بهترین فیلم 2022

معرفی بهترین فیلم 2022 : از قهرمان اصغر فرهادی تا زندگی در جنگ جهانی اول

در این مقاله می‌خواهیم به معرفی بهترین فیلم 2022 بپردازیم؛ در چند سال اخیر که جهان درگیر ویروس مرگبار کرونا بود، صنعت فیلم‌سازی نیز با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم کرد. اما اکنون این مشکلات حل شده‌اند و دوباره شاهد انتشار بهترین فیلم‌ها هستیم.

در لیستی که پایین ارائه می‌دهیم، از انیمیشن گرفته تا بهترین فیلم 2022 همگی کنار هم قرار گرفته‌اند؛ حتما فیلم موردعلاقه شما نیز در این لیست وجود دارد، چرا که بهترین فیلم‌های 2022 موفق شده‌اند تا انتظارات افراد زیادی را برآورده کرده و جوایز زیادی کسب کنند.

در این لیست، همه نوع فیلمی برای سلیقه‌های مختلف ساخته شده و هر گونه فیلمی در ژانرهای مختلف حضور دارند. به راحتی می‌توانیم در این میان، اثرهایی با مضمون مولتی ورس، جنگ جهانی، حقوق زنان، آدمخواری و غیره را مشاهده کنیم.

بنابراین اگر می‌خواهید با بهترین فیلم 2022 آشنا شوید، بهتر است که تا انتهای مقاله «بهترین فیلم 2022» همراه ما باشید.

بهترین فیلم 2022 کدام است؟

در این بخش، قصد داریم به معرفی چندتا از بهترین فیلم 2022 که موفق شدند توجه علاقمندان زیادی را به خود جلب کنند و امتیازهای بالایی را از آن خود کنند، معرفی کنیم؛ بنابراین با ما همراه باشید.

انیمیشن Turning Red

ژانر: خانوادگی، کمدی

سایت IMDB: امتیاز 7 از 10

کارگردان: Domee Shi

اولین اثری که می‌خواهیم به معرفی آن بپردازیم، انیمیشن Turning Red نام دارد. تاکنون هیچ فیلمساز خانمی در پیکسار به صورت تکی به کارگردانی یک اثر نپرداخته بود، تا اینکه Domee Shi، فیلمساز چینی-کانادایی، انیمیشن Turning Red را درست کرد.

داستان انیمیشن درباره دختری 13 ساله‌ای است که هر وقت احساسات فراوانی در خود حس کند، به موجود باحال و قرمز رنگی، یک پاندای قرمز، تبدیل می‌شود. در این اثر به خوبی به بلوغ، مشکلات نوجوانان و احساسات آنها پرداخته شده است!

فیلم Utama

ژانر: درام، روایتی

سایت IMDB: امتیاز 7.2 از 10

کارگردان: Alejandro Loayza Grisi

فیلم Utama موفق شد لقب بهترین فیلم 2022 را از آن خود کند. این فیلم درام حول محور مشکلات خشکسالی که اخیرا برای ساکنین منطقه‌ای به وجود آمده می‌گردد.

تأثیر تغییرات آب و هوایی منجر به یک تهدید جدی برای کشاورزان شده، بنابراین آنها باید با مشکلات متعددی که شامل کم‌آبی، آینده مبهم و غیره هستند، مبارزه کنند.

فیلم Bones and All

ژانر: ترسناک، آدمخواری، عاشقانه

سایت IMDB: امتیاز 6.8 از 10

کارگردان: Luca Guadagnino

فیلم Bones and All در بین بهترین فیلم 2022 قرار گرفت. این اثر به عنوان یک فیلم ترسناک با ژانر آدمخواری شناخته می‌شود! همانطوری که در تصویر پایین نیز می‌بینید، تیموتی شالامه بازیگری است که یکی از نقش‌های اصلی آن را بر عهده گرفته است.

داستان درباره زن جوانی‌ست که در حاشیه شهر زندگی می‌کند. او با مرد جوانی روبرو می‌شود که از جامعه طرد شده و قصد دارد به یک سفر جاده‌ای برود. آنها می‌خواهند با ساختن آینده بهتر و دور شدن از محل زندگی خود، گذشته نه چندان جذابشان را فراموش کنند. اما در این بین مشکلات فراوانی رخ می‌دهد!

مستند Fire of Love

ژانر: مستند

سایت IMDB: امتیاز 7.6 از 10

کارگردان: Sara Dosa

در این مستند، دو آتشفشان‌شناس، موریس و کاتیا کرافت، حضور دارند. آنها شگفتی‌های زمین‌شناسی و آتشفشان‌ها را به نمایش می‌گذراند. میراندا جولای روایتگر این مستند به شدت نفسگیر است.

این زوج به مدت دو دهه، به آتشفشان‌های مختلف سفر کرده و از اکتشافات خود مستند تهیه می‌کنند. این مستند موفق شد 4 جایزه و 10 نامزدی در جشنواره‌های سینمایی در سال 2022 را از آن خود کند.

فیلم RRR

ژانر: اکشن، درام

سایت IMDB: امتیاز 7.8 از 10

کارگردان: اس اس راجامولی

فیلم هندی RRR در لیست بهترین فیلم 2022 قرار گرفته است؛ کارگردانی آن بر عهده اس اس راجامولی بود. او همیشه در ساخت آثار عجیب و غریب و سرگرم‌کننده حرفی برای گفتن دارد و در لیست 50 تا از جذاب‌ترین فیلمسازان جهان قرار می‌گیرد.

در اثر Rise Roar Revolt یا RRR (غرش، قیام، انقلاب) بازیگرانی همچون Ram Charan و N.T. Rama Rao Jr و Ajay Devgn ایفای نقش کرده‌اند. فیلم RRR سومین فیلم پرفروش‌ هندی تاریخ است و به دوران استعمار بریتانیا و یک کودک ربوده شده آن دوران اشاره دارد.

مستند Cow

ژانر: مستند

سایت IMDB: امتیاز 7.1 از 10

کارگردان: آندریا آرنولد

کارگردانی این مستند بر عهده آندریا آرنولد است. او برای تهیه این برنامه به سراغ گاوداری‌ها رفته و به زندگی روزمره گاوها، مشکلات آنها و زیبایی این موجودات پرداخته است.

در مستند گاو با بخش‌هایی از زندگی گاوها، شیر دادن، پرورش و تغذیه آنها روبرو می‌شویم. برنامه مستند Cow با صدای Lin Gallagher ساخته شده است.

انیمیشن Guillermo del Toro’s Pinocchio

ژانر: موزیکال، فانتزی

سایت IMDB: امتیاز 7.6 از 10

کارگردان: Guillermo del Toro

انیمیشن Guillermo del Toro’s Pinocchio به داستان پینوکیو، همان عروسک چوبی معروف، اشاره دارد. همچنین انیمیشن پینوکیو به روش استاپ موشن ساخته شده است و برای اولین بار در تاریخ 15 اکتبر 2022 در جشنواره BFI London Film Festival انگلستان به نمایش گذاشته شد.

این اسباب بازی چوبی سعی دارد راهی برای تبدیل شدن به یک انسان پیدا کند و به نزد خالقش، پدر ژپتوی مهربان می‌رود. البته در این داستان، پینوکیو تبدیل به موجودی شرور می‌شود؛ همین موجب افزایش جذابیت داستان شده و امتیاز بالایی نیز کسب کرده است.

فیلم Boiling Point

ژانر: درام، هیجان انگیز

سایت IMDB: امتیاز 7.5 از 10

کارگردان: Philip Barantini

فیلم Boiling Point محصول کشور انگلستان و در ژانر درام و هیجان انگیز ساخته شده است. کارگردانی آن نیز بر عهده Philip Barantini بوده و در سال 2021 عرضه شد.


داستان فیلم درباره یک سرآشپز است که در شلوغ‌ترین شب سال با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند؛ همین امر موجب می‌شود که در زندگی کاری او مشکلات فراوانی رخ دهد. او تلاشش را می‌کند تا کنترل زندگی شخصی و حرفه‌ای‌اش را به دست بگیرد.

فیلم Bergman Island

ژانر: درام و عاشقانه

سایت IMDB: امتیاز 6.7 از 10

کارگردان: Mia Hansen-Løve

کارگردان این فیلم Mia Hansen-Løve است و بازیگرانی همچون Vicky Krieps و Tim Roth و Grace Delrue در آن حضور دارند.

بهترین فیلم 2022
داستان درباره زوجی است که برای نوشتن فیلمنامه خود به جزیره‌ای سفر می‌کنند. البته رابطه آنها در این جریان کمی به مشکل می‌خورد. این فیلم به رهایی، روابط پیچیده، و لحظات ناب زندگی می‌پردازد.

مستند Jackass Forever

ژانر: اکشن، کمدی و مستند

سایت IMDB: امتیاز 6.8 از 10

کارگردان: جف ترمین

مستند Jackass Forever در ژانر اکشن، کمدی و مستند ساخته شده و محصول 2022 است. کارگردانی و تهیه کنندگی آن نیز بر عهده جف ترمین بوده و افرادی همچون جانی ناکسویل، استیو-او، کریس پونتیوس، دیو انگلند و غیره در آن حضور دارند.


گفته شده که سازندگان این مستند برای ساختن آن از بودجه‌ای معادل 10 میلیون دلار استفاده کردند. در هر دقیقه از این برنامه، مخاطب با نمایش‌هایی نفسگیر، خنده‌دار، وحشیانه و اغلب خطرناک روبرو می‌شود!

فیلم Prey

ژانر: اکشن و علمی تخیلی

سایت IMDB: امتیاز 7.1 از 10

کارگردان: دن تراختنبرگ

فیلم Prey با ژانر اکشن و علمی تخیلی، محصول سال 2022 بوده و کارگردانی آن نیز بر عهده دن تراختنبرگ است. داستان فیلم درباره یک جنگجوی خشن به نام نارو بوده و او کم کم متوجه می‌شود که طعمه‌ای او را تعقیب می‌کند.


او همه‌جوره تلاش می‌کند تا از قبیله خود در برابر این موجود محافظت کند. در این داستان، درباره پیدایش اولین شکارچی‌های جهان در کومانچی 300 سال قبل اطلاعات کسب می‌کنید.

فیلم Wheel of Fortune and Fantasy

ژانر: درام و عاشقانه

سایت IMDB: امتیاز 7.5 از 10

کارگردان: ریوسوکه هاماگوچی

فیلم Wheel of Fortune and Fantasy در ژانر درام و عاشقانه ژاپنی ساخته شده و کارگردان و نویسنده آن نیز ریوسوکه هاماگوچی است.

بهترین فیلم 2022
این اثر داستان زندگی سه زن مختلف را روایت می‌کند؛ هر کدام از آنها مشکلات فراوانی داشته و مسیرهای احساسی خطرناکی را انتخاب می‌کنند. سپس آنها پس از بیست سال همدیگر را ملاقات می‌کنند.

فیلم Elvis

ژانر: بیوگرافی و درام

سایت IMDB: امتیاز 7.3 از 10

کارگردان: Baz Luhrmann

فیلم Elvis یک اثر استرالیایی و در ژانر بیوگرافی و درام ساخته شده است. کارگردانی آن بر عهده Baz Luhrmann است. بازیگرانی همچون تام هنکس، آستین باتلر، اولیویا دی جونگ، کدی اسمیت‌ مک‌فی، دیوید ونهام و غیره در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.


در این فیلم، به زندگی نماد موسیقی آمریکایی الویس پریسلی پرداخته شده است. او در دهه 1950، یک ستاره راک و سینما بوده و طرفداران بسیار زیادی نیز داشت. این اثر موفق شد در جشنواره فیلم کن 2022 به نمایش در آید.

فیلم A Hero

ژانر: اجتماعی، درام و هیجانی

سایت IMDB: امتیاز 7.5 از 10

کارگردان: اصغر فرهادی

کارگردانی این اثر بر عهده اصغر فرهادی است. مخاطب در فیلم یک قهرمان با شخصیت‌هایی روبرو می‌شود که با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند. این فیلم ایرانی-فرانسوی در ژانر اجتماعی، درام و هیجانی ساخته شده و روایتگر شخصیتی به نام رحیم است.

او به دلیل عدم پرداخت بدهی یک نزول‌خور، به زندان می‌افتد. سپس ماجرا از مرخصی دو روزه رحیم و پیدا کردن کیفی پر از طلا شروع می‌شود!

انیمه Belle

ژانر: هیجانی، انیمیشن

سایت IMDB: امتیاز 7.1 از 10

کارگردان: ممرو هسودا

کارگردانی این انیمه ژاپنی را ممرو هسودا بر عهده گرفته بود. انیمه Belle موفق شد در جشنواره کن برای اولین بار به نمایش در آید و از همان جا بود که توجه علاقمندان زیادی به آن جلب شد.

داستان انیمه درباره دختر نوجوان کک و مکی است که در یک منطقه روستایی زندگی می‌کند. او کمی بعد وارد دنیای واقعیت مجازی می‌شود و سعی دارد نقص‌های خود را در این راه از بقیه پنهان کند. این داستان کمی به دیو و دلبر شباهت دارد و مخاطب با احساساتی همچون رها شدگی، اضطراب و ضررهای شبکه‌های اجتماعی روبرو است.

فیلم Benediction

ژانر: بیوگرافی و جنگی

سایت IMDB: امتیاز 6.7 از 10

کارگردان: ترنس دیویس

ترنس دیویس فیلم Benediction را در ژانر بیوگرافی و جنگی در سال 2021 کارگردانی کرده است. اگر بخواهیم خلاصه‌ای از داستان را تعریف کنیم، زیگفرید ساسون، سرباز بریتانیایی، از جنگ جهانی اول بازگشت و بخاطر عقاید ضد جنگ خود به آسایشگاه فرستاده می‌شود.

او پس از اصرارهای اشراف و ستارگان دنیای ادبی، به نوشتن شعر درباره جنگ روی می‌آورد. این فیلم موفق شد لقب بهترین فیلم 2022 را از آن خود کند.

فیلم The Woman King

ژانر: اکشن، درام، تاریخی

سایت IMDB: امتیاز 6.9 از 10

کارگردان: Gina Prince-Bythewood

فیلم The Woman King در ژانر اکشن، درام، تاریخی توسط Gina Prince-Bythewood کارگردانی شده است. بایگرانی که در این اثر حضور دارند، شامل جان بویگا، ویولا دیویس، هیرو فاینس تیفین، لاشانا لینچ، جردن بولگر، شیلا آتیم، جیم لاوسون و غیره هستند.

در این فیلم، با روایتی تاریخی روبرو هستیم که از وقایع قرن‌های 18 و 19 میلادی قبیله‌های آفریقا و پادشاهی داهومی الهام گرفته شده است.

فیلم Decision to Leave

ژانر: جنایی و عاشقانه

سایت IMDB: امتیاز 7.3 از 10

کارگردان: پارک چان ووک

فیلم کره‌ای Decision to Leave در ژانر جنایی و عاشقانه ساخته شده و کارگردانی آن نیز بر عهده پارک چان ووک است.

بهترین فیلم 2022

در خلاصه داستان می‌بینیم که یک کارآگاه در مورد مرگ مردی در کوهستان تحقیق می‌کند. در این میان، او با همسر مرموز وی آشنا می‌شود و همین آشنایی ادامه داستان را جذاب‌تر می‌کند.

فیلم Nope

ژانر: ترسناک و علمی تخیلی

سایت IMDB: امتیاز 6.8 از 10

کارگردان: جردن پیل 

فیلم آمریکایی Nope در ژانر ترسناک و علمی تخیلی ساخته شده که نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی آن بر عهده جردن پیل و Monkeypaw Productions بوده است.

بهترین فیلم 2022

بازیگرانی همچون دانیل کالویا، کیک پالمر و استیون یون در آن حضور پیدا کرده‌اند. در خلاصه داستان شاهد اتفاقات عجیبی هستیم که برای ساکنین یک شهر کوچک اتفاق می‌افتد!

فیلم All Quiet on the Western Front

ژانر: اکشن و جنگی

سایت IMDB: امتیاز 7.8 از 10

کارگردان: Edward Berger

فیلم آلمانی All Quiet on the Western Front در ژانر اکشن و جنگی ساخته شده و کارگردانی آن نیز بر عهده Edward Berger است.

داستان فیلم درباره تجربه‌های وحشتناک یک سرباز آلمانی به نام پائول و هم‌رزمانش است. آنها در جبهه غربی در طول جنگ جهانی اول حضور دارند.

فیلم Hit the Road

ژانر: درام، روایتی

سایت IMDB: امتیاز 7.3 از 10

کارگردان: پناه پناهی

این فیلم ایرانی یکی دیگر از فیلم‌های جاده‌ای است که تمام اتفاقات آن در جاده رخ می‌دهد! کارگردانی آن نیز بر عهده پناه پناهی (دختر حسین پناهی) بوده است.

بهترین فیلم 2022

در فیلم Hit the Road می‌بینیم که پسر یک خانواده قصد دارد به صورت غیرقانونی از مرز رد شود، در نتیجه، خانواده‌اش تا آنجا او را همراهی می‌کنند.

مستند Three Minutes: A Lengthening

ژانر: مستند

سایت IMDB: امتیاز 7.3 از 10

کارگردان: Bianca Stigter

در مستند Three Minutes: A Lengthening، شاهد افراد و مکان‌هایی هستیم که در سال 1938 در لهستان فیلم‌برداری شده‌ و کمی بعد توسط هولوکاست از بین رفتند.

بهترین فیلم 2022

بازیگرانی همچون هلنا بونهام کارتر، گلن کورتز و غیره در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. این مستند موفق شد رضایت 100 درصدی منتقدان را از آن خود کند.

فیلم Brian and Charles

ژانر: کمدی

سایت IMDB: امتیاز 6.7 از 10

کارگردان: جیم آرچر

فیلم Brian and Charles که در ژانر کمدی توسط جیم آرچر ساخته شده، محصول 2022 است. این فیلم در بخش IMDB موفق شد امتیاز 6.7 از 10 را کسب کند.

بهترین فیلم 2022

داستان فیلم درباره یک مخترع به نام برایان است؛ او که در گذشته دستگاه‌های مختلفی ساخته بود، اکنون ساکن روستای کوچکی است و احساس افسردگی می‌کند. در این میان، او تصمیم بزرگی می‌گیرد؛ البته هر فرد عاقلی چون او نیز برای فرار از تنهایی و افسردگی دست به ساختن ربات می‌زند!

فیلم Triangle of Sadness

ژانر: درام، کمدی

سایت IMDB: امتیاز 7.3 از 10

کارگردان: Ruben Östlund

کمدی سیاه Triangle of Sadness در سال 2022 توسط Ruben Östlund ساخته شد. بازیگرانی همچون هریس دیکنسون، چارلبی دین، وودی هارلسون و غیره در آن حضور دارند.

بهترین فیلم 2022

در این فیلم، ثروتمندان زیادی هستند که قصد دارند با کشتی تفریحی بزرگی به یک سفر دریایی بروند. در این سفر، اتفاقات زیادی برای دو شخصیت اصلی و دیگر میلیاردرها می‌افتد که موجب جذابیت بیشتر داستان می‌شود!

فیلم Everything Everywhere All at Once

ژانر: کمدی و اکشن

سایت IMDB: امتیاز 7.8 از 10

کارگردان: دانیل کوان و دانیل شاینرت

فیلم Everything Everywhere All at Once در ژانر کمدی و اکشن ساخته شده و کارگردانی آن نیز بر عهده دانیل کوان و دانیل شاینرت است. در این فیلم از ایده ریک و مورتی، مرد عنکبوتی و دیگر فیلم‌ها با تم مولتی ورس الهام گرفته شده و بازیگرانی همچون میشل یو، که هوی کوان، استفانی هسو و غیره در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

بهترین فیلم 2022

داستان فیلم درباره یک مهاجر چینی است که در یک ماجراجویی، تصمیم به کاوش در جهان‌های دیگر می‌گیرد! در این راه، او می‌تواند زندگی‌های احتمالی خود را ببیند و جهان را نجات دهد.

فیلم The Quiet Girl

ژانر: درام

سایت IMDB: امتیاز 7.7 از 10

کارگردان: Colm Bairéad 

این فیلم در سال 2022 توسط Colm Bairéad در ژانر درام ساخته شده است. بازیگرانی مانند کاترین کلینچ، کری کراولی، اندرو بنت و غیره در فیلم The Quiet Girl حضور پیدا کرده‌اند.

بهترین فیلم 2022

همانطوری که از نام این فیلم نیز مشخص است، داستان درباره دختربچه‌ای ساکت و کم‌حرف بوده که به همراه پدر و مادر فقیرش در روستایی در ایرلند زندگی می‌کند. آنها تصمیم می‌گیرند دخترشان را برای زندگی پیش فامیل‌های دورشان به مزرعه‌ای ببرند و داستان از همینجا آغاز می‌شود!

فیلم Living

ژانر: درام

سایت IMDB: امتیاز 7.2 از 10

کارگردان: Oliver Hermanus

این اثر انگلیسی، ژاپنی محصول سال 2022 است که توسط Oliver Hermanus کارگردانی شد. بازیگران آن بیل نای، ایمی لو وود، الکس شارپ و غیره هستند.

بهترین فیلم 2022

داستان درباره یک کارمند دولتی است که شغل سختی دارد. او که به تنهایی زندگی می‌کند، متوجه می‌شود بیماری سختی دارد و زمان زیادی برایش باقی نمانده است! او سعی دارد در این مدت کمی از زندگی خود لذت ببرد.

فیلم Happening

ژانر: درام، هیجانی

سایت IMDB: امتیاز 7.4 از 10

کارگردان: آدری دیوان

این اثر فرانسوی درام محصول سال 2021 بوده که توسط آدری دیوان کارگردانی شده است. این فیلم بر روی زنان جوانی متمرکز شده و اتفاقات جامعه معاصر را به نمایش می‌گذارد.

بهترین فیلم 2022

داستان درباره سقط جنین و حقوق زنان در کشور فرانسه بوده و از رمان آنی ارنو الهام گرفته شده است. این اثر موفق شد در IMDB امتیاز 7.4 از 10 را کسب کند.

فیلم The Worst Person in the World

ژانر: درام، کمدی و رمانتیک

سایت IMDB: امتیاز 7.8 از 10

کارگردان: یواخیم تری‌یر

اثر بدترین آدم روی زمین یک فیلم درام، کمدی و رمانتیک نروژی است که در سال 2021 توسط یواخیم تری‌یر کارگردانی و نویسندگی شده است. این فیلم در جشنواره کن موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر زن شد.

بهترین فیلم 2022

داستان فیلم درباره چهار سال از زندگی زن جوانی به نام جولی است که قصد دارد مسیر موفقیت شغلی خود را پیدا کند. او در این راه می‌تواند شخصیت خود را بهتر بشناسد.

فیلم The Banshees of Inisherin

ژانر: درام و کمدی

سایت IMDB امتیاز: 7.7 از 10

کارگردان: Martin McDonagh

فیلم ایرلندی The Banshees of Inisherin محصول سال 2022 بوده و در ژانر درام و کمدی ساخته شده است. کارگردانی آن بر عهده Martin McDonagh بوده و آرون موناگان، بری کیوگان، برندان گلیسون، برید نی نیچتین، کالین فارل و غیره بازیگران آن هستند.

بهترین فیلم 2022

داستان فیلم درباره دو دوست قدیمی است که در یکی از جزیره‌های دورافتاده ایرلند زندگی می‌کنند. یکی از آنها تصمیم دارد دیگر به این دوستی ادامه ندهد ولی در این میان دوست دیگری تمام سعی‌ش را دارد تا نگذارد که دوستی آنها از هم بپاشد.

فیلم Parallel Mothers

ژانر: درام

سایت IMDB امتیاز: 7.1 از 10

کارگردان: Pedro Almodóvar

فیلم اسپانیایی-فرانسوی Parallel Mothers محصول سال 2021 بوده و توسط Pedro Almodóvar ساخته شده است. این اثر که در ژانر درام تولید شده، روایتگر دو زن است که به طرز جالبی هردو در یک روز زایمان می‌کنند.

بهترین فیلم 2022

از آن روز، اتفاقات جالبی آنها را به هم پیوند داده و ماجراهای جالبی برایشان رخ می‌دهد. امتیاز IMDB این فیلم 7.1 از 10 است و علاقمندان زیادی دارد. پنه لوپه کروز، میلنا اسمیت، روزی د پالما و غیره جزو بازیگران این فیلم محسوب می‌شوند.

اثر Aftersun

ژانر: درام

سایت IMDB: امتیاز 7.7 از 10

کارگردان: شارلوت ولز

نویسنده و کارگردان این فیلم که در ژانر درام ساخته شده، شارلوت ولز است و بازیگرانی همچون پل مسکال، فرانکی کوریو، سلیا رولسون-هال و غیره در آن حضور دارند.

فیلم درباره ماجراهای اتفاقاتی است که بیست سال پیش برای سوفی پیش می‌آید! او در آن زمان با پدرش به سفری رفته بود و حالا قصد دارد با مرور آن دوره، تکه‌های پازل را سر جای خود گذاشته و بیشتر خاطره‌های پدرش در آن سفر را به یاد بیاورد.

فیلم The Northman

ژانر: فانتزی، حماسی و تاریخی

سایت IMDB: امتیاز 7 از 10

کارگردان: رابرت اگرز

فیلم آمریکایی The Northman محصول 2022 بوده و در ژانر فانتزی، حماسی و تاریخی ساخته شده است. کارگردان آن رابرت اگرز بوده و او به همراه Sjón فیلمنامه آن را نوشت. بازیگرانی همچون الکساندر اسکارسگارد، نیکول کیدمن، کلس بنگ، آنیا تیلور جوی، اتان هاوک و غیره در این اثر حضور پیدا کرده و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

بهترین فیلم 2022

داستان فیلم مرد شمالی درباره آملث، یک شاهزاده وایکینگی، است که سعی دارد بخاطر به قتل رسیدن پدرش انتقام سختی بگیرد.

فیلم Top Gun: Maverick

ژانر: اکشن و درام

سایت IMDB: امتیاز 8.3 از 10

کارگردان: جوزف کوسینسکی

فیلم آمریکایی Top Gun: Maverick که در بین بهترین فیلم 2022 حضور دارد، توسط Joseph Kosinski در ژانر اکشن و درام ساخته شده است. مایلز تلر، تام کروز، وال کیلمر و غیره در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

بهترین فیلم 2022

داستان درباره پیت میشل است که بعد از 30 سال خدمت در مرکز خلبانان نیروی دریایی اکنون به جایگاه اصلی خود رسید. در این میان، او وظیفه دارد تا در نقش یک خلبان آزمایشی ظاهر شود. البته Top Gun: Maverick به دلیل ضد ایرانی بودن و داستان حمله به ایران خود، نقدهای زیادی دریافت کرده است.

فیلم Licorice Pizza

ژانر: کمدی و عاشقانه

سایت IMDB: امتیاز 7.2 از 10

کارگردان: پل توماس اندرسون

فیلم Licorice Pizza در ژانر کمدی و عاشقانه در سال 2021 ساخته شده است. کارگردانی آن نیز بر عهده پل توماس اندرسون بوده و بازیگرانی همچون بردلی کوپر، آلانا هایم، کوپر هافمن و غیره در آن حضور پیدا کرده‌اند.

بهترین فیلم 2022

داستان این درام عاشقانه درباره‌ گری 15 ساله است که با آلانای 25 ساله آشنا می‌شود. او که عکاسی می‌کند، متوجه می‌شود که گری قصد دارد توجه او را به خود جلب کند. در این میان، اتفاقاتی رخ می‌دهد و با فیلمی عاشقانه و رمانتیک روبرو می‌شویم.

جمع‌بندی بهترین فیلم 2022

ما سعی کردیم در مقاله بهترین فیلم 2022، بهترین آثار را جمع‌آوری کنیم. در این لیست، هر گونه فیلمی در ژانرهای مختلف حضور داشتند و می‌توانستیم به راحتی اثری با مضمون مولتی ورس، جنگ جهانی، حقوق زنان، آدمخواری و غیره را مشاهده کنیم.

این فیلم‌ها همگی موفق شدند جوایز زیادی را در جشنواره‌های مختلف مانند کن و غیره دریافت کنند؛ در نتیجه، علاقمندان زیادی داشته و امتیاز بالایی را نیز در IMDB از آن خود کرده‌اند.

حتما فیلم موردعلاقه شما نیز در این فهرست قرار دارد، چرا که بهترین فیلم‌های 2022 موفق شده‌اند تا انتظارات افراد زیادی را برآورده کرده و جوایز زیادی کسب کنند. در هر صورت، ما برای هر سلیقه‌ای در اینجا فیلمی داریم!

از اینکه تا انتهای این مطلب همراه آی‌تی‌رسان بودید، سپاسگزاریم. امیدواریم که این مقاله برایتان مفید و کاربردی بوده باشد و توانسته باشید با بهترین فیلم 2022 بهتر آشنا شوید. شما می‌توانید پس از خواندن مقاله، هر فیلمی که دوست داشتید تماشا کنید را از سایت‌های مختلف در زبان اصلی، دوبله شده و یا به همراه زیرنویس فارسی دانلود کرده و لذت ببرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH