با 10 فیلم برتر سال 2020 آشنا شوید

با آغاز سال جدیدی میلادی، در این مقاله مجموعه‌ای از بهترین فیلم های سال 2020 به نظر کاربران و منتقدین را به شما معرفی خواهیم کرد.

سال 2020 دورانی سخت برای صنعت سینما بود، در همان ماه‌های ابتدای سال، خبر شیوع ویروس کرونا جهان را شوکه کرد و حالا بعد از گذشت نزدیک به یک سال، هنوز تمام جهان درگیر مبارزه با این ویروس خطرناک است. طی یک سال گذشته بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، هنری، ورزشی و… تعطیل شد و دنیا دورانی متفاوت را تجربه می‌کند.

از مهم‌ترین تاثیرات ویروس کرونا، انحلال اکران‌ فیلم‌های سینمایی و تعطیلی سینماها بود، اتفاقی که اکران دیجیتال و آنلاین فیلم‌ها را با جهشی چشمگیر همراه کرد و حالا تقریبا تمام فیلم‌های سال 2020 به صورت اینترنتی از طریق پلتفرم‌های آنلاین اکران شدند.

اما در این سال پرحاشیه، پردردسر و متفاوت برای صنعت سینما، فیلم‌های بسیار خوبی منتشر شدند و تماشاگران هم از دیدن فیلم‌های جدید در دوران قرنطینه خانگی استقبال کردند. هر چند سال 2020 به پایان رسیده اما دوران قرنطینه خانگی تمام نشده و هنوز هم باید تلاش کنیم تا کمتر بیرون از خانه برویم. بنابراین هنوز کلی زمان داریم تا بتوانیم بنشینیم و از دیدن فیلم‌های جدید لذت ببریم.

این مطلب را نیز مطالعه کنید: معرفی 10 سریال برتر در حال پخش

به شما پیشنهاد می‌کنم فیلم های جذاب معرفی شده در این مقاله را تماشا کنید و از دیدن آن لذت ببرید، پس با معرفی بهترین فیلم ‌های سال 2020 همراه ما باشید:

بهترین فیلم های سال 2020

بهترین فیلم های سال 2020

نام فیلم: Never Rarely Sometimes Always

کارگردان: الیزا هیتمن

امتیاز 7.4 از IMDB

هرگز، به ندرت، گاهی، همیشه، یک فیلم برای نشان دادن مشکلات جامعه زنان به ویژه دختران جوان و تفاوت ویژه زندگی زنان و مردان در دنیای امروز است. این فیلم در مورد یک دختر 17 ساله است که باردار می‌شود و قصد دارد تا به صورت مخفیانه بچه خود را سقط کند، او برای این کار به همراه دختر عموی خود از پنسیلوانیا به نیویورک می‌رود و در این راه ماجراهای مختلفی را تجربه می‌کند. در این فیلم کاراکترهای اصلی در دنیایی سرد، بی‌روح، خشن و دردآور زندگی می‌کنند، آن‌ها مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند و تنها همیاری دیگر زنان داستان است که باعث التیام درد کارکترهای دختر و جوان فیلم می‌شود.

نام فیلم: Nomadland

کارگردان: کلوئی ژائو

امتیاز 7.8 از IMDB

عشایر یا کوچ‌نشین نام جدیدترین فیلم فرانسیس مک‌دورمند، بازیگر توانمند و برنده دو جایزه اسکار است. مک‌دورمند در این فیلم نقش یک بی‌خانمان را بازی‌ می‌کند که یک ون دارد و در دنیای مدرن سرگردان است، او مدت‌ها پیش خانواده شادی داشت اما در زمان حال فیلم هیچکس را ندارد و به دنبال زندگی می‌دود. او در ون خود به جا‌های مختلف می‌رود تا شغلی پیدا کند. این فیلم یک درام تلخ از یک زندگی تلخ در دنیایی است که مردم آن هیچ توجهی به یکدیگر ندارند.

بهترین فیلم های سال 2020

نام فیلم: The Nest

کارگردان: شین دورکین

امتیاز 6.4 از IMDB

فیلم لانه، داستان یک خانواده کار آفرین در دهه 80 میلادی را نشان می‌دهد، این خانواده در آمریکا زندگی آرامی دارند اما مرد خانواده که به دنبال پول بیشتر است، تصمیم می‌گیرد به کشور خود یعنی انگلستان مهاجرت کند و کسب و کار جدیدی را راه بیندازد. این خانواده متمول محسوب می‌شوند اما مرد خانه همواره به دنبال ثروت‌اندوزی است، او در خانواده‌ای کارگر به دنیا آمده و همواره به دنبال  رسیدن به نقطه‌ای است که شاید با رسیدن به آن خود و خانواده‌اش را نابود کند.

نام فیلم: Let Them All Talk

کارگردان: استیون سودربرگ

امتیاز 6.1 از IMDB

بگذار همه آن‌ها حرف بزنند، یک فیلم متفاوت و جذاب با بازی مریل استریپ است که شما را با نوع داستان خاص و غیرقابل پیش‌بینی خود همراه می‌کند. در این فیلم مریل استریپ به عنوان یک نویسنده موفق به همراه چند تن از دوستان قدیمی خود به یک سفر دریایی می‌رود. در این سفر دریایی آدم‌ها با گذشته‌های متفاوت و مرتبط به هم با یکدیگر مواجه می‌شوند، این دیدار در ابتدا بسیار دوستانه و معمولی است اما به دلیل اتفاقاتی که در گذشته افتاده، به مرور زمان کار در داستان سفر دریایی گره می‌خورد.

بهترین فیلم های سال 2020

نام فیلم: Small Axe) Mangrove)

کارگردان: استیو مک‌کوئین

امتیاز 8.1 از IMDB

مک‌کوئین در سال گذشته یک مجموعه سینمایی به نام تبر کوچک تولید کرد که شامل 5 فیلم مجزا می‌شود، البته مجموعه تبر کوچک را یک سریال می‌دانند قسمت‌های مختلف این مجموعه هر کدام یک فیلم سینمایی کامل هستند و تعدادی از آن‌ها به عنوان بهترین فیلم‌های سال شناخته می‌شوند. فیلم Mangrove اولین قسمت این مجموعه است که به عنوان یکی از بهترین فیلم های سال 2020 شناخته می‌شود، این فیلم دیگر کارهای مک‌کوئین در مورد نژاد پرستی و داستان مهاجران هندی در انگلستان طی دهه 60 تا 70 میلادی را نشان می‌دهد و نگاهی متفاوت به اتفاقات آن زمان دارد.

بهترین فیلم های سال 2020

نام فیلم: Lovers Rock

کارگردان: استیو مک‌کوئین

امتیاز 7.6 از IMDB

عاشقان راک نام قسمتی دیگر از فیلم‌های پنجگانه مک‌کوئین است که مانند فیلم Mangrove به دلیل ساختار و داستان جذابی که دارد نظر مخاطبان و منتقدان را به خود جلب کرده است. این فیلم درام عاشقانه در مورد یک زوج عاشق موسیقی است، فیلم فضایی موزیکال و تا حدودی فانتزی دارد که با خشونت ترکیب می‌شود. مک‌کوئین این فیلم را به جورج فلوید (شهروند سیاه پوستی که توسط پلیس آمریکا کشته شد) و جنبش “جان سیاه‌پوستان اهمیت دارد” تقدیم کرده است.

بهترین فیلم های سال 2020

نام فیلم: The Way Back

کارگردان: گاوین اوکانر

امتیاز 6.7 از IMDB

راه بازگشت یک فیلم درام ورزشی است که می‌توان آن را جزو بهترین فیلم‌های سال 2020 معرفی کرد. این فیلم به کارگردانی اوکانر و بازی بن‌افلک در مورد مربی دائم الخمر و تقریبا شکست خورده یک تیم بسکتبال دبیرستانی است. راه بازگشت مانند هر فیلم ورزشی دیگر به روند موازی رشد و پیشرفت در مقابل افت و باخت در ورزش و ارتباط این فراز و فرود به زندگی شخصی افراد می‌پردازد.

بهترین فیلم های سال 2020

نام فیلم: Tenet

کارگردان: کریستوفر نولان

امتیاز 7.5 از IMDB

تنت با اختلاف مورد انتظارترین فیلم سال 2020 محسوب می‌شود، فیلمی که از مدت‌ها پیش همه در مورد آن سخن می‌گویند و منتظر اکران آن بودند. تنت ساخته جدید نولان یک فیلم دیگر با پیچیدگی خاص زمان و دنیای امروز و عناصر متداول فیلم‌های این کارگردان محبوب است. این فیلم به موضوع وارونگی زمان می‌پردازند، در این فیلم دو جاسوس به دنبال جلوگیری از وقوع جنگ جهانی سوم هستند که در این راه با اتفاقات بسیار پیچیده درگیر می‌شوند. این فیلم با استقبال و تحسین منتقدان همراه بود اما بسیاری از مخاطبین پیچیدگی بیش از حد فیلم و علاقه نولان به درهم آمیختن عناصر مختلف را یکی از دلایل منفی فیلم می‌دانند.

این مطلب را نیز مطالعه کنید: معرفی فیلم Tenet شاهکار جدید کریستوفر نولان

بهترین فیلم های سال 2020

نام فیلم: Mank

کارگردان: دیوید فینچر

امتیاز 7.1 از IMDB

منک یکی از بهترین فیلم های سال 2020 است، فیلم جدید فینچر یک فیلم خاص با یک فیلم‌نامه‌نویس خاص در مورد یک نویسنده خاص است، این فیلم توسط پدر فقید دیوید فینچر نوشته شده و حالا بعد سال‌ها فینچر پسر تصمیم می‌گیرد تا منک را بسازد. منک لقب هرمن جی. منکویتس، نویسنده فیلم تاریخ همشهری کین است، این فیلم نیز روایتی از زندگی منکویتس دارد و در ژانر بیوگرافی قرار می‌گیرد. کل فیلم به صورت سیاه و سفید فیلم‌برداری شده و بازیگران مطرحی از جمله گری اولد من در این اثر هنرنمایی می‌کنند.

نام فیلم: Da 5 Bloods

کارگردان: اسپایک لی

امتیاز 6.4 از IMDB

اسپایک لی پس از بردن جایزه اسکار 2019، بار دیگر با فیلمی جذاب در سال 2020 شانس خود را برای به دست آوردن اسکار امتحان می‌کند. فیلم 5 هم‌خون در ژانر درام/جنگی داستان چند سرباز پیر جنگ ویتنام در آمریکا را روایت می‌کند. این چند سرباز گنجی را در ویتنام دفن کرده‌اند و حالا برای پیدا کردن بقایای گنج و البته رهبر تیم خود، به ویتنام باز می‌گردند. با وجود تعدد فیلم‌های ساخته شده در مورد جنگ ویتنام، 5 هم‌خون نگاهی متفاوت و جذاب به جنگ ویتنام دارد و از زاویه‌ای خاص به این اتفاق تاریخی نگاه می‌کند.

7 در مورد “با 10 فیلم برتر سال 2020 آشنا شوید”

  1. تنت نولان واقعا نا امیدم کرد اصلا کریستوفر نولان همیشه دوس داره تماشاگر فیلماشو گیج کنه نمیدونم imdb چطور همچین نمره بالایی به این فیلم داده والا همون امریکاییام از این فیلم انتقاد زیادی کردن حیف اینهمه هزینه و بازیگر و امکانات نبودnegar

  2. بهترینش منک هست بین این فیلمها . تنت هم ضعیف ترین کار نولان بود به نظرم . امتیاز ام دی بی ای هم مشخصه نسبت به سایر کارهای نولان . دوستی هم که نولان رو با ده نمکی مقایسه کرد باید بگم هر کس رو باید با کار قبلی خودش بسنجی و نولان نسبت به کارهای قبلی خودش ضعیف تر بوده و مقایسه اش با ده نمکی و بقیه مسخره هست

    2
    4
  3. فیلمای نولان همیشه عالی بودن
    تعجب میکنم بعضیا یه‌جوری نظر میدن انگار در‌مورد ده نمکی و اخراجی ها نظر میدن ?

    6
    9
  4. Mank فیلم عالیه
    البته به همه پیشنهاد نمیشه
    فیلم های فینچر رو نباید همه ببیننن
    درک عمومی به حدی نیست که الان ارزش این فیلمارو بفهمن
    این مال آیندگانه

    16
    2

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH