آیا افراد برون‌گرا کارآفرینان بهتری می‌شوند؟

شما برون‌گرا هستید یا درون‌گرا؟ اگر نمی‌دانید باید بگوییم که جایگاه فرد در طیف برون‌گرایی و درون‌گرایی به این بستگی دارد که آن شخص تا چه حد ترجیح می‌دهد با دیگران معاشرت کند. برون‌گراها تمایل دارند که در اطراف دیگران، در مهمانی‌ها و رویدادها احساس انرژی کنند، در حالی که افراد درونگرا وقتی تنها هستند یا در جمع چند نفر از دوستان صمیمی انرژی می‌گیرند.

همه ما می‌توانیم در اطراف خود برون‌گراها و درون‌گراهای زیادی را مشاهده کنیم. شاید خود شما که اکنون این مطلب را دارید می‌خوانید، یک درون‌گرا هستید. دوستان برون‌گرای شما دوست دارند مهمانی برپا کنند و به جشن‌ها بروند، این در حالی است که افراد درونگرا دوست دارند خود را با یک کتاب یا تماشای فیلمی مشغول کند. هر سبک زندگی دارای مزایای اجتماعی متفاوتی است، اما چگونه این مزیت‌ها در یک فضای کارآفرینی ظاهر می‌شود؟ برای یافتن پاسخ این سوال، در ادامه با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

فواید برون‌گرایی

ممکن است گمان کنید که برون‌گرایان در بحث کارآفرینی یک قدم از درون‌گرایان جلوتر هستند. آنها از تعامل با افراد دیگر راحت‌ترند و به احتمال زیاد این کار را به صورت ثابت انجام می‌دهند. در نتیجه، آنها تمایل دارند:

  • شبکه‌های گسترده‌تر: محافل اجتماعی فرد برونگرا و درونگرا را مقایسه کنید. به طور متوسط، جمع‌های برون‌گرایان بزرگتر خواهند بود، زیرا آنها بیشتر وقت خود را با ملاقات افراد جدید می‌گذرانند و تمایل بیشتری به گسترش حلقه‌های اجتماعی خود دارند. محافل اجتماعی بزرگتر برای کارآفرینان سودمند است، زیرا ارتباطات بالقوه بیشتری برای استفاده به عنوان کارمند، مشتری و شریک زندگی یا حتی مربی فراهم می‌کند.
  • مکالمه‌های راحت‌تر: برون‌گراها معمولاً گفتگوهای بهتری دارند و در برقراری ارتباط با دیگران راحت‌ترند. برقراری ارتباط برای موفقیت یک تجارت حیاتی است، بنابراین این گرایش طبیعی می‌تواند مفید واقع شود. اگر برون‌گرا باشید، ممکن است بتوانید رهبری خود را با ظرافت بیشتری اعمال کنید و احترام و تحسین تیم خود را بدست آورید. با این کار نیز می‌توانید اعتماد و اطمینان مشتری را نیز بدست آورید. برون‌گرایان در ارتباط برقرار کردن فعال‌تر هستند.
  • پویایی تیم: برون‌گراها از نظر تیم‌سازی و همکاری مشترک بهتر می‌توانند دیگران را هماهنگ کنند. آنها تجربه بیشتری در درک پویایی‌های بین فردی داشته و ممکن است بتوانند نقاط قوت و ضعف اعضای تیم خود را با یک نگاه تشخیص دهند. در استارت‌آپ‌ها، همکاری نزدیک در اکثر پروژه‌ها چیزی معمولی است، بنابراین مهارت در پویایی تیم یک ضرورت است.
  • گیرایی: گرچه موفقیت کاری در یک کسب و کار ضروری نیست، اما گرایش کاری کارآفرینانه می‌تواند به استارتاپ افزایش دید و محبوبیت دهد. برون‌گراها در ایجاد مخاطب، ایجاد اقتدار و در نهایت تبدیل شدن به یک فرد تأثیرگذار در کسب و کار قابل‌توجه هستند. این بدان معنا نیست که افراد درونگرا نمی‌توانند جذاب باشند یا نمی‌توانند مخاطبان خود را بسازند، اما ممکن است انجام چنین کاری چالش‌برانگیزتر باشد.

فواید درون‌گرایی

قبل از اینکه به این باور برسید که افراد برونگرا برای کارآفرینی مناسب‌ترند، در نظر بگیرید که افراد درون‌گرا از مزایای خاص خودشان برخوردار هستند. از آنجا که آنها وقت زیادی را برای معاشرت با دیگران و ساختن شبکه‌های شخصی نمی‌گذرانند، زمان بیشتری برای گذراندن امور دیگر دارند:

  • تمرکز: افراد درونگرا تمرکز بهتری روی کارها دارند و تکمیل کارها را بهتر انجام می‌دهند. آنها در گروه‌های بزرگ شرکت نمی‌کنند و تمایل دارند که توجه خود را به اولویت‌های خود اختصاص دهند. بر این اساس، در پی یک مکالمه‌ای حواسشان کمتر پرت می‌شود و به طور کلی، این می‌تواند باعث بهره‌وری بیشتر آن‌ها شود.
  • حوزه‌های تخصصی: افراد درون‌گرا معمولاً بیشتر وقت خود را صرف مطالعه، یادگیری و تمرین مهارت‌هایی می‌کنند که بیشتر مورد توجه آنها قرار می‌گیرد. این امر باعث می‌شود که آنها مهارت بیشتری در موضوعات چالش‌برانگیز مانند مهارت فنی در تجارت خود کسب کنند. اصلا تعجب‌آور نیست که برخی از نوآورترین ذهن‌های فناوری خود را درون‌گرا توصیف می‌کنند. آنها ممکن است در ساخت شبکه‌های بزرگ عالی نباشند، اما ایده‌های خوبی دارند و می‌دانند چگونه آنها را اجرا کنند.
  • روابط نزدیکتر: سرانجام، به یاد داشته باشید که افراد درونگرا از ایجاد روابط اجتماعی بیزار نیستند، آنها فقط ارتباطات کمتر با کیفیت بالاتر را ترجیح می‌دهند. بر این اساس، آنها ممکن است در ایجاد و نگهداری گروهی صمیمی از کارمندان و شرکا بهتر باشند.

طیف گسترده

توجه به این نکته مهم است که بسیار نادر است فردی کاملا برون‌گرا یا کاملا درون‌گرا باشد. حتی برون‌گرایان قوی نیز گاه به گاه از اوقات آرام خود لذت می‌برند، در حالی که درون‌گرایان قوی قادر به راحتی در محیط‌های بسیار اجتماعی هستند. توصیفات در بخش‌های مربوطه در بالا منعکس‌کننده این است که اکثر ما در بین طیفی از برون‌گرایی و درون‌گرایی قرار داریم، پس تعریفی بسیار گسترده ارائه شده است و ممکن است در مورد هر فردی که خود را درون‌گرا یا برونگرا توصیف می‌کند، صدق نکند.

نمی‌دانید چه کار کنید؟

اگر احساس می‌کنید یک فرد درونگرا یا برونگرا هستید و چیزهایی که در آن طیف شخصیتی قرار دارد، بهتر است، غصه نخورید. تحقیقات نشان می‌دهد افراد در طیفی از برونگرایی یا درونگرایی قرار دارند و این بدان معنا نیست که افراد بر نحوه رشد شخصیت خود کنترل ندارند، یا اینکه به طور دائمی در هر نقطه از آن طیف گیر افتاده باشند.

با سعی و تلاش بیشتر می‌توانید ویژگی‌های شخصیتی طیف دیگری را تمرین کرده و به خود آموزش دهید تا به عادات و رویکردهایی که برای همتایان شما اختصاص دارد، تسلط پیدا کند.

3 در مورد “آیا افراد برون‌گرا کارآفرینان بهتری می‌شوند؟”

  1. جیسز کرایست

    برون گراها بازاریایی بهتری میشن و درونگراها شاید اگه شرایطش محیا بشه فیلسوفایی که سال ها بعد نقشه راه برون گراهارو رو ترسیم کنن

  2. اکثریت جامعه جهانی رو برون گراها تشکیل میدن و توی ایران این روند برعکسه و داره هرروز بیشترم میشه
    درون گرایی خوبی هم نیست از نوع کشیده شدن به افسردگیه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH