اسمارت‌فون کشویی سامسونگ با نام گلکسی اسلاید احتمالا در سال جاری معرفی می‌شود

سامسونگ دیسپلی به هر 2 صورت ظاهری و باطنی در حال پیشرفت بوده و سودآوری این شرکت طی 3 ماهه چهارم سال 2020 در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 8 برابر شده است. چنین موفقیتی مدیون فروش چشمگیر گوشی‌های سری آی‌فون 12 اپل است؛ چرا که پنل‌های اولد موردنیاز این هندست‌ها توسط سامسونگ دیسپلی تامین می‌شود. همچنین رشد انفجارگونه میزان تقاضا برای تلویزیون‌ها در دوران قرنطینه مردم نیز در تحقق چنین دستاوردی تاثیرگذار بوده است.

موارد فوق دارای ماهیت ظاهری هستند؛ اما ارتباطات حقیقی بسیار جذاب‌تر به‌نظر می‌رسند. چوی وون یانگ؛ معاون ارشد سامسونگ دیسپلی ضمن برگزاری کنفرانس مطبوعاتی مربوط به عملکرد دوره 3 ماهه گذشته کمپانی اعلام کرد که سامسونگ دیسپلی در مسیر تولید پنل‌های رول شونده و کشویی گام خواهد برداشت.

عرضه دستگاه‌های سری گلکسی رول یا گلکسی اسلاید سامسونگ تا چه اندازه محتمل است؟

سامسونگ در بحبوحه انتشار تبلیغات گسترده پیرامون نمایشگر جدید و فوق‌العاده اسمارت‌فون گلکسی S21 اولترا و به‌طور کلی سری گلکسی S21 اعلام کرد که نسبت به دستاوردهای خود در سال 2021 بسیار خوش‌بین است. این در حالیست که رقیب دیرینه سامسونگ یعنی اپل چشم‌انداز فروش محصولات خود طی سال جاری را کاهش داده است. اما دلیل پشت پرده چنین اقدامی چیست؟ در پاسخ به این پرسش بایستی اعلام کرد که سامسونگ در زمینه ساخت پنل‌های اولد دارای برتری قابل‌توجهی بوده و تولید این نمایشگرها برای سایر شرکت‌ها کاری بسیار دشوار خواهد بود.

بر اساس اعلام کمپانی این برتری به سامسونگ امکان می‌دهد تا از نمایشگرهایی با مصرف انرژی پایین و نرخ نوسازی بالا (همانند نمونه مورد استفاده در گلکسی S21 اولترا) جهت استفاده در اسمارت‌فون‌های پیشرفته خود رونمایی کند. در بررسی‌های انجام شده روی گلکسی S21 اولترا نمایشگر این هندست حین وبگردی کاربران می‌تواند برای مدت حدودا 16 ساعت روشن بماند. بعلاوه پیشرفت‌های اولیه به‌دست آمده در زمینه پنل‌های نمایشگر تاشو به‌معنای رسوم هرچه بیش‌تر هندست‌های سری فولد و فلیپ خواهد بود. آغاز روند کاهش قیمت‌گذاری مدل‌های آینده این هندست‌ها نویدبخش گسترش طیف مشتریان آن‌ها خواهد بود؛ رویکردی که پیش‌تر در خصوص گوشی‌های سری گلکسی S21 نیز رویت شد.

لی جائه یونگ؛ نایب رئیس سامسونگ همراه با طرح اولیه یک گوشی رول شونده در دستان خود مشغول گفتگو با محققان کمپانی است

چنین سناریویی کاملا مطلوب به‌نظر می‌رسد؛ اما سامسونگ پس از سال‌ها تجربه‌اندوزی در زمینه تولید مدل‌های اولیه دستگاه‌های کشویی و رول شونده احتمالا آماده است تا چنین محصولی را به بازار عرضه نماید. بر اساس یادداشت منتشر شده توسط نشریه کره‌ای The Elec “روز پنج‌شنبه سامسونگ دیسپلی اعلام کرد که این کمپانی به‌دنبال توسعه قالب‌های طراحی جدید نمایشگر نظیر مدل‌های تاشونده و کشویی است و این پدیده به تحکیم موقعیت برتر سامسونگ در سال 2021 کمک خواهد کرد.” این اظهارات یقینا کاربران را هیجان‌زده خواهند کرد.

آیا این اظهارات به‌معنای توسعه دستگاه‌های گلکسی رول و گلکسی اسلاید است؟ پاسخ این پرسش هنوز روشن نیست؛ چرا که سامسونگ معمولا طرح مفهومی خود را ابتدا بر روی محصولی به غیر از گوشی‌ها پیاده‌سازی خواهد کرد. اما با توجه به پتنت‌های بی‌شمار ثبت شده توسط سامسونگ (مانند تصویر فوق که توسط وبسایت LetsGoDigital منتشر شده است) به‌نظر می‌رسد که اکنون سامسونگ مدت‌هاست که در زمینه آماده‌سازی یک نمایشگر کشویی یا رول شونده برای اسمارت‌فون‌ها تلاش می‌کند.

شایعات مطرح شده تا به این لحظه از توسعه هندستی با نمایشگر 6 اینچی کشویی حکایت دارند. این گجت کشویی در صورت بازگشایی کامل به یک تبلت 8 اینچی تبدیل می‌شود. در حال حاضر سری گلکسی فولد از الگوی طراحی مشابهی بهره می‌گیرد؛ اما برای مثال قالب طراحی رول شونده مانع از ایجاد چروکیدگی در قسمت میانی نمایشگر خواهد شد.

2 در مورد “اسمارت‌فون کشویی سامسونگ با نام گلکسی اسلاید احتمالا در سال جاری معرفی می‌شود”

  1. چه طرح خوشگلی داره
    بعید میدونم عملی بشه
    ولی اگه وارد بازاز بشه نسبت به گوشی تاشو طرفدار بیشتری پیدا میکنه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH