مک‌بوک‌های آینده اپل می‌توانند آی‌فون و آی‌پد را به‌صورت بی‌سیم شارژ کنند

شرکت اپل در زمینه ارائه فناوری‌های جدید در محصولات فعلی خود روحیه‌ای خستگی ناپذیر دارد. این کمپانی ضمن معرفی سری جدیدی از کامپیوترهای مک از تراشه‌های سفارشی M1 خود رونمایی کرد. این مک‌بوک‌ها با کارآیی بالاتر و شارژدهی باتری مطلوب‌تر روانه بازار می‌شوند. با این‌حال این تمام ماجرا نیست و در صورت صحت گزارشات اخیر به‌نظر می‌رسد که اپل برای کامپیوترهای مک امسال خود برنامه‌هایی اساسی را در ذهن دارد. در همین راستا اپل با ثبت یک پتنت جدید جزئیات چنین اقدامی را تشریح نموده و به نحوه شارژ شدن باتری آی‌فون، آی‌پد و اپل واچ از طریق یک دستگاه مک‌بوک اشاره کرده است. به منظور کسب جزئیات بیش‌تر در رابطه با این پتنت و آگاهی از نحوه پیاده‌سازی فناوری فوق در مک‌بوک‌های آینده اپل با ما همراه باشید.

پتنت جدید اپل توضیح می‌دهد که یک کامپیوتر مک‌بوک چگونه قادر به شارژ کردن باتری اپل واچ و آی‌فون شما به‌صورت بی‌سیم خواهد بود

پتنت مذکور تحت‌عنوان “شارژ القایی میان دستگاه‌های الکترونیکی” به ثبت رسیده است. این پتنت نحوه شارژ بی‌سیم آی‌فون، اپل واچ و سایر دستگاه‌ها از طریق مک‌بوک را توصیف می‌کند. این پتنت نشان‌دهنده مناطقی در هر 2 طرف ترک‌پد به‌عنوان پدهای شارژ بی‌سیم است. چنین پدیده‌ای بدان معناست که کاربران به آسانی می‌توانند آی‌فون، اپل واچ و سایر گجت‌های خود را روی مک‌بوک قرار داده و آن‌ها را به‌صورت بی‌سیم شارژ نمایند.

در این‌حالت مک‌بوک از سیم‌پیچ‌های القایی در قسمت استراحتگاه دست میزبانی خواهد کرد. این سیم‌پیچ‌ها مسئولیت انتقال انرژی را بر عهده خواهند داشت. اکثر شارژرهای بی‌سیم از این فناوری استفاده می‌کنند. اپل پیش‌تر پتنت‌های دیگری را با فناوری‌های مشابه به ثبت رسانده است. بنابراین اکنون می‌دانیم که چنین الگویی احتمالا در آینده‌ای نزدیک عملی خواهد شد. سیم‌پیچ‌های القایی نه‌تنها دستگاه‌های دیگر را شارژ می‌کنند؛ بلکه می‌توانند برای شارژ خود مک‌بوک نیز به‌کار گرفته شوند.

پتنت فوق همچنین نشان می‌دهد که مک‌بوک‌های آینده علاوه بر شارژ آی‌فون و اپل واچ قادر به شارژ دستگاه‌های آی‌پد نیز خواهند بود. برخی دستگاه‌های الکترونیکی مجهز به یک یا چند باتری قابل شارژ هستند. این باتری‌ها برای شارژ مجدد احتمالا نیازمند یک منبع انرژی خارجی خواهند بود. این دستگاه‌ها غالبا با استفاده از یک کابل یا کانکتور الکتریکی مشترک یا استاندارد شارژ می‌شوند. به‌عنوان مثال برخی دستگاه‌ها احتمالا با استفاده از یک کابل یا کانکتور عمومی USB قابل شارژ هستند. با این‌حال هر دستگاه علیرغم برخورداری از کابل یا کانکتورهای استانداردسازی شده به منظور شارژ شدن احتمالا نیازمند یک منبع تغذیه مجزا یا اختصاصی خواهد بود. وجود منابع تامین انرژی مجزا برای هر دستگاه احتمالا نگهداری یا حمل‌ونقل آن‌ها را دشوار خواهد کرد.

در این‌حالت کاربران به منظور شارژ کردن مک‌بوک ناچار به استفاده از یک پایه شارژر بی‌سیم و یک کابل خواهند بود. همچنین مک‌بوک نیز سایر دستگاه‌های اپلی را شارژ خواهد کرد. در این‌حالت کاربران کماکان با استفاده از یک کابل قادر به شارژ باتری آی‌فون یا اپل واچ خواهند بود. اما دسترسی به قابلیت شارژ بی‌سیم یکپارچه با لپ‌تاپ به تسهیل امور بیش از پیش کمک خواهد کرد.

بایستی خاطرنشان کرد که در حال حاضر این فناوری صرفا در حد یک پتنت باقی مانده و هنوز مشخص نیست که آیا اپل برای پیاده‌سازی آن در نسل‌های آینده  مک‌بوک تلاش خواهد کرد یا خیر. بنابراین در مقطع کنونی توصیه می‌شود تا به صحت اطلاعات فوق با دیده تردید نگاه کنید.

2 در مورد “مک‌بوک‌های آینده اپل می‌توانند آی‌فون و آی‌پد را به‌صورت بی‌سیم شارژ کنند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH