نخستین تصاویر اسمارت‌فون جدید اکسپریا کامپکت شرکت سونی منتشر شد

اکنون مدت‌هاست که تعدادی از کاربران سیستم‌عامل اندروید منتظر عرضه یک اسمارت‌فون پرچم‌دار با اندازه‌ای کوچک به بازار هستند. این موضوع چندان مایه تعجب نیست؛ زیرا سال گذشته شرکت اپل از 2 اسمارت‌فون کوچک با اسامی آی‌فون SE 2020 و آی‌فون 12 مینی رونمایی کرد. اکنون به لطف تلاش‌های شرکت سونی آرزوی این دسته از کاربران در شرف برآورده شدن قرار دارد؛ زیرا اطلاعات اخیرا لو رفته نشان می‌دهند که امسال کاربران شاهد عرضه هندست جدیدی با نام اکسپریا کامپکت خواهند بود.

آخرین نسخه از اسمارت‌فون اکسپریا کامپکت در سال 2018 روانه بازار شد و اکنون مدت‌هاست که برخی طرفداران منتظر عرضه مدل جانشین این هندست هستند؛ اما چنین سناریویی تا امروز عملیاتی نشده است. با توجه به اینکه اکثر تولیدکنندگان از تولید گوشی‌هایی با نمایشگر کوچک صرفنظر نموده و در عوض به عرضه هندست‌های بزرگتر مجهز به نمایشگرهایی با نسبت ابعاد کشیده‌تر روی آورده‌اند؛ لذا سونی نیز از این رویه پیروی کرده است.

اکنون کمپانی تولیدکننده ژاپنی به سری اکسپریا کامپکت خود جان تازه‌ای بخشیده و یک خبرچین مشهور با نام استیو همرستوفر یا همان OnLeaks نخستین تصاویر از ورژن 2021 اسمارت‌فون اکسپریا کامپکت را منتشر نموده است.

بر اساس برخی گمانه‌زنی‌ها این هندست مجهز به یک نمایشگر 5.5 اینچی خواهد بود. همچنین تصاویر لو رفته از به‌کارگیری ناچ قطره‌ای شکل جهت استقرار دوربین سلفی و حواشی نسبتا ضخیم در حاشیه تحتانی نمایشگر گوشی حکایت دارند. صفحه‌نمایش هندست دارای طراحی تخت بوده و در خصوص بهره‌مندی آن از نرخ نوسازی بالا نیز هیچ توضیحی ارائه نشده است.

سونی از 2 سنسور دوربین در قسمت پشتی دستگاه بهره گرفته است. این سنسورها به‌همراه یک فلاش LED با چیدمان عمودی درون یک ماژول بیضی‌شکل کشیده قرار دارند. پنل پشتی گوشی صرفنظر از ماژول دوربین و لوگوی سونی فاقد هرگونه مولفه دیگری خواهد بود.

اکسپریا کامپکت 2021 فاقد اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر خواهد بود. در واقع حسگر اثرانگشت با دکمه پاور دستگاه ادغام شده است. علاوه بر دکمه پاور و کلیدهای تنظیم میزان بلندی صدا یک دکمه دیگر نیز در لبه سمت راست بدنه گوشی به چشم می‌خورد. به باور کارشناسان این دکمه به‌صورت اختصاصی جهت فراخوانی دستیار صوتی گوگل اسیستنت مورد استفاده قرار گرفته (همانند اسمارت‌فون اکسپریا 5 II) یا نقش یک کلید شاتر را ایفا خواهد کرد (مشخصه‌ای که در اکسپریا 5 II نیز قابل دسترس است).

درگاه سیم‌کارت در سمت چپ بدنه دستگاه قرار دارد و الگوی طراحی گوشی نشان می‌دهد که کاربران برای بازگشایی درگاه سیم‌کارت نیازمند استفاده از سوزن مخصوص نخواهند بود. کارشناسان امیدوارند که سایر تولیدکنندگان نیز در این مقوله از سونی الگوبرداری نمایند. اکسپریا کامپکت 2021 دارای یک نقطه قوت نسبت به آی‌فون‌های کوچک اپل بوده و از جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون در قسمت فوقانی برخوردار است. پورت USB-C در قسمت تحتانی گوشی مستقر شده و شبکه اسپیکر و حفره مخصوص میکروفون نیز در طرفین آن قرار دارند.

منبع منتشرکننده خبر ادعا می‌کند که هندست آینده سونی از دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی و دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی در قسمت پشتی میزبانی خواهد کرد.  همچنین ابعاد این اسمارت‌فون معادل با 140×68.9×8.9 میلی‌متر خواهد بود. با این‌حال بسیاری از جزئیات دستگاه نظیر مشخصات پردازنده، ظرفیت باتری و رزولوشن نمایشگر کماکان در هاله‌ای از ابهام قرار دارند. همچنین در خصوص قیمت‌گذاری و زمان عرضه احتمالی اکسپریا کامپکت 2021 نیز هیچ‌گونه اطلاعاتی منتشر نشده است.

2 در مورد “نخستین تصاویر اسمارت‌فون جدید اکسپریا کامپکت شرکت سونی منتشر شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH