قبض برق 40 میلیاردی برای مزرعه استخراج ارز دیجیتال چینی‌ها در رفسنجان!

در انتهای هفته گذشته بود که خبر توقف فعالیت مزرعه استخراج ارز دیجیتال در رفسنجان منتشر شد، طبق این خبر پس از خاموشی‌های اخیر چندین شهر بزرگ ایران مانند تهران و مشکلات پیش آمده برای تامین انرژی برق شهری، با دستور مدیرعامل توزیع برق استان کرمان، فعالیت مزرعه ماینینگ رفسنجان که با سرمایه‌گذاری چینی‌ها و همکاری شرکت ایرانی توسعه سرمایه‌گذاری ایران و چین به استخراج ارز دیجیتال به ویژه بیت‌کوین فعال بود، متوقف شد.

قبض برق 40 میلیاردی برای مزرعه استخراج ارز دیجیتال چینی‌ها

اما این پایان ماجرا نبود، طی روزهای تعطیل ابتدای هفته، تصویری از قبض برق این مزرعه منتشر شد که نشان می‌داد در بازه یک ماهه اول آبان تا ابتدای آذر، قبض برق این مجموعه با مصرف میان‌بار 29،334،404 کیلووات ساعت، به مبلغ 40 میلیارد تومان صادر شده است، این درحالی است که این مزرعه ماینینگ در ماه‌های قبل سابقه پرداخت قبض‌های 185 میلیارد تومانی، 6 میلیارد، 20 و 10 میلیاردی را نیز داشته است.

شرکت برق منطقه‌ای کرمان پس از انتشار این قبض برق، مجبور به واکنش شد و نکاتی را در مورد فعالیت این مزرعه ماینینگ اعلام کرد، بر اساس اعلامیه شرکت برق منطقه‌ای کرمان این مزرعه با سرمایه گذاری مشترک ایران و چین فعالیت می‌کند و مجوزهای رسمی فعالیت خود را از سازمان صنعت، معدن و تجارت دریافت کرده است. نرخ برق مصرفی این مجموعه بر اساس مصوبه هیئت وزیران بر پایه نرخ برق صادراتی بوده و در ماه‌های گرم سال دو برابر و در ماه‌های سرد سال نصف قیمت برق صادراتی محاسبه می‌شود.

فعالیت این مجموعه از 24 دی به دلیل کمبود سوخت نیروگاه‌های کشور به طور کامل متوقف شده است، البته مزرعه رفسنجان پیش از آن نیز به کاهش مصرف بار موظف شده بود.

پاداش ویژه برای فاش کردن فعالیت ماینرهای غیر قانونی

با وجود مشکلات پیش آمده توسط ماینرهای غیرقانونی، به تازگی مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق اعلام کرد که برای معرفی کنندگان افراد یا شرکت‌هایی که به صورت غیرقانونی ارز دیجیتال استخراج می‌کنند و به صنعت برق کشور صدمه وارد کرده‌اند، پاداش 20 میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.

سخنگوی صنعت برق در همین مورد گفت: تاکنون 310 مگاوات انشعاب به‌صورت قانونی در اختیار ماینرهای رسمی قرار گرفته و نزدیک به همین مقدار ماینر غیرقانونی ارز دیجیتال در کشور وجود دارد. در حال حاضر کمتر از یک درصد از برق کشور برای استخراج ارز دیجیتال استفاده می‌شود، در صورت شناسایی افرادی که به صورت غیر مجاز به استخراج ارز دیجیتال مشغول هستند، ضمن جریمه، به مراجع قضایی نیز معرفی خواهند شد.

6 در مورد “قبض برق 40 میلیاردی برای مزرعه استخراج ارز دیجیتال چینی‌ها در رفسنجان!”

  1. اینکه کمبود برق به خاطر مایرنهای کشور باشه چه قانونیش چه غیرقانونی برای دور کردن ذهن مردم از علت اصلی هست.
    طبق معاده پاریس که روحانی و ابتکار امضا کردن باید از سال 2021 مصرف سوختهای فسیلی در کشور بین 25 تا 30 درصد کاهش پیدا کنه. در نتیجه گاز کمتری به نیروگاه ها میدن و برای اینکه نیروگاه نخوابه مازوت جای گاز دادن که نتیجش شد آلودگی شدید تهران.
    آقای روحانی مرد باش و مثل ترامپ از اون معاهده ننگینی که برای کم کردن تحریمها امضا کردی خارج شوید.

    2
    1
    1. سعید صانعی

      خوب دارن بیت کوین استخراج میکنن، هر بیت کوین هم الان حدود 900 میلیون تومن قیمتشه، ضمنا این کار یک سرمایه گذاریه و بعدا چندین برابرش برمی‌گرده

    1. کاپتان زبل

      اگه جاهل نبودی خدا رو فیزیکی و مادی نمیکری که بعد فکر کنی میاد برات تو جهان مادی کاری کنه!

  2. عمرا خاموش شده باشن. فقط تبلیغات رسانه ای هست. کدوم شهردار و استاندار و مسئولی از ماهی 40 میلیارد تومن میگذره ؟ 40 میلیارد گیره اداره برق میاد بقیه قبض هایی که اون زیر میرا رد و بدل میشه بماند !!!

    15

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH