبه هفته آینده این 4 نفر از قرنطینه خارج شده و واکسن را به 7 نفر دیگر تزریق می‌کنیم. این روند صعودی به همین شکل ادامه پیدا می‌کند. تست انسانی واکسن کرونا ایرانی طی دو ماه و بر روی 56 نفر ادامه پیدا می‌کند، طبیعتا با ادامه این روند اعتماد به کار افزایش پیدا می‌کند و افراد بیشتری در تست بالینی تزریق واکسن شرکت داده می‌شوند.

دو نفر از افراد جدید دیروز و دو نفر امروز تا ظهر واکسن را دریافت می‌کنند، سه داوطلب اولیه امروز صبح پس از خونگیری محل هتل را ترک کرده و به مدت یک هفته به منزل می‌روند و هفته دیگر دوز دوم واکسن را تزریق می‌کنند، سپس مجددا یک هفته قرنطینه و پس از آن به منزل خواهند رفت.

انواع واکسن تست شده برروی داوطلبان

دکتر حسینی با اشاره به رعایت تمام نکات ایمنی برای سلامت داوطلبان در مورد نحوه تست بالینی واکسن کرونای ایرانی گفت: در فاز اول 56 داوطلب داریم که به 24 داوطلب دوز بالای 5 میکروگرم، به 24 داوطلب دوز متوسط 3 میکروگرم و به 8 داوطلب واکسن نما یا پلاسبو تزریق می‌شود. در واکسن نما تمام مواد واکسن به جز آنتی ژن اصلی قرار دارد. به داوطلبان به صورت شفاف توضیح داده شده که ممکن است به صورت تصادفی در هر یک از گروه‌های کنترل آزمایش قرار بگیرند، نه داوطلبان و نه پزشک و پرستار پروژه از این موضوع مطلع نیستند.

مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید به محرمانه بودن نوع واکسن استفاده شده برای داوطلبان گفت: واکسن‌ها با کد مخصوص به صورت مهر و موم شده در یک پاکت توسط سازمان غذا و دارو به صورت محرمانه تحویل داده می‌شود. این واکسن‌ها در محل مخصوص نگه‌داری می‌شود و هر داوطلب واکسن مخصوص خود را دریافت خواهد کرد. تنها در حالی که داوطلب دچار عارضه شود، پزشک درمانگر می‌تواند برای اطلاع از واکسن او پاکت را باز کند، در غیر این صورت به هر دلیلی به جز ایمنی بیمار نمی‌توان از نوع واکسن او با خبر شد. البته در پایان مطالعه به داوطلبان گفته می‌شود که از چه نوع واکسنی برای آن‌ها استفاده شد‌، این روند در سراسر دنیا متداول است.

2 در مورد “4 نفر دیگر واکسن کرونا ایرانی را تزریق کردند / توضیح مراحل تزریق واکسن به داوطلبان”

    1. سعید صانعی

      کل مردم ایران واکسن داخلی نمی‌زنند، یک بخشی از واکسن وارد میشه، تا الان 20 میلیون دوز خریداری شده، البته واکسن هنوز وارد ایران نشده، اما به طور کلی طبق گفته مسئولین تا شهریور یا نهایت پاییز 1400 همه واکسن (حالا چه داخلی چه خارجی) رو زدند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH