نحوه تغییر واحد اندازه‌گیری پاورپوینت در ویندوز 10 و مک

در جهان دو نوع سیستم اندازه‌گیری وجود دارد؛ یکی متریک و دیگری نیز بریتانیایی که بیشتر در ایالات‌ متحده کاربرد دارد. بسته به سیستمی که از آن استفاده می‌کنید، شاید بخواهید که نسبت به تغییر واحد اندازه گیری پاورپوینت خود، اقدام کنید. در ادامه به شیوه انجام این کار می‌پردازیم.

در مایکروسافت ورد، با استفاده از تنظیمات داخلی خود این نرم‌افزار می‌توانید واحد اندازه‌گیری را تغییر دهید. البته در پاورپوینت چنین چیزی صدق نمی‌کند. در عوض پاورپوینت نیز از همان سیستم اندازه‌گیری استفاده می‌کند که توسط سیستم‌عامل کامپیوتر شما مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قضیه بدین معنا است که جهت تغییر واحد اندازه‌گیری، باید به تنظیمات خود ویندوز مراجعه کنید، نه پاورپوینت.

نحوه تغییر واحد اندازه گیری پاورپوینت در ویندوز 10

جهت انجام این کار ابتدا نباید هیچ‌کدام از اپلیکیشن‌های مجموعه آفیس بر روی رایانه شما در حال اجرا باشند. در ادامه باید در محیط ویندوز 10 خود، بر روی منوی استارت کلیک کرده و سپس در نوار جست‌و‌جو، عبارت “Control Panel” را تایپ کنید. سپس باید از میان نتایج ظاهر شده، اپلیکیشن “Control Panel” را انتخاب کنید.

تغییر واحد اندازه گیری پاورپوینت

اکنون پنجره “All Control Panel Items” در مقابل شما باز می‌شود. بر روی “Region” کلیک کنید.

تغییر واحد اندازه گیری پاورپوینت

در ادامه پنجره “Region” در مقابل شما باز خواهد شد. در برگه “Formats” باید بر روی “Additional Settings” کلیک کنید.

تغییر واحد اندازه گیری پاورپوینت

اکنون در پنجره “Customize Format” و برگه “Numbers” قرار گرفته‌اید. در اینجا باید بر روی فلش موجود در جلوی “Measurement System” کلیک کرده و سپس سیستم موردنظر خود را برگزینید. در اینجا سیستم بریتانیایی تحت عنوان “U.S” لیست شده است. پس از انتخاب گزینه دلخواه، باید بر روی “Apply” کلیک کنید.

اکنون اگر پاورپوینت خود را مجددا اجرا کنید، خواهید دید که واحد اندازه‌گیری آن نیز تغییر کرده است.

این مطلب را نیز بخوانید: معرفی دو روش جهت چرخاندن متن در پاورپوینت

نحوه تغییر سیستم اندازه‌گیری پاورپوینت در مک

در مک نیز باید تمامی نرم‌افزارهای مجموعه Office را ببندید. در ادامه باید در نوار منوی موجود در بالا، بر روی لوگوی اپل کلیک کنید. سپس باید در منوی کشویی ظاهر شده، گزینه “System Preferences” را برگزینید.

تغییر واحد اندازه گیری پاورپوینت

در پنجره “System Preferences” باید بر روی “Language & Region” کلیک کنید.

سپس درپنجره ظاهر شده باید بر روی “Advanced” کلیک کنید.

در برگه “General” باید بر روی کادر موجود در کنار “Measurement Units” کلیک کرده و سپس در منوی کشویی ظاهر شده، سیستم اندازه‌گیری دلخواه خود را انتخاب کنید.

تغییر واحد اندازه گیری پاورپوینت

در نهایت باید بر روی “OK” کلیک کنید. بدین ترتیب دفعه بعد که پاورپوینت خود را اجرا کنید، خواهید دید که واحد اندازه‌گیری آن، به گزینه دلخواه شما تغییر کرده است.

3 در مورد “نحوه تغییر واحد اندازه‌گیری پاورپوینت در ویندوز 10 و مک”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH